2små Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Min datter på 14 har fremdeles kun 4 tenner. Når kommer de neste? Trodde det var vanlig at de hadde flere tenner når de ble såpass store.
Gjest Pet Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Hvis hun er 14 år er det nok i minste laget med 4 tenner , men er hun 14 måneder så er det nok innenfor normalen! Sønnen min var 11 måneder da han fikk den første tanna og jeg tror ikke han hadde noe særlig flere enn fire da han var 14 måneder.
Helen Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Min yngste sønn var 14 mnd og 6 dager da han fikk de to første tennene, de kom samtidig. Dagen etter kom nr 3 og 3 uker etter det kom nr 4. Han var veldig sen med å få tenner men jammen kom de kjapt da de førstes kom. (Det rare er at de to tennene han fikk først som kom samtidig de sitter sammen, han har nå mistet de, det virker som om de har grodd sammen for det går ikke ann å dele de. Merkelige greier.)
Cathie Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 (Det rare er at de to tennene han fikk først som kom samtidig de sitter sammen, han har nå mistet de, det virker som om de har grodd sammen for det går ikke ann å dele de. Merkelige greier.) ← En sånn "dobbeltann" hadde søsteren min å!
Helen Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 En sånn "dobbeltann" hadde søsteren min å! ← Fikk hun igjen to tenner etter at hun mistet de da? Sønnen min har mistet de to tennene som satt sammen pluss en tann ved siden av, men han har bare fått igjen to tenner, det er ikke antydning til den tredje, ikke er det plass heller for det virker som om det er litt trangt med de to som har kommet frem for den ene er litt skeiv. (Ikke meningen å kuppe tråden altså )
Cathie Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Var litt usikker så jeg måtte ringe mamma å høre Men hun fikk to tenner der hvor den var, var veldig trangt, men det gikk seg til. Men på tannlegehøyskolen sa de at det ikke alltid kom igjen to!
Helen Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Var litt usikker så jeg måtte ringe mamma å høre Men hun fikk to tenner der hvor den var, var veldig trangt, men det gikk seg til. Men på tannlegehøyskolen sa de at det ikke alltid kom igjen to! ← Takk for svar, dette er noe jeg har lurt på lenge. Han var hos tannlegen i fjor så jeg tipper det er et år til neste gang han skal dit så jeg har liksom ikke villet ringe tannlegen for å høre om det heller. Det er jo egentlig bare en bagatell, selv om det er en stor sak for mammaen
2små Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2007 godt å høre at flere er trege med tennene sine, De kommer vel etter hvert de andre å. hun er nå 14 mnd så jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på de neste. Håper de kommer snart. Litt for matens skyld. blir mye lettere for henne å tygge da kjøttmiddager.
L.v.b.s Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 datteren min fikk de to første da hun var fem mnd,og to til da hun var seks mnd. Noen får sin første tann som ettåring,ingen av delene er uvanlig.Jeg har lest i en bok at de vanligvis har fått alle tennene sine når de er to år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå