Gå til innhold

En god gok til lesehester!

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei :D

Sitter her nå litt har fått lånt en data :)Jeg har vært på biblioteket og låny en bok som heter:"Dordis veg til skafottet Jeg tror det er en god bok fordi det er fra middelallderen ca 218 år siden og hun var den siste som ble halshugget med øks her i landet.

Ha det bra folkens nå kryper jeg tilbake til sykehus senga og lytter til boken min. :lol:

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel ikke akkurat middelalder for 218 år siden... :P *pirke*

Er det en sann historie? Kanskje jeg skulle lese den, jeg også. :)

Skrevet

Kanskje hun SKREV boken for 218 år siden, og temaet var middelalderen..? *ponder* Uansett, jeg liker middelalderlitteratur jeg, Sigrid Undset power :)

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei Virvel og Bohemia :D

Dette står skrevet bak ¨på perma av Boka : 218 år har gått siden Dordi Størset fra Statsbygd ble halshugget.Mya av middelalderens mørke hang fortsatt i gjen på 1700 - tallet.En siste nattsvart bølge veltet seg inn over landet og truet fattigfolks eksistens.Jorda gav liten grøde Uår og nød følte til en desperat kamp for å overleve.Motstandskraften mot sykdom og død ble svekket.Dordi holdt stand mot nødsår og hunger,men matte gi tapt overfor følelser og krefter hun ikke rådde over.Hun var en av de siste som ble henrettet med øks.

hilsen

Skrevet

Hehe, ok, da fikk vi oppklart det. :) Er det en roman forresten?

Gjest indiangranny
Skrevet
Hehe' date=' ok, da fikk vi oppklart det. :) Er det en roman forresten?[/quote']

Hei Virvel

Jepp det er en roman,anbefales på det varmeste

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...