Gjest Tex Skrevet 22. februar 2003 #1 Skrevet 22. februar 2003 Litt nysgjerrig på hvor langt man strekker seg for å etterkomme disse gamle kravene? Hva skal dere bruke? Og hvor mange av dere vil for eksempel ha strømpebånd? Og MÅ det være det blå? :o
tussi1979 Skrevet 22. februar 2003 #2 Skrevet 22. februar 2003 Noe gammel - fikk en gammel ring av mamma som hun har fått av sin mor, som har fått en av sin mor. Og som jeg skal gi til min datter (dersom jeg noen gang får en datter da) Noe blått - fikk strømebånd på utdrikkningslaget av mine venner som var blått (men det MÅ ikke være det blå) Noe lånt - var kjolen. Noe nytt - sko, slør +++++ Har jeg glemt noe da??
Chiquita Skrevet 22. februar 2003 #3 Skrevet 22. februar 2003 Noe blått: Det trenger jo ikke være noe mer enn en blå rose på strømpebåndet, eller en blå tråd nederst i foldekanten på kjolen (dersom du har kjøpt den).... *klem*
Gjest Lily Cathrin Skrevet 22. februar 2003 #4 Skrevet 22. februar 2003 Dette er bare tull!! Har dere hørt om overtro??
Gjest Øyvonn Skrevet 22. februar 2003 #5 Skrevet 22. februar 2003 Enig med Lily Cahtrin - det er nok å snu seg tre ganger rundt på kirketrappa og kaste salt i hodet på brudgommen!!!! Kysse en svart katt og gå under en stige, samt banke i bordet!!!!
Gjest Tex Skrevet 22. februar 2003 #6 Skrevet 22. februar 2003 eller så kunne det jo faktisk hende at noen synes det er litt gøy å følge gamle tradisjoner da....
lillen Skrevet 22. februar 2003 #7 Skrevet 22. februar 2003 Enig med Anitacath! Synes det er fint med tradisjoner, jeg; hvertfall når det kan gjøres så enkelt! (Jeg er ikke overtroisk) Mannen min skal heller ikke få se brudekjolen før i kirken; men det er jo også fordi jeg vil overraske han! Søte tradisjoner!
Pip Skrevet 23. februar 2003 #8 Skrevet 23. februar 2003 Heh... det der har jeg virkelig ikke tenkt på... :D Men så er ikke jeg så enormt opptatt av tardisjoner da... Ikke sånn for tradisjonenes skyld iallefall, men min kjære skal heller ikke se meg (eller kjolen da) før i kirken... men det er liksom en tradisjon som faktisk betyr noe... Om dere skjønner hva jeg mener... Nei, jeg vet ikke hva det skulle være, jeg... Kjolen er ny, skoene er nye, slør vet jeg ikke om jeg skal ha, blomstene i håret og buketten må fortrinnsvis være nye, undertøyet vil jeg ikke ha verken gammel eller lånt, og def. ikke blått... Strømpebånd blir det heller ikke på denne jenta... Tror jeg sliter litt jeg, gitt... Men lykke til, dere som koser dere med sånt!! :D
Gjest Tex Skrevet 23. februar 2003 #9 Skrevet 23. februar 2003 I verset heter det Something old , something new something borrowed and something blue and a lucky sixpence in your shoe Tipper jeg hopper elegant over å gå med mynt i skoen en hel dag, men det andre må man vel greie å få til... Skal vi se Gammelt perlekjede som jeg fikk av kjæresten min for mange år siden Ny kjole,sko,slør osv Noe lånt.......? Og så tipper jeg forloveren min hoster opp et blått strømpebånd eller noe sånt....var jo ikke så vanskelig dette da...
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2003 #10 Skrevet 23. februar 2003 Til "noe blått" har jeg rett og slett kjøpt en falsk tatooering.. En Rose som er blå.. den skal jeg plassere et spesielt sted
Nikki Skrevet 23. februar 2003 #11 Skrevet 23. februar 2003 jeg er overtroisk av meg og kommer til å bruke dette verset. Eneste er jo at det ikke finnes six pence lengre. Så den må jeg droppe. Men kjolen er ny, strømepbåndet er blått, også skal jeg se om ikke jeg får låne mormor sine perle øredobber.Og da blir de lånt og gammelt.
toflus Skrevet 23. februar 2003 #12 Skrevet 23. februar 2003 Dette er bare tull!! Har dere hørt om overtro?? Det er jo kos med tradisjoner da! Jeg velger å følge dette jeg vertfall! 8) Så kan nå dere andre holde dere unna fordi dere er redd for at andre skal tro at dere er overtroiske, eller noe sånt..... :-?
'Lilly' Skrevet 23. februar 2003 #13 Skrevet 23. februar 2003 Jeg er absolutt ikke overtroisk, men synes det er moro å følge dette likevel. Noe nytt: slør, sko, undertøy.... Noe gammelt: smykke som mamma hadde på sin bryllupsdag Noe lånt: kjolen (+ smykket) Noe blått: strømpebånd
Tvilling76 Skrevet 24. februar 2003 #14 Skrevet 24. februar 2003 Tradisjonen tro er at det "lånte" skal være noe bruden får låne av en lykkelig gift kvinne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå