Gå til innhold

Han har vært forkjølet i nesten hele januar og feb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min som blir to i mai har nå nesten vært forkjølet og syk i hele januar, og februar. Han var akkuratt hjemme noen dager fra barnehagen for to uker siden, og nå hoster han igjen og har blitt sørpe forkjølet. Er det normalt att barn er så mye forkjølet??Han hadde ikke mer enn 38,5 i feber idag, og allmenntillstanden var bra, men likevell....Sist hadde han mer i feber. Og i begynnelsen av januar var han også forkjølet.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Magica*
Skrevet

Det er dessverre ikke unormalt at unger er ofte forkjølet, og at det kommer igjen flere runder. Hadde nok vurdert å tatt ham med til legen hvis han begynner på nytt med feber.

Skrevet

Det er bra at det finnes barnehage, men barn blir gjerne utsatt for smitte av alt som kommer av forkjølelser og ekstra ille hvis de nylig har begynt i barnehagen... Jeg har jobbet som kokk i barnehage, og ble ikke overimponert over hygienen f.eks. under bleieskift.

Skrevet

Har vært hos legen hver gang han har vært forkjølet og tatt blodprøver og alt, men de sier det kun er vanlig forkjølelse. Forrige gang var det luftveisinfeksjon.

Skrevet

Datteren min var nesten konstant forkjølet, hostet og skrantet litt, i lang lang tid.

Men den sommeren hun var 2 1/2 år sluttet det, og hun har knapt snørret siden.

Jeg begynte å gi henne sambucol kids hver kveld, og morgen og kveld hvis hun snørret litt og hun har holdt seg frisk siden. Vet ikke om det er sambucolen som er grunnen, eller om hun har vokst seg sterkere, men jeg slutter ihvertfall ikke med sambucolen! Hun synes det er kjempegodt også!

Skrevet

Denne fant jeg på www.helsenytt.no

Her står alt du trenger å vite om små syke barn og det å kunne sende de i barnehagen. Utrolig nyttig.

Skrevet

Tusen takk!

Det var en bra side

Skrevet

Slik var det med datteren vår også da hun begynte i barnehage! Nå har hun gått der i to år og er aldri så plaget lenger som hun var det første året. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...