Kassiana Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Dersom det gjør det.... Hvordan ser det ut? :klø: Takker alle dere snille mennesker på forhånd for all hjelp! :-D
Gjest niomi Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Kan jeg aldri i livet tro, da "Sameland" ikke er et eget land. Nå kommer det jo litt an på alderen til barnet ditt, men jeg vil jo tro at svaret enten står i lærebok, på utdelte ark eller de har lært det i timen.
Kassiana Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 10 år - 4 klasse De jobber med prosjekt og de mener de har sett et slikt "våpen", men jeg kan ikke finne noe.....
Hu i Svingen Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Karasjok kommune har et våpenskjold. http://www.karasjok.kommune.no/document.as...unev%c3%a5penet
venus* Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Nei, det finnes ikke. De tenker kanskje på kommuneskjold?
Gjest niomi Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Hvis du går inn på www.samediggi.no -> Samene -> Nasjonalsymboler, vil du finne at disse er flagg, nasjonalsang og nasjonaldag. Dersom de hadde hatt noe a la riksvåpen vil jeg anta at det hadde stått der.
Kassiana Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Karasjok kommune har et våpenskjold. http://www.karasjok.kommune.no/document.as...unev%c3%a5penet ← Fikk ham ut av sengen igejn :oD Det var dette han mente de var på jakt etter! Takker å bukker for alle dere snille KG-brukere
Gjest niomi Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Dersom de skal bruke et kommunevåpen, bør de vel bruke Kautokeino sitt, da det er den mest samiske kommunen.
Hu i Svingen Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Dersom de skal bruke et kommunevåpen, bør de vel bruke Kautokeino sitt, da det er den mest samiske kommunen. ← Karasjok skilter med å være den samiske hovedstad.
venus* Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Dersom de skal bruke et kommunevåpen, bør de vel bruke Kautokeino sitt, da det er den mest samiske kommunen. ← Den mest samiske..? Eh... Karasjok, Kautokeino, Nesseby, Porsanger, Tana og Kåfjord er alle samiske kommuner (dvs, begge språk er likestilt). Er det noen grunn til å gradere disse kommunene?
Gjest niomi Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Trekker meg sakte og sikkert ut av en debatt jeg strengt tatt ikke har forutsetninger for å delta i...
Kassiana Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 20. februar 2007 Hei dere :o) Takker for alle innspill! Tok likegodt å skrev ut alle de nevnte kommunevåpnene :o) Hjertelig takk for hjelpen til dere alle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå