Evenstar Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg kjøpte en ES pc i september i fjor. Pc'en virket som den skulle i ca 1 måned. Da begynte den å restarte uten forvarsel, skru seg på selv, og den reagerte ikke da jeg forsøkte å ta en recovery og slette alt på pc'en slik at den kunne installere Windows på nytt og rette opp eventuelle feil. Men dette fungerte ikke, og den nekter deretter å starte igjen. Jeg leverte pc'en inn til dataforhandleren, og fikk den igjen etter omlag 3 månder. Da hadde pc'en fått nytt hovedkort. Jeg var ganske fornøyd med pc'en i omlag en måned, men for noen dager siden begynte den å oppføre seg merkelig. Jeg skulle slå av pc'en, men den stagnerte midt i en oppdatering. Jeg måtte dermed slå av pc'en manuelt. Etter noen timer, slo den på seg selv... Etter dette har jeg hatt problemer med at pc'en nekter å restarte og avslutte. Den stagnerer helt enkelt... Jeg har foretatt mange virus scan, så det er ikke virus på maskinen. Den fungerer som normalt når den er påslått, det er når jeg skal slå den av at jeg får problemer.. Noen som vet hva dette kan bety? Jeg har ikke lyst til å levere den inn igjen...for så å vente i nye 3 måneder... Endret 19. februar 2007 av Evenstar
Gjest Maxagaze Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Jeg kjøpte en ES pc i september i fjor. Hva i svarte er en ES PC ?? [...] Jeg gjetter på en eller annen hardwarefeil, kjør en minnetest, nevnt her. Mulig strømforsyningen er noe rart med også, du får få noen til å bytte med en annen (trenger ikke være ny, lån fra en annen relativt ny maskin), og kjør med denne noen dager, se om det blir mer stabilt. Hvis du vil skifte strømforsyninga selv er det en guide her.. Hvordan er strømmen i huset ditt, gammelt elektrisk anlegg, lyspærer som ryker litt for ofte ? Det kan også føre til ustabilitet. Ellers er det jo også mulighet for at verkstedfolka har vært slomsete når de byttet hovedkortet, og ikke har jordet seg (hindrer statisk elektrisitet) når de byttet kortet. Begynn med minnetesten, ta det derifra.
Evenstar Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Takk for svaret! Hmm, ES er rett og slett navnet på merket. E-system, forkortet ES. Fåes kjøpt hos Elkjøp. Mulig at det kan være en feil med strømforsyningen i blokka der jeg bor. Har hatt en del problemer med dette, spesielt i forhold til den strømkretsen som er tilknyttet pc'en. Skal prøve å foreta minnetesten, så tar jeg det derfra. Tusen takk! Endret 19. februar 2007 av Evenstar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå