Gå til innhold

Overtagelse av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt en bolig og skal ha snarlig overtakelse. Nå driver jeg å bekymrer meg over at alt som skal vaskes før overtakelsen, og kom plutselig på at jeg ikke får vasket vinduene før overtakelsen dersom det kalde været holder seg... Hva gjør jeg da? Gir kjøperne penger og ber dem vaske selv, eller må de akseptere at vinduer ikke kan vaskes i minus 15..... :fryser:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at kjøperen må akseptere at vinduene ikke er nyvaskede?

Jeg hadde ihvertfall godtatt det...

Skrevet

Det kommer vel an på. Er vinduene bare litt skitne, eller ser de helt forferdelige ut? Dreier det seg om noen få vinduer eller er det en stor bolig med mange uvaskede vinduer? I utgangspunktet kan jo kjøper krever penger for å vaske selv/få andre til å vaske. Personlig hadde jeg nok vanligvis ikke brydd meg om å kreve penger, men hvis det var en stor bolig med mange vinduer og de var svært skitne hadde jeg nok ikke vært så blid og kanskje bedt om kompensasjon, mens vanlig leilighet med helt "normale skitne" vinduer ikke er så ille.

Skrevet

Spylervæske. ;)

Skrevet

Det er normalt skitne vinduer, og ikke en enebolig. Men jeg får høre med megler. Jeg ønsker jo å vaske dem da, men nå er det jo minus 15 her hvor jeg bor, så det blir jo litt vanskelig da.... Er litt ekkelt synes jeg, for jeg vil gjerne overlate en perfekt bolig.

Skrevet

Det går sikkert greit, men det er lurt å avtale med megler. Vi kjøpte leilighet nylig, og så først i ettertid at vinduene ikke var vasket... Der fikk vi for overtagelse på ettermiddagen - men nå tok det tross alt et par uker før vi så det og. ;)

Skrevet
Spylervæske. ;)

Gjentar meg selv. Hvis det er 15 minusgrader og du vil vaske vinduer kan du bruke spylervæske.

Skrevet

Proffe vindusvaskere bruker rødsprit i vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...