Gå til innhold

Finnes det et eget samisk riksvåpen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom det gjør det....

Hvordan ser det ut? :klø:

Takker alle dere snille mennesker på forhånd for all hjelp! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg aldri i livet tro, da "Sameland" ikke er et eget land. Nå kommer det jo litt an på alderen til barnet ditt, men jeg vil jo tro at svaret enten står i lærebok, på utdelte ark eller de har lært det i timen.

Skrevet

10 år - 4 klasse

De jobber med prosjekt og de mener de har sett et slikt "våpen", men jeg kan ikke finne noe.....

Skrevet

Nei, det finnes ikke. De tenker kanskje på kommuneskjold?

Skrevet

Hvis du går inn på www.samediggi.no -> Samene -> Nasjonalsymboler, vil du finne at disse er flagg, nasjonalsang og nasjonaldag. Dersom de hadde hatt noe a la riksvåpen vil jeg anta at det hadde stått der.

Skrevet

Dersom de skal bruke et kommunevåpen, bør de vel bruke Kautokeino sitt, da det er den mest samiske kommunen.

Skrevet
Dersom de skal bruke et kommunevåpen, bør de vel bruke Kautokeino sitt, da det er den mest samiske kommunen.

Karasjok skilter med å være den samiske hovedstad. ;)

Skrevet

Den mest samiske..? Eh...

Karasjok, Kautokeino, Nesseby, Porsanger, Tana og Kåfjord er alle samiske kommuner (dvs, begge språk er likestilt). Er det noen grunn til å gradere disse kommunene?

Skrevet

Trekker meg sakte og sikkert ut av en debatt jeg strengt tatt ikke har forutsetninger for å delta i... ;)

Skrevet

Hei dere :o)

Takker for alle innspill!

Tok likegodt å skrev ut alle de nevnte kommunevåpnene :o)

Hjertelig takk for hjelpen til dere alle :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...