Gjest *Just-Me* Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 Når det gjelder ullbodyer/trøyer og bukser til baby. Hvilket merke er best. Er f.eks. peanuts ullklærne fra cubus like bra som prinsesseull og janus osv??
Susan Sto Helit Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Janus er etter min mening det mykeste og beste mot babyhuden. OBS: De er VELDIG store i størrelsene! Men er veldig fine og stretchy, og kan sikkert brukes lenge. Vi har hvertfall brukt str. 60 på Småtten siden han var nyfødt. Og han har ikke helt vokst inn i den ennå. Joha er helt greit, men er ganske små i størrelsene. (Vi bruker str. 70 på vår lillegutt, og han har så vidt kommet seg opp i str. 62 i andre klær.) Peanuts fra Cubus er vel i utgangspunktet ikke like god kvalitet som Janus, hvertfall. Men vi har brukt masse av det, og Småtten har ikke protestert det minste. (Og det hadde han nok, hvis det klødde! )
Angelheart Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Her sverger vi til Joha-ull nå. Prøvde utallige typer med forrige barn, men kom frem til at de fleste var myke og behagelige, ikke stor forskjell der. Den store forskjellen ligger i kvaliteten. Noen merker tåler ikke vask og blir tynne og uformelige allerede etter 2 vask. All Joha-ulla vi har hatt har iallefall vært kjempebra.
Coria Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Vi bruker det fra Cubus etter sterke anbefalinger (og arving). Synes dette virker bra, også det som har vært vasket mange ganger.
Lula Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 Jeg har mest erfaring med Peanuts fra Cubus, og skal derfor bare uttale meg om de Synes kvaliteten er veldig bra. Plaggene holder formen gjennom vask etter vask og virker litt tykkere enn mange andre merker jeg har sett på. Det kommer nok av at de er "dobbeltvevd" (eller hva det heter), men ull ytterst og bomull innerst mot huden. Synes det er bra at de har litt ulike modeller i ull-serien sin også: Fe.eks: Body med rund hals, body med høy hals, genser med rund hals Hadde litt H&M ull i fjor vinter og den er slaskete, tynn og dårlig
Susan Sto Helit Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Jeg har mest erfaring med Peanuts fra Cubus, og skal derfor bare uttale meg om de Synes kvaliteten er veldig bra. Plaggene holder formen gjennom vask etter vask og virker litt tykkere enn mange andre merker jeg har sett på. Det kommer nok av at de er "dobbeltvevd" (eller hva det heter), men ull ytterst og bomull innerst mot huden. Synes det er bra at de har litt ulike modeller i ull-serien sin også: Fe.eks: Body med rund hals, body med høy hals, genser med rund hals Hadde litt H&M ull i fjor vinter og den er slaskete, tynn og dårlig ← Det er fullt mulig å kjøpe ulltøy på cubus som ikke er en ull/bomull blanding. Det er det vi har. Har vasket og brukt det endel, og er veldig fornøyd med det. Når det bare er ull, er det ikke noe tykkere enn andre merker. Men nå har ikke vi noe ulltøy som har mistet fasongen i vask. (Og vi bruker ganske ofte ull. ) Synes det er helt klar kvalitetsforskjell på ulla i Janus sine klær og de andre. Det er derimot stor forskjell i fasong. Janus sine klær er nok mest tilpasset rundere babyer enn min. Han passer som regel bedre i lengden. Joha og Peanuts sitter derimot veldig tett på, og han vokser veldig fort fra det i lengden. (Spesielt Joha.) Har likt veldig godt at Joha har omslagsbodyer. De er veldig fine! Men jeg har også gjort bomkjøp, for Joha har bodyer med høy hals, som ikke har noen ekstra åpning på halsen. Vi hadde en sånn, og den var for trang over hodet allerede da småtten var nyfødt! Peanuts klærne har det eneste problemet med vært at de ofte er utsolgt fra butikkene... Har bare hatt ullstilongs fra H&M, og de likte jeg ikke. Ulla var langt ifra like god, og buksene var veldig korte i bena! Endret 21. februar 2007 av Susan Sto Helit
magolia Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Jeg fikk et par ullbodyer i gave av merket Devold og de er kjempe gode! Ellers kan jeg anefale også anbefale Peanuts fra Cubus. Endret 21. februar 2007 av magolia
Gjest |H| Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Har kun ullklær fra Janus, og er kjempefornøyd. prins/prinsesseull og regnbueull!
Pimbila Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Jeg liker sefa, janus og iris bedre enn de fra cubus, lindex og hm. Endret 21. februar 2007 av Pimbila
Gjest |H| Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Selger ikke Ellos Iris skal tro? Hvor andre steder finner man det?
*Bringebær* Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Jeg er veldig fornøyd med Joha-ullklær. De holder vask etter vask etter vask..
Ellisiv Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Vi bruker bare Janus og er kjempefornøyd!
Nøtten Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Er mest glad i nøstebarn og baansull, særlig strømpebuksene og pyjamasene, men de må jo vaskes med en spesiell såpe siden ullen ikke er behandlet. Jeg hiiver såpen i og setter vaskemaskinen på ullprogram, så går det bra!
Lula Skrevet 22. februar 2007 #14 Skrevet 22. februar 2007 Det er fullt mulig å kjøpe ulltøy på cubus som ikke er en ull/bomull blanding. Det er det vi har. Har vasket og brukt det endel, og er veldig fornøyd med det. Når det bare er ull, er det ikke noe tykkere enn andre merker. ← Har ikke sett ull tøyet på Cubus uten bomull på innsiden, skal sjekke det ut neste gang jeg er innom. Men jeg liker veldig godt at det er "dobbelvevd" og litt ekstra tykt jeg da Spesielt nå som det er så kaldt her!
Labella Skrevet 22. februar 2007 #15 Skrevet 22. februar 2007 (endret) Vi bruker mest ulltøy fra Janus og det er jo kjempebra. Ellers har vi noe fra Safa som er helt greit. Nøstebarn er supert, men dyrt. HM har vi ikke vært særlig fornøyd med. Det dobbelvevde ull/bomullstøyet fra Cubus ser veldig deilig ut, men liker godt å ha ull direkte på kroppen, særlig nå som det er så kaldt. Vil tro at blandingsklærne holder dårligere på varmen, særlig om de blir fuktige. Endret 22. februar 2007 av Labella
Pimbila Skrevet 22. februar 2007 #16 Skrevet 22. februar 2007 Ullfrotte'en til Iris er kjempebra. Har det selv også. Anbefales på det sterkeste.
gaja Skrevet 22. februar 2007 #18 Skrevet 22. februar 2007 hm: longsene er skikkelig dårlige, bodyene er ok. name it: billig og bra. noe trange strømpebukser til jenta mi, men bodyene er jeg veldig godt fornøyd med. myke og gode. si fra hvis du finner noe i butikkene, for alt har vært utsolgt der jeg har lett. De hadde noen tykkere lekedrakter jeg gjerne skulle fått tak i. vanlig janus: ok, ikke noe å hoppe i taket for. enormt store i str. blir fort nuppete. prinsessejanus: bra tom og trine (sparkjøp): syns det var bra til å begynne med, men etter noen vask er de blitt stive og ekle (milo i maskin). peanuts og joha: veldig godt fornøyd. Har bare prøvd bomull/ull-kombinasjonene. iris: helt ok, men blir fort nuppete. har dessuten noen lekedrakter med knapper som litjtausa klarer å sparke ut av i løpet av sekunder, så de er litt upraktiske. har hørt mye bra om devold, men har ikke hatt råd til å prøve det.
Lavalampe Skrevet 23. februar 2007 #19 Skrevet 23. februar 2007 Vi bruker mest nøstebarn, de er utrolig gode og strekker seg veldig med barnet. Har vært passe i mange, mange måneder. Og fine farger! Liker også EXIT sine, de er myke og gode og langt rimeligere. Devold sin har vi bare brukt et par ganger da den ble voldsomt utbæsjet idet vi var på vei ut døra for en ukes ferie, og siden den ikke ble grundig vasket med det samme, ble den aldri helt seg selv igjen... Men den er samme kvaliteten som voksentøyet, som er veldig bra. Ull på utsiden, polyester på innsiden. Myk og god. Cubus: Jeg liker ikke prinsippet med bomull på innsiden, men den holder fint på fasongen. Vi har også en i ribbestrikk fra cubus, hundre prosent ull, og den holder IKKE på fasongen. Veldig slaskete.
Hermula Skrevet 25. februar 2007 #20 Skrevet 25. februar 2007 Vi bruker mye av ullklærne fra Nøstebarn. Synes de er gode, og det er en trygghet å vite at de ikke inneholder noen farlige fargestoffer. Ellers har de farge å selge hos Nøstebarn, som gjør at du kan farge gamle lyse ullklær som har blitt flekkete. Skal bestille det neste gang jeg sender en ordre nedover. Ellers har vi brukt ullklær fra Janus og Joha. Vi er fornøyd med begge deler. Ser nå at vi stort sett bruker ullklær på lillemor. Det er praktisk og greit, og da vet jeg at hun ikke blir kald selv om hun søler og griser litt. Ulempen er selvsagt at det er vanskeligere å få bort flekkene enn på vanlig bomullstøy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå