Mrs. B Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Har en bambuspinne stående i vann. Har hatt den i 2 1/2 år. Plutselig har den blitt gul oppover hele "stammen". Den er ca. 60 cm høy med fin busk på toppen. Går det an å redde den? Hvis jeg kapper av alt det gule og setter toppen i vann igjen feks..? Får jeg resirkulert den da eller er slaget tapt?
Missbumblebee Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Har en bambuspinne stående i vann. Har hatt den i 2 1/2 år. Plutselig har den blitt gul oppover hele "stammen". Den er ca. 60 cm høy med fin busk på toppen. Går det an å redde den? Hvis jeg kapper av alt det gule og setter toppen i vann igjen feks..? Får jeg resirkulert den da eller er slaget tapt? ← Hva med å gi den litt jord? Kan jo hende den trenger litt "mat" etter svømmeturen..
Lily Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Jeg fikk opplyst at bambusstangen lever i opptil 3 år, så det kan hende den rett og slett har tatt kvelden?
Gjest _Leela_ Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Har hatt et lignende problem med en bambus selv, jeg kuttet av det gule og den er ennå i livet. Så jeg ville iallefall prøvd det, skader jo ikke hvis det uansett holder på å gå feil veien. Skyld vasen eller hva den står i ordentlig, gi den friskt vann ofte og kanskje litt vitaminer (forer min av og til med litt fra sånne poser for avskårne blomster).
Mrs. B Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2007 (endret) Det kan jo hende den rett og slett har blitt pensjonist ja og er døden nær av naturlige årsaker - men da skader det jo heller ikke å kappe den ned og se om det hjelper. Får prøve det. Endret 21. februar 2007 av Mrs. B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå