Gå til innhold

Noe gammelt,noe nytt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt nysgjerrig på hvor langt man strekker seg for å etterkomme disse gamle kravene?

Hva skal dere bruke?

Og hvor mange av dere vil for eksempel ha strømpebånd? Og MÅ det være det blå? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe gammel - fikk en gammel ring av mamma som hun har fått av sin mor, som har fått en av sin mor. Og som jeg skal gi til min datter (dersom jeg noen gang får en datter da)

Noe blått - fikk strømebånd på utdrikkningslaget av mine venner som var blått (men det MÅ ikke være det blå)

Noe lånt - var kjolen.

Noe nytt - sko, slør +++++

Har jeg glemt noe da??

Skrevet

Noe blått:

Det trenger jo ikke være noe mer enn en blå rose på strømpebåndet, eller en blå tråd nederst i foldekanten på kjolen (dersom du har kjøpt den)....

*klem*

Gjest Lily Cathrin
Skrevet

Dette er bare tull!! Har dere hørt om overtro??

Gjest Øyvonn
Skrevet

Enig med Lily Cahtrin - det er nok å snu seg tre ganger rundt på kirketrappa og kaste salt i hodet på brudgommen!!!! Kysse en svart katt og gå under en stige, samt banke i bordet!!!!

Skrevet

eller så kunne det jo faktisk hende at noen synes det er litt gøy å følge gamle tradisjoner da....

Skrevet

Enig med Anitacath! Synes det er fint med tradisjoner, jeg; hvertfall når det kan gjøres så enkelt! (Jeg er ikke overtroisk)

Mannen min skal heller ikke få se brudekjolen før i kirken; men det er jo også fordi jeg vil overraske han!

Søte tradisjoner!

Skrevet

Heh... det der har jeg virkelig ikke tenkt på... :D

Men så er ikke jeg så enormt opptatt av tardisjoner da... Ikke sånn for tradisjonenes skyld iallefall, men min kjære skal heller ikke se meg (eller kjolen da) før i kirken... men det er liksom en tradisjon som faktisk betyr noe... Om dere skjønner hva jeg mener...

Nei, jeg vet ikke hva det skulle være, jeg... Kjolen er ny, skoene er nye, slør vet jeg ikke om jeg skal ha, blomstene i håret og buketten må fortrinnsvis være nye, undertøyet vil jeg ikke ha verken gammel eller lånt, og def. ikke blått... Strømpebånd blir det heller ikke på denne jenta... Tror jeg sliter litt jeg, gitt... :lol:

Men lykke til, dere som koser dere med sånt!! :D

Skrevet

I verset heter det

Something old , something new

something borrowed and something blue

and a lucky sixpence in your shoe

Tipper jeg hopper elegant over å gå med mynt i skoen en hel dag, men det andre må man vel greie å få til...

Skal vi se

Gammelt perlekjede som jeg fikk av kjæresten min for mange år siden

Ny kjole,sko,slør osv

Noe lånt.......?

Og så tipper jeg forloveren min hoster opp et blått strømpebånd eller noe sånt....var jo ikke så vanskelig dette da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Til "noe blått" har jeg rett og slett kjøpt en falsk tatooering.. En Rose som er blå.. den skal jeg plassere et spesielt sted :wink:

Skrevet

jeg er overtroisk av meg og kommer til å bruke dette verset. Eneste er jo at det ikke finnes six pence lengre. Så den må jeg droppe. :ler:

Men kjolen er ny, strømepbåndet er blått,

også skal jeg se om ikke jeg får låne mormor sine

perle øredobber.Og da blir de lånt og gammelt.

Skrevet
Dette er bare tull!! Har dere hørt om overtro??

Det er jo kos med tradisjoner da! Jeg velger å følge dette jeg vertfall! 8) Så kan nå dere andre holde dere unna fordi dere er redd for at andre skal tro at dere er overtroiske, eller noe sånt..... :-?

Skrevet

Jeg er absolutt ikke overtroisk, men synes det er moro å følge dette likevel.

Noe nytt: slør, sko, undertøy....

Noe gammelt: smykke som mamma hadde på sin bryllupsdag

Noe lånt: kjolen (+ smykket)

Noe blått: strømpebånd

Skrevet

Tradisjonen tro er at det "lånte" skal være noe bruden får låne av en lykkelig gift kvinne.... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...