Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #61 Skrevet 24. februar 2007 Kan ikke Mirabella76 lage seg en egen tråd om hva hun liker, i stedet for å forsøple denne tråden med sine oppgulp overfor trådstarter og andre?
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #62 Skrevet 24. februar 2007 Eg stilte eit spørsmål til dei som lever i såkalte "åpne forhold". Men det er det visst ingen som er interesserte i å svara på... Eg ventar fortsatt i spenning på eit svar!
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #63 Skrevet 24. februar 2007 Eg stilte eit spørsmål til dei som lever i såkalte "åpne forhold". Men det er det visst ingen som er interesserte i å svara på... Eg ventar fortsatt i spenning på eit svar! ← Så lenge du gang på gang med usympatisk adferd viser så tydelig at du ikke forstår at et par kan ha et veldig sterkt, langvarig og kjærlig forhold, men samtidig en sjelden gang lar en tredjeperson delta, til parets felles glede, så har det ingen hensikt i å gi deg en forklaring. Du har ikke, og kommer ikke til å klare, å knekke "koden". Konstater det, å la folk være i fred for dine oppgulp.
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #64 Skrevet 24. februar 2007 Så lenge du gang på gang med usympatisk adferd viser så tydelig at du ikke forstår at et par kan ha et veldig sterkt, langvarig og kjærlig forhold, men samtidig en sjelden gang lar en tredjeperson delta, til parets felles glede, så har det ingen hensikt i å gi deg en forklaring. Du har ikke, og kommer ikke til å klare, å knekke "koden". Konstater det, å la folk være i fred for dine oppgulp. ← Dette svaret viser berre at det faktisk ikkje finst noko godt svar på det eg spør om... Dei som lever i åpne forhold - prøver dei å fortrenga slike spørsmål som det eg stiller?
Gjest glamourgirl Skrevet 24. februar 2007 #65 Skrevet 24. februar 2007 Det finnes flere typer forhold. Noen velger å leve monogamt, andre velger å leve med partner og ha et åpent forhold der de har lov til å ha sex med andre, og enda andre velger å være utro uten at partner får vite det. Man trenger ikke forstå hva som får folk til å tenne på ulike samlivsformer, men hvis dette er et valg partnere tar så går det an å respektere selv om man ikke forstår. Det finnes ulike grunner til at man velger å holde sammen, selv om man søker spenning andre steder. Disse vil jeg tro er tatt av partnerene i forholdet, som regel, og utenforstående har ikke noen som helst grunn eller rett til å kritisere eller slenge med lepper eller tastatur. Jeg velger å tro at de som er oppriktig lykkelig i sitt valg av samlivsform fortjener den lykken de kan få!
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #66 Skrevet 24. februar 2007 Nei, eg kjem aldri til å forstå meg på folk som velger å leva i åpne forhold! Men er dei fornøyde med det, så greit for meg. Eg sliter berre med å forstå kva det er som binder dei saman på den spesielle måten, som viser at dei to er unike for kvarandre. For dei har jo ingenting saman, som kun er mellom dei to. For dei kan jo ha sex med kven som helst! Men det er vel ikkje alt ein skal skjønna her i denne verden...
Gjest glamourgirl Skrevet 24. februar 2007 #67 Skrevet 24. februar 2007 Nei, vi har skjønt at du ikke forstår det. Jeg sier ikke at jeg forstår alle tenningsmønstre heller, men så lenge folk ikke skader hverandre og er enige om rammene rundt forholdet, så velger jeg å repsektere hvordan de velger og leve sitt liv.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #68 Skrevet 24. februar 2007 Ja, det lurer eg virkelig på! For om ein skal kunna knulla kven som helst, kva er då vitsen med å vera i eit forhold i det heile tatt? Når ein er sammen med ein person, skal det vera noko som er spesielt kun mellom deg og han/henne. Men om det er lov til å flørta, kyssa, klina og ha sex med kven som helst - kva er det då igjen som du kun deler med din kjære, og ingen andre? Det lurer eg jammen på... Det einaste som blir igjen då, er at ein bur under same tak som den ein er sammen med. Men då kunne ein jo egentlig like godt ha budd saman med ein venn! Når eg har ein kjæreste, veit eg at eg er spesiell for han. Det er kun meg han vil klina med, ha sex med ol. Eg er den spesielle og utvalgte for han! Kor spesiell føler ein seg egentlig for kjæresten sin, når han kliner og knullar rundt på kven som helst? Då har ein jo ingenting spesielt, som ein deler kun med sin kjære. Nei, alvorlig talt: Åpne forhold synst eg er heilt på trynet! Same kor hardt eg prøver, klarar eg ikke å sjå noko positivt med det. ← Se hva du har skrevet over Mirabella, deri ligger grunnen til at vi ikke tar oss bryet med å utlevere forholdet vårt og våre følelser rundt dette til deg. Hvis jeg allikevel må stave det: 1. Du er helt tydelig ikke interessert i svar på spørsmålet du stiller, du har allerede dannet deg bastante meninger om temaet. 2. Du viser en hårreisende og steil mangel på åpenhet for å ville forstå mennesker som er annerledes enn deg. 3. Du har allerede sagt at temaet får deg til å ville spy, du synes de som har slikt tenningsmønster er syke og helt på trynet. Allikevel skal vi vise deg velvilje i den forstand at vi skal utøse våre innerste følelser om det mest intime mellom mennesker og "forklare" deg hvordan dette fungerer for oss som del av et parforhold? Nei, din innblanding i denne tråden har tatt fra meg all lyst til å ville utdype temaet på noen som helst måte. Du har gjort dette til en trakasseringstråd. Synd egentlig, for det er en dybde i dette som kunne vært interessant å ta videre, på godt og vondt, og debattert på en saklig måte. Flere saklige og fine innlegg her. Men oppgulpene fra deg overskygger dette og inspirerer ikke til videre diskusjon.
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #69 Skrevet 24. februar 2007 Gjest: Du kan heller ikkje rekna med at eg skal forstå folk som tenner på noko slikt, når ingen giddar å forklara meg korleis dei tenker! Men samme for meg. Eg har ikkje noko behov for vita det ansett!
Gjest Gjest_*Terje*_* Skrevet 24. februar 2007 #70 Skrevet 24. februar 2007 Jeg for min del skulle gjerne hatt svar på hvorfor det er så fordømt vanskelig for enkelte å holde seg til temaet i en tråd? Det ble her spurt etter andres erfaringer rundt dette, ikke andres meninger! Forklar meg hvorfor det er så vanskelig å forstå? Ser jeg en tråd hvor man etterspør erfaringer rundt temaer jeg ikke har hatt den ringeste befatning med har jeg da folkeskikk nok til å bla videre til neste tråd! Synes det reageres uforholdsmessig sterkt forresten, en forklaring på det kan jo være at man har vært utsatt for en utro partner, og på en merkelig måte assosierer det og følelsene rundt det med dette temaet? Kan liksom ikke være bare mangel på folkeskikk som ligger bak.. Så et innlegg herom dagen, hvor vedkommede nevnte noe om uskikken med å ubedt tre egen mening nedover andre. Noe å ta til seg? Litt selvransaking? Har ikke sett maken til oppførsel på lenge forresten...
Gjest Madam Felle Skrevet 24. februar 2007 #71 Skrevet 24. februar 2007 Nei! Men eg synst ikkje andre har rett til å kritisera meg for dette, når dei sjølv viser null respekt for meg og totalt manglar folkeskikk! Då er dei jo ikkje noko bedre sjølv. Eg personlig driter i om folk på eit anonymt internettforum kritiserer meg, og kallar meg for stygge ting. Men det blir berre for dumt, når dei som kritiserer meg for å mangla folkeskikk her inne, ikkje viser eit snev av folkeskikk sjølv! Kva rett har dei då til å kritisera andre? Eg synst ærlig talt denne tråden er for dum! Så masse merkelige meiningar og greier, at eg blir heilt sjokka. Og eit spørsmål til dei som lever i såkalte "åpne forhold": Kvifor er dåke ikkje heller single? Ja, det lurer eg virkelig på! For om ein skal kunna knulla kven som helst, kva er då vitsen med å vera i eit forhold i det heile tatt? Når ein er sammen med ein person, skal det vera noko som er spesielt kun mellom deg og han/henne. Men om det er lov til å flørta, kyssa, klina og ha sex med kven som helst - kva er det då igjen som du kun deler med din kjære, og ingen andre? Det lurer eg jammen på... Det einaste som blir igjen då, er at ein bur under same tak som den ein er sammen med. Men då kunne ein jo egentlig like godt ha budd saman med ein venn! Når eg har ein kjæreste, veit eg at eg er spesiell for han. Det er kun meg han vil klina med, ha sex med ol. Eg er den spesielle og utvalgte for han! Kor spesiell føler ein seg egentlig for kjæresten sin, når han kliner og knullar rundt på kven som helst? Då har ein jo ingenting spesielt, som ein deler kun med sin kjære. Nei, alvorlig talt: Åpne forhold synst eg er heilt på trynet! Same kor hardt eg prøver, klarar eg ikke å sjå noko positivt med det. ← Må alle tenke som deg, for at du skal vise forståelse og respekt? Du mener noe er riktig for deg, men det er jo ikke dermed sagt riktig for andre. Det handler om å ha respekt for andre, og det klarer ikke du. Det er lov å si at du aldri kunne tenke deg å leve slik, men å si at det er helt på tryne viser bare hvor liten respekt du har for at andre velger å leve på en annen måte enn deg selv. Du tror du sitter med fasiten på hvordan et forhold skal være, og kritiserer andre som måtte mene noe annet enn deg. Du har faktisk ikke noe med hvordan andre lever sitt liv, for det påvirker ikke ditt liv. Og er du nysgjerrig på hvorfor enkelte velger å leve på den måten, bør du kanskje begynne å bli litt mer ydmyk før du kan forvente at de skal gidde å svare deg. For som jeg sa, så har du ikke noe med hvorfor de velger å leve livet sitt på den måten.
Gjest Madam Felle Skrevet 24. februar 2007 #72 Skrevet 24. februar 2007 Gjest: Du kan heller ikkje rekna med at eg skal forstå folk som tenner på noko slikt, når ingen giddar å forklara meg korleis dei tenker! Men samme for meg. Eg har ikkje noko behov for vita det ansett! ← Vil du vite det for å lære mer og eventuelt få mer forståelse for hvorfor de velger å leve som de gjør? Eller vil du vite det, for å kunne gå enda mer til angrep på de som velger å leve slik de gjør?
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #73 Skrevet 24. februar 2007 Vil du vite det for å lære mer og eventuelt få mer forståelse for hvorfor de velger å leve som de gjør? Eller vil du vite det, for å kunne gå enda mer til angrep på de som velger å leve slik de gjør? ← Det siste! Og ja, eg veit det betyr at eg ikkje får noko svar... Heilt greit det.
CoolDuckie Skrevet 24. februar 2007 #74 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Nei, eg kjem aldri til å forstå meg på folk som velger å leva i åpne forhold! Men er dei fornøyde med det, så greit for meg. Eg sliter berre med å forstå kva det er som binder dei saman på den spesielle måten, som viser at dei to er unike for kvarandre. For dei har jo ingenting saman, som kun er mellom dei to. For dei kan jo ha sex med kven som helst! ← Er det bare sex som utgjør det unike båndet mellom deg og din kjære? I så fall lever vel du i et temmelig endimensjonalt forhold. Dette er vel noe av essensen for dem som kan klare å bringe inn en tredjepart seksuelt, de føler nok likevel at de er unikt bundet til hverandre og at ikke bare sex er det unike båndet mellom dem(?) Selv kunne jeg nok ikke klart å leve i et "åpent" forhold. Jeg ville sikkert blitt sjalu. Men jeg ser det ikke som prinsipielt umulig. CoolDuckie Endret 24. februar 2007 av CoolDuckie
Gjest Madam Felle Skrevet 24. februar 2007 #75 Skrevet 24. februar 2007 Det siste! Og ja, eg veit det betyr at eg ikkje får noko svar... Heilt greit det. ← Du eier ikke empati for andre mennesker, og ønsker å få vite ting om andre bare for å gå til angrep på de. Sier utrolig mye om deg som person
Gjest Chrizzy Skrevet 24. februar 2007 #76 Skrevet 24. februar 2007 Du eier ikke empati for andre mennesker, og ønsker å få vite ting om andre bare for å gå til angrep på de. Sier utrolig mye om deg som person ← Her må vi fortsatt huske på å skille mellom sak og person.
Mirabella76 Skrevet 24. februar 2007 #77 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Du eier ikke empati for andre mennesker, og ønsker å få vite ting om andre bare for å gå til angrep på de. Sier utrolig mye om deg som person ← Nei, det er ikkje så ille. Men det mangla eit alternativ, synst eg. Det var kun to alternativ: Enten å læra meir og få forståelse for folk som lever i åpne forhold - eller få vita meir for å kunna gå enda meir til angrep på dei som lever slik. Eg valgte det siste alternativet, fordi det var det som passa best. Men det alternativet eg egentlig ville ha valgt, men som ikkje var der, er dette: "Få vita meir om korleis folk som lever i åpne forhold meinar at dei er spesielle for sin kjære, til tross for at dei kan ha sex med kven som helst. Og av å få vita dette, skjønnar eg kanskje bedre korleis dei tenker og føler omkring dette. Men eg kan uansett aldri forstå at det går an å leva slik. Men eg ville latt vera å kritisera personane for at dei lever i åpne forhold, berre tenka inni meg at dette høyrest heilt sprøtt ut, og for meg fullstendig uforståelig. Og så ville eg nok ha sagt mi meining om dette i diskusjonar, uten å gå så langt som å kritisera dei som lever slik." (Om eg hadde klart å latt vera). Endret 24. februar 2007 av Mirabella76
Cognizance Skrevet 24. februar 2007 #78 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Nei, eg kjem aldri til å forstå meg på folk som velger å leva i åpne forhold! Men er dei fornøyde med det, så greit for meg. ← :-D Nå har du jammen bevegd deg mage steg fra å bruke spy-smileys og å kalle folk sjuke og slikt. Jeg mener en viktig empatisk egenskap er å forstå at andre mennesker er forskjellige fra en selv, og ikke nødvendigvis skrullete selv om de gjør ting som en selv ikke ville gjordt med forstanden i behold. Endret 24. februar 2007 av Cognizance
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2007 #79 Skrevet 24. februar 2007 Det siste! Og ja, eg veit det betyr at eg ikkje får noko svar... Heilt greit det. ← Hvorfor har du glede av å gå til angrep på folk som velger en annen måte å leve sitt parforhold enn du gjør? Hva er det i din personlighet som har så sterkt behov for å rette angrep på andre mennesker som ikke er prikk lik deg? Syns nesten du er mer interessant som studieobjekt enn folk som bærer lyster a la trådstarter...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå