cand.intet Skrevet 20. februar 2007 #2 Skrevet 20. februar 2007 Derfor tenkte jeg som så at jeg ikke kommer til å bli frisk med mindre jeg kommer meg i gang med trening igjen. ← Det tviler jeg vel sterkt på, i så fall ville jeg ha vært syk i flerfoldige år! Sorry, ble litt usaklig her, men klarte bare ikke å dy meg. Det jeg alltid har hørt, er at man skal være forsiktig med fysisk aktivitet når man har feber. Hvis du er feberfri derimot, kan du kjenne etter hva kroppen selv sier om mosjon. Er usikker på hva kulda har å si, men generelt begynner man jo fort å slite med luftveiene når man trener og det er så kaldt, i alle fall. Kanskje en rolig yoga/pilatestime hadde vært bedre, spesielt siden du har slitt med stress.
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Gjest niomi Skrevet 20. februar 2007 #4 Skrevet 20. februar 2007 Ja, hvis du vil bli enda dårligere, så er det en kjempeide å trene med feber. Vil du derimot bli frisk, så holder du deg i ro. Du kan jo ta deg en rolig spasertur, godt påkledd og med skjerf/maske for munnen slik at du ikke puster inn kald luft. Men da må du ikke gå fortere enn at du har normalpuls og ikke blir anpusten.
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 (endret) hvis du har bihulebetennelse skal jeg love deg at du ikke orker tanken på å trene! en skikkelig bihulebetennelse sitter som spikra i ansiktet og det dunker kraftig i toppen for hver minste bevegelse. Man skal IKKE trene hvis man har en infeksjon! Hvis du har vært syk i flere måneder så vil vel en blodprøve for å utelukke kyssesyke være lurt? Endret 20. februar 2007 av Vampyra
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
aline Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 hadde jeg vært i din situasjon ville jeg IKKE gått noen spasertur, tror ikke det hadde vært løsningen for å bli frisk og tror ikke hvile er noen dum kur. Jeg villle lagt meg på sofaen under ett pledd, drukket varmt og holdt meg i ro, sovet så mye som mulig.
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
aline Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 jeg er jo ingen lege da, men vet ihvertfall at jeg blir fortere frisk om jeg hviler en om jeg trener, når jeg først har blitt skikkelig syk. dersom jeg bare brygger på noe, så kan jeg kanskje klare å trene det vekk før det begynner, men da må jeg trene skikkelig kondiss så jeg svetter ut mye. Det passer ikke når sykdommen allerede har satt seg, hos meg ihvertfall. men hva har du gjort hittil da? har du slappet skikkelig av og ligget mye stille hittil, sovet mye?
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
aline Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 nei, sikkert ikke lurt å sove for mye heller, men hvile ihvertfall. om du har fungert som vanlig til nå, ta det med ro, ligg stille, hold deg varm, slapp av, det skader jo ihvertfall ikke å prøve. Tviler på at man blir værre av å hvile ihvertfall, når det gjelder bihulebetennelser etc.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Hvis jeg følte meg opplagt nok til det, ville jeg nok dristet meg til en liten spasertur. Men jeg ville vært veldig obs på signaler fra kroppen.
Fakse Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. februar 2007 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 Min beste kur er masse hvitløk og masse soving, nå blir jeg veldig trøtt av å være syk da.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 Jeg skjønner ikke helt at du kan orke å gå en tur hvis du er skikkelig dårlig..? D Når jeg er syk pleier jeg å være helt "kake" så da slapper jeg av så mye som mulig. Forslag: hold deg helt i ro denne uken du er sykemeldt, så går det kortere tid før du kan trene og jobbe igjen. God bedring! Ps: Kjeder du deg så har du jo en god grunn til å se på TV hele dagen! :kaffe:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå