minienthe Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 startet på fredag... drøvelen hovnet opp til uante dimensjoner og det gjorde mildt sagt vondt + irriterte brekningspunktet. lørdag kom lymfeknutene etter (de under kjevebeinknekken) og deretter mandlene. søndag kom det et hvitt belegg på drøvelen, skikkelig tykt og ekkelt. hele opplegget var mildt sagt vondt og pga hevelsen så ble jeg skikkelig tett i nesa (fatter ikke at et menneske kan produsere så mye snørr) og øynene renner. fikk surret meg til lege i går og tatt masse prøver, både bakterie og virusrelaterte men ingenting slo ut legen bare ristet på hodet og kalte meg et snodig menneske for her var det tydelig at ett eller annet foregikk, lymfeknutene i halsen er synlig hovne på tre meters avstand og mandlene er også hovne. ihvertfall... resultat foreløpig er ti dagers penicillinkur og et lass med smertestillende, får håpe det hjelper. noen som har opplevd det samme ? at drøvelen hovner opp så til de grader og at lymfeknutene er synlige på avstand pga hevelse ? altså... når jeg rister på hodet så skrangler det i halsen, har prøvd å google litt men der finner jeg ingen ting
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Rart. Jeg har hatt det samme (er gutt) Jeg fikk en pencelin kur å alt vart fiks OK Er vist en spesiell streptokopp som slår seg på drøvellen! som legen sa:)
minienthe Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2007 sliter fortsatt med denne suppa her og er testet for streptokokker + virus og bakterielle infeksjoner. selve drøvelen har roet seg men jeg er fortsatt hoven innvendig i halsen og penicillin har ikke hjulpet.
Navnløs Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Joda, opplevd dette. Men det er etter å ha kastet opp mye, og ikke bare sånn helt av seg selv. Det er i hvert fall veldig ubehagelig og vondt. Håper det bedrer seg etterhvert! God bedring!
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Ja, jeg har det sånn akkurat nå. Våknet i natt, og fikk nesten ikke puste eller svelge pga drøvelen. Begynte torsdag forige uke, hvor jeg begynte på pencelinkur mot et betent sår. Lørdag fikk jeg vondt i halsen, søndag var halsen full av blemmer. Mandag fikk jeg ikke svelget noen ting, samma på tirsdag. Onsdag var alt mye bedre, og nå, nå er drøvelen gigantisk! Og det rare med det er at jeg er ikke syk uten om dette, ikke feber eller noen ting, bare slapp (men det er kanskje ikke så rart når jeg nesten ikke har spist på 6 dager). Har testet kyssesyke og streptokokker, og legen sier det bare er halsbetennelse. Pappa, som er lege, sier at hadde det vært streptokokker, hadde det vært over nå (pga pencelinen). Og kyssesyke, som han tror det er, slo det jo ikke ut på. Rare greier..! Og vondt!! :/
Rainbow Brite Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Og kyssesyke, som han tror det er, slo det jo ikke ut på. Rare greier..! Og vondt!! :/ Jeg tenkte også kyssesyke... Må det ikke ha gått så og så lang tid før de testene slår ut?
minienthe Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tenkte også kyssesyke... Må det ikke ha gått så og så lang tid før de testene slår ut? var ikke det på meg ihvertfall... halsdriten som jeg hadde i februar når jeg startet tråden hanglet og gikk i ca to uker før det gikk over men fikk igjen samme greia nå for en måned siden, ble testet på nytt for kyssesyke da men fortsatt ikke noe utslag og penicillin/antibiotika hjelper ikke nevneverdig (det som er rart er at de finner verken virus eller bakterier i blodet). har ihvertfall fått time hos ØNH nå i juli så jeg skal mase meg til å få fjernet mandlene, mistenker at det sitter der.
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2008 #8 Skrevet 9. august 2008 har ihvertfall fått time hos ØNH nå i juli så jeg skal mase meg til å få fjernet mandlene, mistenker at det sitter der. Jeg har det samme nå (kjempe hoven drøvel og det andre) og jeg har allerede fjernet mandlene.... så da kan det jo ikke være dem. Hvordan gikk det? Fant de ut av hva det var?
minienthe Skrevet 13. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2008 Jeg har det samme nå (kjempe hoven drøvel og det andre) og jeg har allerede fjernet mandlene.... så da kan det jo ikke være dem. Hvordan gikk det? Fant de ut av hva det var? var inne i oktober og fjernet både mandler og drøvel, har ikke hatt et problem siden. kirurgen spurte faktisk om de kunne beholde mandlene mine og preservere de for de var noe av det jævligste han hadde sett størrelsemessig. det var faktisk vondere å fjerne drøvelen en mandlene og det arret hadde litt lengre grotid men per i dag har jeg ingen problemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå