Gå til innhold

Normalt at katten blør etter kastrering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt bekymret...

Katten ble kastrert for ca 2,5 timer siden. Nå har han begynt å våkne til litt. Var helt skjelven så han tisset på seg. Han begynte å fomle videre så jeg tok han med inn på badet og skyllet forsiktig det ene benet som var vått av tiss. Jeg var veldig forsiktig med han og skyllet bare litt raskt med rent vann. Så la jeg han forsiktig ned på noen håndkler. Der har han blitt liggende. Så prøvde jeg å ta av håndkleet som lå over han for å stryke han litt på ryggen. Da så jeg plutsetlig at han blødde litt friskt blod. Er dette normalt??? Kan ikke huske at forrige katten min gjorde det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare kastrert en hund så jeg vet ikke helt. Det er vanlig at det blør litt i stingene, men jeg synes du skal ringe vetrinæren. Heller en gang for mye enn en for lite. Og la ham ligge helt i ro til han beveger seg av seg selv.

Skrevet

ja, helt vanlig at de blør litt, er jo et åpent sår! (han katter blir sjelden sydd)

Skrevet

Takk for svar. Fikk tak i søster som har hatt en del dyr gjennom årene (har drevet oppdrett av hund) og hun har jobbet på dyrlegekontor og hun sa også at det var normalt (men sjeldent) at de bør litt. Får nok bare følge med litt.

Han ble sydd forresten. Dyrlegen sa at jeg ikke skulle bekymre meg for stingene for de forsvant bare av seg selv.

Nå sitter jeg inne på badet sammen med katten, men han får kanskje mest ro av å bare være alene??

Skrevet

Ikke sikkert du trenger å holde ham med selskap nei, så lenge han er vant med å være på badet, men det er jo du som kjenner ham best. De kan være ganske forvirret når de våkner fra narkose.

Skrevet

Jeg sjekker han innimellom man han er bare heeelt utafor. Ligger rett ut. Prøvde såvidt å løfte hodet for å slikke seg litt men han ga opp det raskt.Tror han har tissa på seg igjen. Han bør kanskje forbli på badet i natt? Han er ikke vant til å bli stengt inne, men i den tilstanden han er nå så tror jeg ikke det er noe problem for han. Det er jo dessuten kjipt om han griser den våte pelsen rundt i leiligheten. Får heller vaske han i morgen om han er bedre da, nå han strengt talt bør være om alt er i orden. Kommer nok til å sjekke han et par ganger i løpet av natten også.

Dyrlegen sa at jeg burde holde han unna vann pga han kan drukne i det. Han burde heller ikke få noe mat i dag. Huff jeg føler at jeg har vært skikkelig dust mot han nå jeg.... :tristbla: Skal dessuten levere han til en venninne i morgen fordi vi skal reise en uke på ferie. Skulle gjerne ventet med kastreringen, men han fikk et markeringsbehov. Det var ikke til å holde ut. Dyrlegen mente at det ikke var noe problem å gjøre dette så nært opptil vi skulle være borte, men som sagt så føler jeg meg skikkelig dust.

Skrevet

Slapp av, selv om det er individuelt så er det vanlig at dyra blir supergroggy etter narkose. Har han blødd noe mer?

Skrevet

Min blødde en del da den ble kastrert. Den var uttafor i et par dager. Den første kvelden hadde den heller ikke kontroll på hvor den tissa. Sikkert lurt at den er på badet i natt.

Katten din er heldig som har en eier som er så snill som du :)

Skrevet
Slapp av, selv om det er individuelt så er det vanlig at dyra blir supergroggy etter narkose. Har han blødd noe mer?

Han har ikke blødd noe mer.

Full av tiss gikk han oppi kassa si. All sanda satt seg jo fast. Burde jo tenkt på det. Måtte skylle han en gang til. Klok av skade byttet jeg også ut sanda. Hadde en sånn ikke-klumpe sand liggende heldigvis.

Huff.. Stakkars pusen!!

Skrevet

Da går det nok helt fint. La ham få ro til han orker å bevege seg rundt selv, det kan gå litt i bølger. Hvis han finner kassa si så virker han jo som om han finner seg selv igjen. ;)

Ha en god natt, han klarer seg sikkert helt fint bare han får hvilt seg en stund. :)

Skrevet

Hvordan går det med pusen din?

Jeg har også nylig kastrert katten min, og han begynnte også å blø..Han har nok slikket på såret, så jeg dro tilbake til veterinæren, og fikk på krage. Han var ikke like imponert da gitt.. i ettertid har han tisset og t.o.m også bærsjet inne, men håper det bare er i en overgangsperiode... har jo vært helt renslig før... Noen andre som har erfaring med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...