lillemegbare Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Fikk meg epileringsmaskin til jul, noe som lenge har ligget høyt på ønskelisten. Endeli, endeli skulle hårene bort ! Først epilerte jeg en gang, og ventet et par - tre uker før jeg epilerte igjen. Resultatet skulle jo forhåentligvis bli hårfri og fin, men jeg får ikke med de aller siste hårene. Har epilert flere ganger nå i ettertid, men det blir ikke bra I allefall ikke sammenlignet med barberhøvel...Skjønner ikke hva jeg gjør galt, har liksom inntrykk av at det er så mange som er veldig fornøyde med epilering. Noen som har tips ? Erfaringer med dette ?
venus* Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Hvilken epilator har du? Jeg får silkeglatte legger ved epiliering. Min er en Braun-sak. Jeg tror jeg bruker maskinen bak-frem. Synes det tar bedre slik.
lillemegbare Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 Har en braun sak jeg også, tror den heter noe med silk-epil
Shoegal Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Har en braun sak jeg også, tror den heter noe med silk-epil ← Det er den vanligste maskinen, og etter min erfaring den beste. Jeg har imidlertid også problemer med å få bort absolutt alle hårene. Det sitter f.eks. alltid igjen en del småhår. Disse er ofte lyse, og (derfor) ofte tynnere enn de hårene som maskinen tar med en gang. Tror i alle fall for min del at det er tykkelsen (og lengden) på hårene som avgjør om maskinen får dem med seg. Og husk at leggene helst ikke må være smurt inn med bodylotion, det reduserer gripeevnen til epilatoren. Endret 19. februar 2007 av Shoegal
Parfumfreek Skrevet 20. februar 2007 #5 Skrevet 20. februar 2007 Jeg bruker også Braun silk-epil og synes den fungerer kjempebra. Men jeg har holdt på med dette i mange år, og er sikkert ganske ekspert Men det kan være at du må snu maskinen ja, vet iallefall at den ene veien fungerer dårlig. Og som nevnt her, ikke bodylotion før etterpå. Det må sikkert litt trening til, så bare stå på Jeg er iallefall helt avhengig av min, kunne ikke tenkt meg å bruke høvel på leggene igjen (skjeggestubb!!!)
chocolate Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Hvilken vei funker best da? Av/på knappen mot ansiktet eller føttene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå