Gjest Tweek Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Kjøpe en kjøttdeig av svin for et par uker siden, men la den i frysen. Så tok jeg den opp for ca. 2uker siden å la den i kjøeskapet siden ejg ville ha lasagne. Jeg glemte hele greia, og dro på ferie. Holdbarhetsdatoen er 29/1. Jeg har ikke åpnet den og den har ligget i kjøleskapet. Går det ann å spise den? Jeg regner nok ikke med det, men må bare spørre.
Gjest Elfrida Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Det hadde ikke jeg gjort. Oppmalt kjøtt har generelt dårlig holdbarhet, og to uker i kjøleskap er nok i lengste laget.
Gjest gjesta Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 (endret) Nei, jeg ville i hvert fall ikke spist den. To uker er lenge for rått kjøtt å ligge. Om du visste at kjøttet var ferskt og lot det ligge et par dager over holdbarhetsdato trenger ikke det være negativt (i hvert fall ikke for rent kjøtt som blir mørere av å ligge litt), men to uker... nei. Fettet i deigen kan ha harsknet, og om det er skadelige bakterier i det har de antagelig formert seg endel siden du tok opp deigen fra fryseren. Endret 20. februar 2007 av liteteita
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå