Gå til innhold

Kåt av utro partner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har vel TS blitt skremt bort av alt kakseriet som ble inne på tråden her. Isåfall synd, jeg kunne gjerne tenkt meg å vite mer om TS tanker rundt dette...

Men forståelig om han ikke ser det særlig givende å dele om det, blant folk som mener adferd de ikke er bekjent med, er sykt og kvalmt.

Burde ikke fortsette med kakseriet, men klarer ikke å overse denne:

På internett derimot, synst eg det er flott å kunna seia akkurat kva ein meinar! Det er ein av dei tinga eg synst er bra med internett - at ein ikkje treng vera redd for å såra nokon! Eg kjenner jo ingen her inne IRL, og om nokon lar seg såra av kommentarar frå andre på nettet, ja så vil eg seia at dei har eit problem!

De du snakker med på nett er like fullt mennesker med følelser, som folk IRL. Slik du oppfører deg ellers, slik oppfører du deg også på nett. Respekt for andre mennesker bør være uavhengig av hvilke kommunikasjonskanaler du møter de i. Noen tar ting lettere til seg enn andre, for deg er det likegyldig- du ser jo ikke resultatet av det du gjør allikevel. Nå sier jeg ikke at du er blant disse, men hvor mye mobbing foregår egentlig på nettet? Mer og mer, ofte svært belastende for de det går utover. Slike holdninger som du har er det som har skapt denne "trenden".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har vel TS blitt skremt bort av alt kakseriet som ble inne på tråden her. Isåfall synd, jeg kunne gjerne tenkt meg å vite mer om TS tanker rundt dette...

Men forståelig om han ikke ser det særlig givende å dele om det, blant folk som mener adferd de ikke er bekjent med, er sykt og kvalmt.

Burde ikke fortsette med kakseriet, men klarer ikke å overse denne:

De du snakker med på nett er like fullt mennesker med følelser, som folk IRL. Slik du oppfører deg ellers, slik oppfører du deg også på nett. Respekt for andre mennesker bør være uavhengig av hvilke kommunikasjonskanaler du møter de i. Noen tar ting lettere til seg enn andre, for deg er det likegyldig- du ser jo ikke resultatet av det du gjør allikevel. Nå sier jeg ikke at du er blant disse, men hvor mye mobbing foregår egentlig på nettet? Mer og mer, ofte svært belastende for de det går utover. Slike holdninger som du har er det som har skapt denne "trenden".

:enig_anim: *applaus* :klappe:

Skrevet

Hvilken stygge ord har jeg sagt? Skjønner ingenting nå.

Skrevet

Utroskap er når man går bak ryggen på noen, og det kan du ikke si at denne damen gjør i og med at dette er en avtale dere har dere i mellom.

Gjest Gjest_Knut_*
Skrevet

Hei. Jeg kan kjenne meg litt igjen i det som er temaet. Forkjellen er at jeg liker tanken på de min kjære har hatt før. Mekanismene er vel noe av det samme? At sjalusi kan være tennende. Å gjøre det samme som TS er nok uaktuelt. Spesielt for min partner. Jeg kunne i det minste vurdert det.

Skrevet
Om dere er så seriøse i virkeligheten som her inne ja da har dere et kjedelig liv :) (Snakker ikke til alle her inne nei...)

Siden det tydligvis bare er lov til å si "pene" ord her inne i hensikt av å ikke såre noen så skjønner jeg ikke hva forumet skal brukes til.

Ikke det at jeg mener at jeg er ute etter å såre noen, men herregud det er inernett vi snakker om.

Skal hysje jeg....  :forvirret:

Heilt enig! Sterke meiningar er heilt nødvendig, for å få i gang ein interessant diskusjon.;) Og til det formålet er internett perfekt, sidan folk er anonyme! Og lar nokon seg såra av kritiske kommentarar frå ukjente personar på nettet, så er det seriøst ikkje mitt problem.

Skrevet (endret)

Eg er heilt uenig i dette! Hadde eg kjent nokon IRL, som eg snakka med her på internett, så hadde det vore noko heilt anna. Då hadde eg aldri kalt personane eg kjente, negative ting her inne, sjølv om eg ikkje likte dei i virkeligheten. For det hadde eg visst at kunne såra dei! Då hadde eg heller latt vera å delta i diskusjonar som dei personane deltok i, dersom eg var heilt uenig i det dei sa.

Men å seia negative ting til heilt ukjente personar på nettet, det har eg virkelig ingen som helst problem med! Når eg diskuterer med ukjente på internett, seier eg akkurat det eg meinar! Og om folk lar seg såra av negative kommentarar frå ein heilt ukjent person på nettet, så blir det rett og slett for dumt. Eg blir nemlig berre lei meg av negative kommentarar frå folk eg kjenner, og spesielt frå folk eg bryr meg om. Men eg driter i kva totalt ukjente personar måtte meina om meg! Og det synst eg fleire burde gjera...

Endret av Mirabella76
Skrevet
Heilt enig! Sterke meiningar er heilt nødvendig, for å få i gang ein interessant diskusjon.;) Og til det formålet er internett perfekt, sidan folk er anonyme! Og lar nokon seg såra av kritiske kommentarar frå ukjente personar på nettet, så er det seriøst ikkje mitt problem.

Hvilken diskusjon er det egentlig du har dratt i gang? Ikke den TS ønsket i alle fall. Han lurte på om noen hadde tilsvarende erfaringer som han og ville dele dem.

Applauderer du virkelig deg selv for fullstendig å ha sporet av en diskusjon, som attpåtil var om et tema som sikkert er svært følsomt for både TS og hans likesinnede?

Jeg synes du driter deg fullstendig ut, mer og mer for hvert innlegg du kommer med i denne tråden. Hvis du absolutt måtte legge inn en spysmiley så kunne du i det minste ha vist nok respekt for andre til å la det bli med det.

Skrevet
Eg er heilt uenig i dette! Hadde eg kjent nokon IRL, som eg snakka med her på internett, så hadde det vore noko heilt anna. Då hadde eg aldri kalt personane eg kjente, negative ting her inne, sjølv om eg ikkje likte dei i virkeligheten. For det hadde eg visst at kunne såra dei! Då hadde eg heller latt vera å delta i diskusjonar som dei personane deltok i, dersom eg var heilt uenig i det dei sa.

Men å seia negative ting til heilt ukjente personar på nettet, det har eg virkelig ingen som helst problem med! Når eg diskuterer med ukjente på internett, seier eg akkurat det eg meinar! Og om folk lar seg såra av negative kommentarar frå ein heilt ukjent person på nettet, så blir det rett og slett for dumt. Eg blir nemlig berre lei meg av negative kommentarar frå folk eg kjenner, og spesielt frå folk eg bryr meg om. Men eg driter i kva totalt ukjente personar måtte meina om meg! Og det synst eg fleire burde gjera...

Så folkeskikk er en egenskap du ikke har, altså? For har man det, så er det neppe mulig å opptre uten folkeskikk på noen arenaer, og med på andre arenaer. Hvis man ikke da er en person som sliter litt i livet sitt, og bruker diskusjoner på Internett som egenterapi. Innen psykiatrien har denne adferden et navn.

Skrevet (endret)

Eg må le av dei to siste innlegga i denne diskusjonen! Var det folkeskikk dåke snakka så fint om? Ser ut for meg som om dåke manglar det begge to...

Endret av Mirabella76
Skrevet
Eg må le av dei to siste innlegga i denne diskusjonen! Var det folkeskikk dåke snakka så fint om? Ser ut for meg som om dåke manglar det begge to...

Herregud! Jeg har ikke sagt et ord om folkeskikk.

Jeg sier at du driter deg ut når du sporer av og saborterer andres tråder! Kan du ikke bare slutte med det!

Skrevet

Hvis du kan slutte å poste her inne, så skal jeg også gjøre det.

Skrevet (endret)

Mirabella76: Jeg er enig i at noen mennesker hadde hatt godt av å bli litt mer hardhudet noen ganger, og å skille internett fra det virkelige liv. Samtidig er jeg totalt uenig med deg i at vanlig folkeskikk ikke er nødvendig på nettet. Et diskusjonsforum er ikke bare tilstede for at folk kan få spre all sin edder og galle uten å tenke over at det finnes levende mennesker bak nickene.

Det finnes forskjell på internett og det vanlige liv, ja, og man bør følge de sosiale spilleregler som hører til begge disse områdene. F.eks er en del av spillereglene på et diskusjonsforum at man holder seg til temaet trådsstarter spør om. Når TS lurte på om noen hadde lignende erfaringer, så var det ikke en spysmiley han var ute etter. Hadde han startet en tråd og spurt "hva mener dere om dette?", så hadde det blitt noe helt annet (selv om jeg personlig mener det må være mulig å holde seg saklig og voksen selv om man er uenig i noe, men det er en annen sak).

Og, ja, jeg er klar over at mitt innlegg her også er off-topic, men jeg synes det var viktig å addressere dette. Selv om du Mirabella76 mener at det er greit å ture frem slik du gjør fordi DU ikke reagerer på det, så betyr ikke det at andre ikke reagerer. Ja, du har all rett til å fortsette med det, og å gjøre som du vil, men det kan være lurt å få et tips om at du ikke fremstår som særlig tolerant og voksen i dine innlegg når du ikke evner å se andre sider enn din egen - og i tillegg ikke ønsker å ta konsekvensene av hva dine innlegg kanskje kan føre til. En slik egoisme blir uglesett både i det virkelige liv og på internett, selv om du synes det er greit å oppføre seg slik på sistnevnte sted.

Endret av Tabris
Gjest glamourgirl
Skrevet

Denne tråden har allerede blitt ryddet og stengt en gang, fordi den endte opp med å handle om Mirabellas nettetiktette, eller mangel på sådanne.

Hvis man ikke har noe konstruktivt å komme med i forhold til hva trådstarter spør om, kan vi ikke bare la det ligge?

(temaet er faktisk ganske fascinerende)

Skrevet

;)

Hei. Jeg kan kjenne meg litt igjen i det som er temaet. Forkjellen er at jeg liker tanken på de min kjære har hatt før. Mekanismene er vel noe av det samme? At sjalusi kan være tennende. Å gjøre det samme som TS er nok uaktuelt. Spesielt for min partner. Jeg kunne i det minste vurdert det.

Dette innlegget kan jeg faktisk kjenne meg igjen i. Det hender at jeg tenker på partneren min sammen med andre når vi har sex, og blir tent ved den tanken. Men jeg tror det har mer å gjøre med at jeg da tenker på han som attraktiv, på en eller annen måte, heller enn en masochistisk holdning som andre her inne skriver om. Det hadde vært interessant å høre hva det er TS og hans likesinnede finner så opphisende ved at partneren har sex med andre.

* Er det fordi de selv blir "latt i stikken"/valgt bort og fornedret?

* Er det en bekreftelse på at partneren er attraktiv?

* Andre ting?

(Så har jeg jo mer eller mindre lovet å slutte å poste, så jeg tusler stille ut)

Skrevet

Tråden ryddet, nok en gang.

Oppfordrer debattanter å holde seg til saken ts' startet med.

Scorpina

(mod)

Skrevet

Det kunne vært moro å spørre:

Syns du selv at du utviser respekt for andres valg/preferanser, og syns du selv at du opptrer med en høy grad av folkeskikk?

Skrevet
Det kunne vært moro å spørre:

Syns du selv at du utviser respekt for andres valg/preferanser, og syns du selv at du opptrer med en høy grad av folkeskikk?

Nei! Men eg synst ikkje andre har rett til å kritisera meg for dette, når dei sjølv viser null respekt for meg og totalt manglar folkeskikk! Då er dei jo ikkje noko bedre sjølv.

Eg personlig driter i om folk på eit anonymt internettforum kritiserer meg, og kallar meg for stygge ting. Men det blir berre for dumt, når dei som kritiserer meg for å mangla folkeskikk her inne, ikkje viser eit snev av folkeskikk sjølv! Kva rett har dei då til å kritisera andre?

Eg synst ærlig talt denne tråden er for dum! Så masse merkelige meiningar og greier, at eg blir heilt sjokka.

Og eit spørsmål til dei som lever i såkalte "åpne forhold": Kvifor er dåke ikkje heller single?

Ja, det lurer eg virkelig på! For om ein skal kunna knulla kven som helst, kva er då vitsen med å vera i eit forhold i det heile tatt? Når ein er sammen med ein person, skal det vera noko som er spesielt kun mellom deg og han/henne. Men om det er lov til å flørta, kyssa, klina og ha sex med kven som helst - kva er det då igjen som du kun deler med din kjære, og ingen andre? Det lurer eg jammen på...

Det einaste som blir igjen då, er at ein bur under same tak som den ein er sammen med. Men då kunne ein jo egentlig like godt ha budd saman med ein venn! Når eg har ein kjæreste, veit eg at eg er spesiell for han. Det er kun meg han vil klina med, ha sex med ol. Eg er den spesielle og utvalgte for han! Kor spesiell føler ein seg egentlig for kjæresten sin, når han kliner og knullar rundt på kven som helst? Då har ein jo ingenting spesielt, som ein deler kun med sin kjære.

Nei, alvorlig talt: Åpne forhold synst eg er heilt på trynet! Same kor hardt eg prøver, klarar eg ikke å sjå noko positivt med det.

Skrevet (endret)
Nei! Men eg synst ikkje andre har rett til å kritisera meg for dette, når dei sjølv viser null respekt for meg og totalt manglar folkeskikk! Då er dei jo ikkje noko bedre sjølv.

Eg personlig driter i om folk på eit anonymt internettforum kritiserer meg, og kallar meg for stygge ting. Men det blir berre for dumt, når dei som kritiserer meg for å mangla folkeskikk her inne, ikkje viser eit snev av folkeskikk sjølv! Kva rett har dei då til å kritisera andre?

Eg synst ærlig talt denne tråden er for dum! Så masse merkelige meiningar og greier, at eg blir heilt sjokka.

Og eit spørsmål til dei som lever i såkalte "åpne forhold": Kvifor er dåke ikkje heller single?

Ja, det lurer eg virkelig på! For om ein skal kunna knulla kven som helst, kva er då vitsen med å vera i eit forhold i det heile tatt? Når ein er sammen med ein person, skal det vera noko som er spesielt kun mellom deg og han/henne. Men om det er lov til å flørta, kyssa, klina og ha sex med kven som helst - kva er det då igjen som du kun deler med din kjære, og ingen andre? Det lurer eg jammen på...

Det einaste som blir igjen då, er at ein bur under same tak som den ein er sammen med. Men då kunne ein jo egentlig like godt ha budd saman med ein venn! Når eg har ein kjæreste, veit eg at eg er spesiell for han. Det er kun meg han vil klina med, ha sex med ol. Eg er den spesielle og utvalgte for han! Kor spesiell føler ein seg egentlig for kjæresten sin, når han kliner og knullar rundt på kven som helst? Då har ein jo ingenting spesielt, som ein deler kun med sin kjære.

Nei, alvorlig talt: Åpne forhold synst eg er heilt på trynet! Same kor hardt eg prøver, klarar eg ikke å sjå noko positivt med det.

Så fin for deg at du mener dette, og jeg respekter deg og dine meninger om saken.

Og så sier vi takk til deg, og går tilbake til trådstarterens hensikt, å høre fra andre som har erfaringer med dette, og tenner på dette.

Ja, jeg har fantasier om dette og tenner til tider veldig på tanken om at dama har sex med andre menn. Men i min setting så er jeg med, både som tilskuer og deltager.

Har vel ikke akkurat fundert så veldig over hvorfor akkurat dette tenner meg, og bryr meg heller egentlig ikke om hvorfor. Det tenner meg, gir meg en god følelse, gjør meg kåt og lysten, og det er heller ikke skadelig for andre. Så hvorfor analysere det så veldig????

Men det lille jeg har reflektert over det, viser vel at noe av grunnen til at det tenner meg er at dama mi er veldig vakker og attraktiv, og tanken på å se henne sammen med menn som tenner på henne er pirrende. Men for meg er essensen i den fantasien at hun selv vil det, nyter det og ønsker det. Dette skal liksom være en felles fantasi som jeg og dama deler og koser oss med i fellesskap.

Og det er vel nettopp dette TS og dama også liker, at de er to om å dele fantasien, hun tenner på å ha sex med andre med hans tillatelse og viten, kanskje hun tenner på det å se ham tenne på det, om noen skjønte den.....

Og han tenner på at hun lar andre menn ha sex med henne, tenner på at hun forteller om det etterpå, og tenner på tanken at hun nyter "forbuden frukt".

Og så kan alle andre mene og synes hva de vil!!!!

PS. Jeg og dama har prøvd en ekstra mann sammen med oss, og som fantasien om det tilsa så var det pirrende og tennende å se henne med ham. Jeg deltok selvsagt hele veien, vi var to om henne..... :-)

Endret av Mannen Tore
Skrevet

1. Tja, du gjorde deg ikke akkurat fortjent til respekt heller.

2. Bra for deg. Så la være å inngå åpne forhold. Mener du i tillegg at din måte å leve på er riktig for alle andre også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...