Gjest Lea Skrevet 20. februar 2007 #1 Del Skrevet 20. februar 2007 Er så lei det jeg venligvis pleier å lage og har følgende ingredienser: Kyllingfilet (3 stk) 1 løk 1 rød paprika Vårløk Hermetisk chanpignon i skiver Hermetisk mais Lettrømme Melk Poteter Ris Norvegia Egg Hvitløk Salsa på glass Hermetisk ananas i biter Har også litt melvarer, pasta, krydder osv. Noen som kan bidra med en eller annen oppskift på noe godt? Gjerne noe som hives i en form eller en eller annen type gryterett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2007 #2 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Jeg ville lags kyllingsuppe... (har litt dilla på det for tiden, se annen tråd), f eks sånn: hakk løk, vårløk, paprika og poteter i biter (og om du har eple, skrell og del det opp), evt hvitløk også, del kyllingfiletene i biter og fres alt i smør eller olje i en stor kasserolle. Tilsett krydder, f eks 1 ss karri og litt spisskummen, ca 1/2 l melk og 1/2 l vann og la det koke i ca ti minutter. Tilsett salt og pepper. Om du hadde hatt det, tilsett klippet fersk persille eller koriander. Mulig det er godt med en rømmeklatt oppi, det har jeg ikke prøvd, og kanskje også revet ost. Går an å teste en liten porsjon med det. Endret 20. februar 2007 av liteteita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 20. februar 2007 #3 Del Skrevet 20. februar 2007 *noterer* Det ble pasta med kjøttsaus i dag, ettersom man var skrekkelig sulten.... Men jeg må jo lage middag i morgen også. Og kyllingfiletene ligger jo der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2007 #4 Del Skrevet 20. februar 2007 Bra du ikke lagde den i dag, for du bør ha oppi 1-2 buljongteringer også, helst hønsebuljong, men annen buljong går også bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå