Gjest prestekrage Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Finner ikke papirenen fra kjøreskolen- og har ikke lyst til å bry læreren min på kveldstid. Jeg er godt i gang med anskaffelse av førerkortet. I slutten av denne uka skal jeg ha av/på kjøring på traffikert vei (e6). Begynnelsen av neste uke er jeg satt opp til glatt-kjøring. For dere som nylig har tatt førerkortet: Noen som vil fortelle hvor i løypa jeg ligger? Hva som gjenstår? Og hvor lang tid det tok fra glattkjøring til førerprøvern.... Bare for å ha en viss formening.... Begynner å bli utolmodig nå ja (har jo bare tatt meg 11 år sålangt) og gleder meg masse (dessuten "maser" sjefen) Ps: om noen har en ca pris for glattkjøring (alt inkl) hadde jeg satt pris på info om dette også!!! Endret 19. februar 2007 av prestekrage
Metis Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg tok sertifikatet for vel 1 og et halvt år siden. Når jeg var kommet så langt som til glattkjøringen, da var oppkjøringen rett rundt hjørnet.....Tipper jeg hadde en-to timer etter dette. Prisen husker jeg ikke, men tror det var rundt 1500.- Men, det skal sies at det har gått litt i glemmeboken ( fortrengt det, tenker jeg!! ) Du er nok snart i mål, ja. Masse lykke til på oppkjøring!
Gjest prestekrage Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Tusen takk for svar og lykkeønskninger! Har ikke hatt langkjøring enda- så vet at det gjenstår i allefall! Gleder meg som en unge!!! Synes faktisk jeg har hatt så få timer jeg. Til nå har jeg hatt 7 eller 8 kjøretimer. Dette inkl den obligatoriske evalueringstimen etter "nivå2"... Endret 19. februar 2007 av prestekrage
Gjest Madam Felle Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Har du hatt sentrumkjøring og mørkekjøring?
Gjest prestekrage Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Sentrumskjøring har jeg hatt siden 3 el 4 time. Mørkekjøring i den forstand "jeg kjører i mørket- læreren sitter på" eksisterer ikke lengre!! Nå er det en del av traffikalt grunnkurs- og man er bare kursdeltager/ passasjer!!
Arwen Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Min lører gjorde ikke noen stor greie ut av av og påkjøringer. Tok det når det passet bare. Hadde glattkjøring 22. desember og stod på oppkjøring 17. mars (mener jeg det var) Var ganske lang ventetid da vi bestilte oppkjøring i tillegg til at jeg var en uke på ferie innimellom der.
Gjest prestekrage Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Vi har satt opp dobbelttime til av/påkjøring! (og det blir spennende siden det er midt i "rushtiden" på slutten av vinterferieuka)
Gjest Tessmira Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Her koster glattkjøring med lastsikring 2200,- + baneleie på 800,- På trinn 3 er det innledende forbikjøring, glattkjøring og veiledningstime. Trinn 4: Innledende sikkerhetsteori, sikkerhetskurs på vei, langtur m/ruteplanlegging, refleksjon og oppsummering. Er det som står på arket med priser og info jeg har fått fra trafikkskolen jeg går på hvertfall
Gjest itla Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Jeg tar lappen nå, skal ha landeveiskjøringen i morgen... Jeg hadde glattkjøring en av de siste dagene før jul. Så var det tre ukers ferie, og så har jeg vel hatt rundt 8 kjøretimer etterpå. Jeg får ikke kjørt privat, så jeg tar alt med kjørelærer. Jeg har fått oppkjøring i begynnelsen av mars... (Hjelp, det er snart! ) Litt min egen feil at det har tatt tid, også, da, siden jeg ikke fikk somlet meg til å ta teorien før for to uker siden. Jeg betalte 3000 for glattkjøringen.
Sarah Salamander :-) Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 (har jo bare tatt meg 11 år sålangt) og gleder meg masse ← HURRA!!! Endelig en sjel til!! Takk gud for at det ikke bare er de snobbete 17-18 år gamle jentene jeg var på mørkekjøring med som er der ute og skal ta lappen (i tillegg til meg på snart 27...) Jeg har hatt 10 kjøretimer. Hadde dobbeltime feltskifte mm. i går og i morgen venter 2 timer på motorvei. Grøss så skummelt og fy søren så gøy det er!!! Her i Bergen er det over 2 mnd. ventetid fra en tar teorien til man får oppkjøring. Fikk pes fra læreren i går om at jeg må få tatt teorien. Gruer meg siden jeg ikke har tatt noe kurs, men prøver å lese på egenhånd. Venter nok litt før jeg tar den.... Sender deg en og en og ønsker LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
messy Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 Spoers vel hva av det andre obligatoriske du har tatt. Langkjoering,evt kjoering etter kart og den siste evalueringstimen, og selvfoelgelig om du har tatt teorien. Jeg leste i en ca en uke (tok den i begynnelsen av januar) og sto saavidt med 7 feil! (puster lettet ut)
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #12 Skrevet 22. februar 2007 Når du nå har glattkjøring, så venter etter dett langkjøring og oppkjøring (og såklart teori om du ikke har tatt den) Husker ikke om det er noe mer.. Men for meg, da også inkludert leie av bil til oppkjøring og leie av bane o.s.v. så kommer det til og koste meg 12000 kr, da er ikke utgiftene statens vegvesen skal ha inludert, der blir det ca 1000 kr for alt..
messy Skrevet 22. februar 2007 #13 Skrevet 22. februar 2007 Vet at langkjoering paa min kjoereskole koster 5400 kroner- saa det kan odt gaa med litt penger ettersom hvilke kjoereskole du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå