Gå til innhold

Å få dusjen skinnende ren *sukk*


Bertha

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere for å få bort fett, mineraler, salter osv som lager disse stygge flekkene i dusjen?

Jeg er så drittlei av å skrubbe armene av meg - for så å se at det ikke går ordentlig bort *megasukk*

Føler at jeg også har prøvd "alt" av fettløsende midler som finnes i butikkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Jeg bruker flere "metoder":

*Ajax shower Power

*noen ganger vanlig Jif-skurekrem

*noen ganger bare vanlig mikrofiberklut (uten vaske/skuremidler)

Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg bruker dusjrensen fra "Dushcolux", den kjøper du i baderoms-forretninger og enkelte Jernia butikker fører den også. Spray på, la virke i 15 min og skyll av med dusjslangen og en god svamp. Det blir skinnende rent.

Dusjrensen fra "TD Rent" er også bra, den kjøpes også i baderomsforretninger.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på det sterkeste anbefale baderomshansken fra Enjo (microfiberklutsystem som selges gjennom homeparties)....denne kombinert med kalkløser (fra Enjo) gjør jobben til en lek...den er ypperlig på fliser, servanter og toalett...bruker ikke annet til badet jeg.... :)

Har investert i hele systemet..dyrt :roll: ....men du har fillene i 3-5 år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

synes badekaret blir så fint og rent når jeg vasker det med klor først og vasker med ajax etterpå!

Får kjøpt klor med blomst lukt her, så da stinker ikke bade "svømmehall"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprayer med 'ivankas mix' som består av vann+vaskemiddel av litt varierende type blandet på sprayflaske. så tørker jeg over med våt mikrofiberklut og skyller med dusjen. ferdig.

for tiden er vaskemiddelet jeg bruker en blanding av zalo og jif oxy-gel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrubb skikkelig en gang for alle med Jif skrurekrem

Så tar Jif Baderom over - en gang i uken sprayer jeg på og skyller av. Noen ganger skrubber lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med at det sitter fast mye gørr i krokene, kan du bruke skurekrem og en gammel oppvaskbørste. Det fungerer utrolig bra! :D

Skyll med glovarmt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store problemer med å få dusjen skinnende ren. Har hvite fliser i dusjen, det er skikkelig ræva. Har skrubbet og skurt med alle mulige vaskemidler, samt prøvd med flis-rens kjøpt i en eller annen baderomsbutikk. Men, det er fortsat et rødlig belegg på golvet i dusjen....arrrg, jeg forbanner hvite fliser på gulvet!!! :evil:

For 'vanlig' vask av dursjen (for å få vekk fett, rester etter alskens dusj-produkter ++) funker det helt flott med vanlig baderomsspray (jif eller ajax)

PP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hvite fliser i dusjen, det er skikkelig r###.  

PP

Hoho jeg har blitt sensuret for første gang.

Skal ikke mye til for å glede med nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho jeg har blitt sensuret for første gang.  

Skal ikke mye til for å glede med nei!

tror det går automatisk på noen ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Løsningen for å holde dusjen pen er hvertfall ikke å blande sammen ulike rengjøringsmidler.

Det aller beste er å ta seg en tur til en baderomsforhandler og kjøpe noe fra deres sortiment.

Er det noen som bruker Ajax Shower-Power- den sprayen som skal forhindre at såpe- og kalkrester fester seg?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen for å holde dusjen pen er hvertfall ikke å blande sammen ulike rengjøringsmidler.

så lenge man har vett nok til å ikke blande klor og salmiakk, er det da OVERHODET ikke noe problem å blande rengjøringsmidler. du må virkelig ha litt tungt for det. dette kommer du med bare for å krangle.

hei, du LOVTE å ignorere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
så lenge man har vett nok til å ikke blande klor og salmiakk, er det da OVERHODET ikke noe problem å blande rengjøringsmidler. du må virkelig ha litt tungt for det. dette kommer du med bare for å krangle.

hei, du LOVTE å ignorere meg!

Det var en generell kommentar- ikke en direkte henvendelse til deg.

Og jeg har en skinnende ren dusj :blunke:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fantastisk vaskesett fra tyske Coronet som består av forskjellige mikrofiberkluter til ulike mål samt et vaskemiddel som er spesiallaget til mikrofiberklutene og forsterker virkningen som heter Wish-clean Pflegekonzentrat.

Coronet startet med mikrofibervaskekluter lenge før det ble "in" og de store produsentene kom etter. Dessverre var de for tidlig ute på det norske markedet, så jeg tror ikke du får det i butikker her lenger. Det var tilgjengelig i utvalgte malerforretninger en stund. Men det fås sikkert i Tyskland.

Jeg får vekk ALT med dette systemet. Og det som er så kjekt er at det ikke lager riper og riller i hverken porselen eller metall.

Det er jo ofte det som er problem med såkalte skuremidler, de lager riper som dritten så setter seg i, og da blir dette vanseligere og vanskeligere å få vekk etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Er det noen som bruker Ajax Shower-Power- den sprayen som skal forhindre at såpe- og kalkrester fester seg?

Milla

Ja, vi har prøvd den. Men om det hjalp så mye... ? Vel, den siste halvparten av flasken ble brukt som luftrenser for den luktet litt godt, og vi kjøpte aldri en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på spesialmidler jeg. Har et helt menasjeri av såper og sprayflasker til ulikt bruk. Jeg tror de fleste reklamefolk gnir seg i henda når de møter meg! :ler:

Hovedgrunnen til at jeg kjøper alle disse ulike såpene er at de faktisk hjelper. Har ikke problemer med såpe- eller kalkavlegginger i dusjen lengre. Bare sprayer på såpen for det bruket, venter litt og vasker det av. Kjekt og greit!

Dessverre er det ingen vits i at jeg deler info med dere om hvilke produkter som virker best ettersom jeg bor i USA og midlene ikke er å få kjøpt i Norge. Ikke fordi de er spesielt gode tror jeg, mer fordi ikke alle produkter markedsføres world wide.

Derfor: kjøp egen såpe som er laget for å rengjøre dusj!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unplugged Trifolii

Gurimalla, så mye kjemikalier!!! Har dere tenkt over hvor disse blir av etterpå??

Jeg bruker oppvaskmiddel og en gammel oppvaskbørste, jevnlig. Da er ikke renhold av dusjen noe problem!

Jeg bruker ikke antibakterielle oppvaskmidler pga at miljøkonsekvensene ved bruk av slike stoffer er så dårlig dokumentert.

Hilsen Trifolii, som prøver å ta litt ansvar for miljøet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...