Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde :humpe: en uke etter mens, dvs en uke før eggløsning.

Vil veldig gjerne bli gravid, og er overfølsom på kroppen min nå.

Så hva tror dere? Kan jeg bli gravid i perioden før eggløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Sikre perioder" er aldri noe å stole på hverken den ene eller den andre veien.

Ja, du kan bli gravid i en såkalt "sikker" periode.

Skrevet (endret)

Men hvordan kan egget bli befruktet når det ikke er der? Det kom jo ikke før uka etter.

Huff, utrolig teit spørsmål egentlig... :sjenert:

Men vil bare høre hva dere mener..

Endret av aimee
Skrevet

En venninne av meg ble gravid, til tross for at mannen hennes (legen!!!) forsikret henne om at periden var helt sikker.... Det skjedde ikke bare èn, men tre ganger! Snakk om å ikke lære av sine "feil". Hun fikk da iallefall tre kjempeflotte barn, selv om ikke noen av dem var planlagt.

Skrevet

Å, sier du det? Hmm.. Men hoppet de av i svingen, eller kjørte de fullt ut, vet du det? For sjansen er vel større hvis det går for han inni, enn utapå ;)

Skrevet

Jeg syns kanskje at dette blir litt på kanten, ass (men jeg kan svare likevel). De hoppa ikke av i svingen! For perioden(e) var jo "sikker".

Sæd kan leve i ganske mange dager inni dama. Det meste renner ut, men det er som kjent nok at en eneste finner veien helt frem. Dersom samleiet finner sted 4 dager før eggløsning, har soldatene funnet veien ganske langt opp i livmoren. Så ved eggløsning: *pang* der var det gjort, visst.

Dette var jo en særdeles forenkling av hva som skjer. Jeg vet at det finnes utallige prøvere der ute som nok vil syns at fremstillingen er mildt talt latterlig, for de har jo prøvd så mange ganger og på ulike måter uten å lykkes.

Men du har sikkert rett i at muligheten for å bli gravid er mye mindre dersom de hopper av i svingen. Men det må tilføyes at det kan kjempe seg ut noen små soldater selv før mannens utløsning!

Nå føler jeg meg ganske fjollete, ass!

Skrevet

Jepp. Det er stedatteren min et godt eksempel på.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ja, det kan du. En studie viste at man kunne bli gravid de fem siste dagene før eggløsning, og selve eggløsningsdagen. Da har man funnet ut når kvinnen har hatt eggløsning med tester, og sæden har overlevd til egget løsnet. Befruktningen skjer jo ikke før eggløsning, så man blir ikke gravid før da, men man kan altså få resultater på jobben man gjør på forhånd også ;) Og så kommer ikke alltid eggløsningen akkurat etter planen.

Gjest *Frida*
Skrevet

En uke etter mens er vel ikke en sikker periode?

Eksempel: 28 dagers syklus.

Dag 1: mensen begynner

Dag 5: mensen er over (sånn ca)

Dag 12: en uke etter mens

Dag 15: eggløsning (= 14 dager før neste mens, 29-14)

Dag 29: ny mens

Sex en uke etter mens blir etter mitt lille oppsett på dag 12. Det blir tre, 3! dager det, fra sex til eggløsning! Er jo nesten perfekt for unnfangelse...

Lykke til! ;)

Skrevet

:overrasket: Herregud, at det går an å være så sløv! :ler:

Takk for oversikten din, den var oppklarende. Har en rar følelse i kroppen, men det er som sagt sikkert jeg som er overfølsom for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...