Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leser over en arbeidsavtale mellom meg og mitt arbeidssted.

Jeg har vært i arbeid her i 6mnd. , prøvetid, etter dette fikk jeg nå tildelt en ny stillingstittel, en sjefsstilling, som det var meningen jeg på sikt skulle tiltre. (var først ass.sjef)

Nå fått kontrakten for dette.

Noen ting jeg lurer på om er "rett" samt hva de betyr :

"ubekvemstillegg" - som ikke kommer til å utbetales.

at en må regne med på arb.tid på over 37,5timer, men det vil holde seg innenfor Arbeidsmiljølovens bestemmelser ... Hva vil dette si?

Da jeg begynte i bedriften fikk jeg et halvt år prøvetid. Så har jeg kommet gjennom denne prøvetiden. i min nye avtale nevnes plutselig nok en ny prøveperiode på 6mnd. der det er en mnd. oppsigelses tid .... virker jo som jeg aldri kommer gjennom denne prøvetiden jo.. :forvirret:

noen som vet at alt dette er rett?

-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mulig du får ny prøvetid siden du går inn i en ny stilling som sjef i stedet for ass.sjef...

Skrevet

Det er ganske vanlig å få ny prøvetid når du får ny stilling. Men det er ikke så vanlig at man mister jobben i denne perioden. Faktisk er prøvetid mer for din del for å se om du trives i jobben.

I lederstillinger er det ikke uvanlig at man jobber mer enn de vanlige 37,5 timene uten at man får overtidstillegg for dette. Man skal likevel ikke jobbe mer enn det som står i arbeidsmiljøloven, altså over 9 timer i løpet av et døgn eller over 40 timer i løpet av en uke (7 dager). Det finnes en rekke andre regler der også, se http://lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...