Gå til innhold

Redd bambusen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bambuspinne stående i vann. Har hatt den i 2 1/2 år. Plutselig har den blitt gul oppover hele "stammen". Den er ca. 60 cm høy med fin busk på toppen. Går det an å redde den?

Hvis jeg kapper av alt det gule og setter toppen i vann igjen feks..?

Får jeg resirkulert den da eller er slaget tapt? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en bambuspinne stående i vann. Har hatt den i 2 1/2 år. Plutselig har den blitt gul oppover hele "stammen". Den er ca. 60 cm høy med fin busk på toppen. Går det an å redde den?

Hvis jeg kapper av alt det gule og setter toppen i vann igjen feks..?

Får jeg resirkulert den da eller er slaget tapt?  :sjenert:

Hva med å gi den litt jord? Kan jo hende den trenger litt "mat" etter svømmeturen.. :ler:

Skrevet

Jeg fikk opplyst at bambusstangen lever i opptil 3 år, så det kan hende den rett og slett har tatt kvelden?

Gjest _Leela_
Skrevet

Har hatt et lignende problem med en bambus selv, jeg kuttet av det gule og den er ennå i livet. Så jeg ville iallefall prøvd det, skader jo ikke hvis det uansett holder på å gå feil veien. Skyld vasen eller hva den står i ordentlig, gi den friskt vann ofte og kanskje litt vitaminer (forer min av og til med litt fra sånne poser for avskårne blomster).

Skrevet (endret)

Det kan jo hende den rett og slett har blitt pensjonist ja og er døden nær av naturlige årsaker - men da skader det jo heller ikke å kappe den ned og se om det hjelper. Får prøve det. :)

Endret av Mrs. B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...