Gjest Fjellsippa Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har sett på en del tråder her at mange priser mineralsminke opp i skyene. Det er mye bedre enn annen foundation, og "smelter inn i huden" i ansiktet. Samtidig ser jeg i andre tråder at mineralolje (babyolje og spenol) er helt forferdelig, og tetter igjen porene. Nå har ikke jeg så mye peiling, så jeg lurer på om noen kan forklare meg forskjellen. Hvorfor er mineraler så bra i det ene tilfellet, og så dårlig i det andre?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Mineralolje er fremstilt av råolje og har den egenskapen at den føles som om den lindrer huden der og da, men tørker ut i lengden. Vaselin f.eks består av mineralolje. Mineralolje tas ikke opp i huden, men kan blokkere porene og skape urenheter og hudirritasjoner. Mineralsminke derimot er sminke som er laget av knuste mineraler, og har altså ingenting med mineralolje å gjøre. Mineralsminke lar huden puste og tilstopper ikke porene. Fungerer utmerket til normal/kombinert/fet hud, men kan tørke ut tørr hud. Jeg har normal/tørr hud, og passer på å bruke en god fuktighetskrem under mineralfoundation. Dette er det lille jeg har fått med meg, særlig mer vet jeg ikke.
Gjest Fjellsippa Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Tusen takk for oppklaringen KATTAstrofe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå