Gjest Tweek Skrevet 20. februar 2007 #1 Del Skrevet 20. februar 2007 Kjøpe en kjøttdeig av svin for et par uker siden, men la den i frysen. Så tok jeg den opp for ca. 2uker siden å la den i kjøeskapet siden ejg ville ha lasagne. Jeg glemte hele greia, og dro på ferie. Holdbarhetsdatoen er 29/1. Jeg har ikke åpnet den og den har ligget i kjøleskapet. Går det ann å spise den? Jeg regner nok ikke med det, men må bare spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 20. februar 2007 #2 Del Skrevet 20. februar 2007 Det hadde ikke jeg gjort. Oppmalt kjøtt har generelt dårlig holdbarhet, og to uker i kjøleskap er nok i lengste laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2007 #3 Del Skrevet 20. februar 2007 (endret) Nei, jeg ville i hvert fall ikke spist den. To uker er lenge for rått kjøtt å ligge. Om du visste at kjøttet var ferskt og lot det ligge et par dager over holdbarhetsdato trenger ikke det være negativt (i hvert fall ikke for rent kjøtt som blir mørere av å ligge litt), men to uker... nei. Fettet i deigen kan ha harsknet, og om det er skadelige bakterier i det har de antagelig formert seg endel siden du tok opp deigen fra fryseren. Endret 20. februar 2007 av liteteita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 20. februar 2007 #4 Del Skrevet 20. februar 2007 Da var den i søpla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå