Gå til innhold

Mer om yoghurt naturell

Susannah

Anbefalte innlegg

Som oftest består min frokost av All Bran med yoghurt og jeg har pleid å føle meg ganske sunn som spiser dette. Så dumper jeg innom en tråd på barneforumet (hva gjør jeg der???) og noen skriver at det er 10-12 + sukkerbiter i et lite yoghurtbeger....

Alternativet er jo da å gå over til yoghurt naturell, men det er jo ganske... smakløst. Noen som har gode - og sunne - forslag til hvordan gjøre dette til en smakfull frokostfest for meg?

(Og hvis noen nå kommer og sier at det er x antall sukkerbiter i All Bran også, da griner jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Jeg klipper inn mitt svar:

Biola inneholder sukker.

Disse tre er ikke tilsatt sukker. 1 2 3

Jeg pleier selv ikke å kjøpe sukret yoghurt. Jeg foretrekker yoghurt naturell, og tilsetter heller frukt og bær selv.

Tilføyer: Hvis du synes det ikke blir søtt nok, hjelper det å mose banen. Eller du kan tilsette litt sukker eller sirup (samboeren min er en søtmons og tilsetter gjerne litt ahornsirup) selv. Da vet du jo ihvertfall hvor mye du får i deg.

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Sukkernivået i All-bran er helt akseptabelt ( i følge Grethe Roede) og all-bran til frokost er helt supert! :)

Hva med å putte noe frukt oppi? F.eks eplebiter?

Selv pleier jeg å bruke biolayoghurt. Evt. bruker jeg noe vanlig yogurt + melk (bruke yogurt bare for smaken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkernivået i All-bran er helt akseptabelt ( i følge Grethe Roede) og all-bran til frokost er helt supert! :)

Hva med å putte noe frukt oppi? F.eks eplebiter?

Selv pleier jeg å bruke biolayoghurt. Evt. bruker jeg noe vanlig yogurt + melk (bruke yogurt bare for smaken).

Takk for svar, var akkurat det jeg ville høre! Blir så fortvilet når jeg går rundt og tror jeg er sunn og så plutselig får en dolk i ryggen..... Så heretter blir det AllBran med god samvittighet og en av de 3 yoghurtene salsera nevnte. Skal bli så sunn, atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81
Takk for svar, var akkurat det jeg ville høre! Blir så fortvilet når jeg går rundt og tror jeg er sunn og så plutselig får en dolk i ryggen..... Så heretter blir det AllBran med god samvittighet og en av de 3 yoghurtene salsera nevnte. Skal bli så sunn, atte!

Enig :) Man skal ikke bli hysterisk for sukker heller! Men greit å bare begrense det (i forhold til brus, godis + selvfølgelig være oppmerksom på sukker-innhold i yoghurt, syltetøy etc). For å gi deg flere bekreftelser: All-bran ble anbefalt både i "du er hva du spiser" og "sundt & godt"(TV2) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sønnen min pleier jeg å tilsette en t skje med lettsylltetøy eller 100% frisk og naturlig syktetøy i yoghurten. Evt. Heistads kalorifattige. Da blir yoghurten god :) Evt. kan man bruke sånne nestle dessertglass elelr frutti til spebarn å blande i yoghurten. det er og sukkerfritt og veldig godt for oss voksne og :) nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...