Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #1 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har møtt en fantastisk mann som jeg er blitt veldig glad i. jeg vet at han er glad i meg også, og han vil fortsette å treffe meg. Men han vil ikke være sammen med meg fordi jeg har barn. Vi er ganske unge og jeg skjønner jo at han ikke er helt klar for sånt enda. Jeg forstår ham på en måte veldig godt, men det jeg ikke skjønner er hvorfor han vil fortsette å treffe meg.. det er ikke bare sex, vi liker hverandre veldig godt. Er det dumt av meg å bli lei meg og skuffet over dette? Hva skal jeg gjøre? Droppe ham med en gang, eller håpe at han forandrer mening etter hvert som vi blir bedre kjent?
Mediocre Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Jeg tenker at det kanskje er best å droppe ham med en gang. Når tiden går stiger forventningene, og dersom han plutselig en dag sier stopp så blir du vel utrolig skuffa.. ? Men her som i mange andre situasjoner er det nok best å snakke med ham ordentlig, høre om han kan komme til å ombestemme seg o.l. Håper det ordner seg
Gjest vsn Skrevet 20. februar 2007 #3 Skrevet 20. februar 2007 Jeg sliter litt med å se det fantastiske med han. Han vil ikke være sammen med deg fordi du har barn?! Neivel, da får du slutte å treffe han. Han synes helt sikkert du er flott og bla bla bla. Greit å ha sex med deg til han finner drømmedama som IKKE har barn. Nei vettu hva! Jeg synes du skal finne en annen som virkelig ER fantastisk.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Skuffet har du selvfølgelig all rett til å være, men dersom den ene ikke ønsker barn i livet sitt og den andre har barn... Da er det best for alle at det hele avsluttes før det får utvikle seg. Jeg synes det er urettferdig av vsn å antyde at han er en dårlig mann bare fordi han ikke ønsker å bil sammen med noen som har barn. Dette er snakk om svært personlig livsstilsvalg og det synes jeg det er vitkig å respektere.
Gjest mata Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Jeg forstår at du synes han er fantastisk fordi du er vel forelsket? Jeg synes ikke han er fantastisk, men han er ærlig og liker deg og vil ha sex med deg, men var jeg deg ville jeg ikke gidda mer. Fordi, du kaster bort tida di og blir forhindret til å lage andre avtaler (regner med at du er forelsket) og møte andre menn som godtar deg og det inkluderer at du har et barn.
Gjest Miss Guided Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Skuffet har du selvfølgelig all rett til å være, men dersom den ene ikke ønsker barn i livet sitt og den andre har barn... Da er det best for alle at det hele avsluttes før det får utvikle seg. Jeg synes det er urettferdig av vsn å antyde at han er en dårlig mann bare fordi han ikke ønsker å bil sammen med noen som har barn. Dette er snakk om svært personlig livsstilsvalg og det synes jeg det er vitkig å respektere. ← Jo, men da får han gå videre og finne noen uten barn da. Det er helt ok at han ikke vil innlede et forhold til noen med barn fra før, men det er ikke greit at han syns det er ok å ha sex med henne. Især hvis han vet at hun vil ha mer ut av forholdet, det er uærlig.
onyx Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Skuffet har du selvfølgelig all rett til å være, men dersom den ene ikke ønsker barn i livet sitt og den andre har barn... Da er det best for alle at det hele avsluttes før det får utvikle seg. Jeg synes det er urettferdig av vsn å antyde at han er en dårlig mann bare fordi han ikke ønsker å bil sammen med noen som har barn. Dette er snakk om svært personlig livsstilsvalg og det synes jeg det er vitkig å respektere. ← Jeg er helt enig. Det å påta seg ansvar for andres barn, og alle de problemer det kan medføre så forstår jeg godt at mange velger bort aleneforeldre. Jeg synes ikke det gjør dem til dårlige mennesker, de har gjerne tenkt igjenom sin avgjørelse nøye og forholder seg til dette. Det er bedre å være ærlig med en gang enn å late som om det ikke er et problem og senere finne ut at man ikke ønsker steforeldrerollen! Hadde jeg vært singel nå hadde jeg uten tvil valgt vekk menn med barn (unntak kanskje voksne barn). Jeg ønsker ikke å bli stemor, jeg vil ikke havne i en mellomrolle der jeg risikerer å må finne meg i alt og alltid komme nederst på prioriteringslista etc etc.
onyx Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Jo, men da får han gå videre og finne noen uten barn da. Det er helt ok at han ikke vil innlede et forhold til noen med barn fra før, men det er ikke greit at han syns det er ok å ha sex med henne. Især hvis han vet at hun vil ha mer ut av forholdet, det er uærlig. ← Hvorfor er det uærlig å fortsette forholdet etter at han har sagt hvor han står? Han har da vitterlig vært åpen om sine hensikter og da får faktisk trådstarter selv ta ansvar for hvorvidt hun ønsker å fortsatt ha sex eller ikke. Hadde han derimot aldri sagt at han ikke så for seg en fremtid, ja da hadde jeg vært enig i at han var uærlig.
Titta Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 At han ikke ønsker å bli sammen med en som har barn synes jeg er helt greit. Hvertfall så lenge han har gjort det klart for TS at det ikke vil være aktuelt for han at det blir et seriøst forhold. Om jeg var singel hadde jeg styrt unna menn med barn, og jeg kan ikke se at det gjør meg til et dårlig menneske, så lenge jeg er ærlig om det. Jeg kan ikke se at det gjør han uærlig heller som Miss Guided skriver. Han har sagt klart at han ikke ønsker et forpliktende forhold, men at han gjerne fortsetter å treffe henne så lenge det er uforpliktende. Hva er uærlig med dette? Det er da mange som har slike "forhold" - hvor det er klart at en trives i hverandres selskap men hvor det er klart, av ulike grunner, at det ikke skal utvikle seg videre. Så lenge begge parter er inneforstått med det så kan jeg ikke se problemet med det. Mitt råd til deg TS er likevel å dumpe han. Det virker på meg som at du er interessert i noe mer. Han har gjort det klart at det ikke er aktuelt, og du vil sende han gale signaler om du "spiller med" på et uforpliktende forhold. Jeg ser på det som lite trolig at du får omvendt han, og du ender opp med å bli såret før eller senere. Men så klart, om du er interessert i å ha en du kan ha det gøy med, og kose med, og ikke så mye mer så er det bare å fortsette.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #10 Skrevet 20. februar 2007 Takk for svar. Tror noen har misforstått litt, det er ikke bare sex, det er faktisk mer av kos og gode samtaler. Og så sier han at han er glad i barn, at han kan komme på besøk og treffe barna mine, og at de er søte.. Jeg blir bare så forvirra...
Gjest vsn Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Takk for svar. Tror noen har misforstått litt, det er ikke bare sex, det er faktisk mer av kos og gode samtaler. Og så sier han at han er glad i barn, at han kan komme på besøk og treffe barna mine, og at de er søte.. Jeg blir bare så forvirra... ← Det bør du iallefall styre unna. Ikke la han treffe ungene når dette ikke er et seriøst forhold. Ungene blir bare forvirret og lei seg når han forsvinner fra livet deres.
onyx Skrevet 20. februar 2007 #12 Skrevet 20. februar 2007 Takk for svar. Tror noen har misforstått litt, det er ikke bare sex, det er faktisk mer av kos og gode samtaler. Og så sier han at han er glad i barn, at han kan komme på besøk og treffe barna mine, og at de er søte.. Jeg blir bare så forvirra... ← Altså, jeg kan forstå at du er forvirret og leter etter grunner som tyder på at han ikke mener det han sier, men det er ingen motsetningsforhold mellom de grunnene du nevner over og at han ikke ønsker et seriøst forhold. Han kan like deg kjempegodt og være glad i barn, men likevel ikke ønske steforeldrerollen. I grunnen er det du som må avgjøre her om du bør fortsette dette forholdet ut fra den informasjonen du har fått og hva du faktisk ønsker deg.
gizmoo Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 Du sier at dere er ganske unge... Hvor unge? Alder har MYE å si i denne situasjonen mener nå jeg.
Sølvpilen Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Du sier at dere er ganske unge... Hvor unge? Alder har MYE å si i denne situasjonen mener nå jeg. ← Helt enig i at alder har mye å si. Jeg tenkte akkurat det samme, da jeg var yngre. Jeg ville helst ikke innvolvere meg, med en som hadde barn. Man modnes etter hvert som årene går. Nå, har jeg ikke noe imot å treffe en som har barn fra før av, selv om jeg ikke fremdeles ikke har barn Om du skal fortsette å treffe han, eller avslutte det dere har sammen, må du tenke grundig gjennom. Enten kan du fortsette, og håpe at han skifter mening med tiden, når han bare blir bedre kjent med dere. Det kan være fullt mulig at han gjøre det. Eller så må du avslutte kontakten med han. Det er du som kjenner han best, og du må følge magefølelsen din i denne saken. Jeg vet at det ikke alltid er like enkelt.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Jeg hadde løpt En som ikke godtar at jeg har ett barn er ikke NOK interessert.
la Flaca Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 Har har jo vært ærlig med deg. Så om dere fortsetter å møtes bør du ihvertfall ikke føle deg ført bak lyset. Du har barn, ergo vil han ikke ha noe seriøst forhold med deg. Men han syns vel fortsatt det er ok å møte deg og sånn da vet du, selv om det ikke leder til noe mer. Jeg syns du skal komme deg videre, og finne noen som har lyst til å være sammen med både deg og barnet ditt. Det syns jeg faktisk du skylder barnet. Det finnes ikke noe verre enn en kjæreste som helst skulle ønske du ikke hadde barn.
Luckyme Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 For meg hadde det vært helt utenkelig å være sammen med en type som ikke hadde godtatt mitt barn. skal han bare være sammen med deg når du har barnefri, og ellers når du har barnet skal han gjøre andre ting for at han ikke føler forpliktelse for å være sammen med deg mens du har barnet? Hva når barnet blir større og skjønner at din kjæreste helst ikke vil ha "barnet " i nærheten. Her er det viktig at du tenker på deg selv og barnet ditt. Mitt råd er å finne en annen gutt som godtar både deg og barnet.. Det fortjener dere begge
blackwidow Skrevet 20. februar 2007 #18 Skrevet 20. februar 2007 Han har vært ærlig med deg så du vet hvor dere står. Vil du utsette deg selv for risikoen å falle for denne mannen når du vet at han ikke er klar for å inngå et forhold til noen med barn fra tildigere forhold ? Du vet at han ikke vil innlede noe forhold til deg p.g.a barn og da syns ikke jeg du skal gå rundt og håpe på at han skal forandre mening, han har jo allerede sagt hva han mener om saken.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #19 Skrevet 20. februar 2007 Takk for gode råd.. Jeg er 23, han er 24. har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre, men kommer til å ta en prat med ham i hvert fall. Vi skal treffes senere denne uka, så jeg får ta det opp da. Det er ikke sånn at han utnytter meg bare for å få sex, jeg kjenner ham såpass. Det er bare det at han får litt panikk av tanken på barn.. og det kan jeg jo forstå. barnet mitt er ganske lite enda, og krever jo ganske mye tid.
minienthe Skrevet 20. februar 2007 #20 Skrevet 20. februar 2007 At han ikke ønsker å bli sammen med en som har barn synes jeg er helt greit. Hvertfall så lenge han har gjort det klart for TS at det ikke vil være aktuelt for han at det blir et seriøst forhold. Om jeg var singel hadde jeg styrt unna menn med barn, og jeg kan ikke se at det gjør meg til et dårlig menneske, så lenge jeg er ærlig om det. Jeg kan ikke se at det gjør han uærlig heller som Miss Guided skriver. Han har sagt klart at han ikke ønsker et forpliktende forhold, men at han gjerne fortsetter å treffe henne så lenge det er uforpliktende. Hva er uærlig med dette? Det er da mange som har slike "forhold" - hvor det er klart at en trives i hverandres selskap men hvor det er klart, av ulike grunner, at det ikke skal utvikle seg videre. Så lenge begge parter er inneforstått med det så kan jeg ikke se problemet med det. Mitt råd til deg TS er likevel å dumpe han. Det virker på meg som at du er interessert i noe mer. Han har gjort det klart at det ikke er aktuelt, og du vil sende han gale signaler om du "spiller med" på et uforpliktende forhold. Jeg ser på det som lite trolig at du får omvendt han, og du ender opp med å bli såret før eller senere. Men så klart, om du er interessert i å ha en du kan ha det gøy med, og kose med, og ikke så mye mer så er det bare å fortsette. ← siterer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå