Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i badeland med lillegutt i morra, og skal kjøpe badebleier. Apoteket i nærheten har to aktuelle størrelser, 11-15 kilo og fra 14 kilo og oppover. Lillegutt er 20 mnd og veier sikkert 13,5 kilo nå. Han er lang og litt stor for alderen. Hvilken størrelse bør jeg velge, noen som har erfaring? Vil jo ikke at de blir så store at de faller av heller.... Men tenkte egentlig gå for den største pakken, da kan han bruke resten i sommer..... :9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå for den største pakken, de er ikke så svære at de faller av. Og god badetur!

Skrevet

Jag har inte prövat badblöjor själv men hört att de inte ska vara så bra - kommer det vatten in i dem så sväller de upp.

Varför inte köpa ett par babybadbyxor på en gång? Enkla att tvätta och så har du hela sommaren? Det finns både på en del simhallar, på babyutstyrsbutiker och på vissa klädesbutiker.

Skrevet
Varför inte köpa ett par babybadbyxor på en gång? Enkla att tvätta och så har du hela sommaren? Det finns både på en del simhallar, på babyutstyrsbutiker och på vissa klädesbutiker.

men er det ikke et krav i de fleste svømmehaller at babyer har på seg bleier?

Skrevet

Det tror jeg også. Har brukt slike belier da han var helt liten, og jeg synes de var gode. Lillegutt virket ikke plaget i hvertfall, og koste seg i vannet!!! En venninne sa nettopp at de var litt store i størrelsen, så jeg tenke å gå for 11-14 kilo:) Ble usikker nå....

Skrevet

Min erfaring er at badebleiene er ganske trange, i hvert fall for mitt barn, så jeg ville gått for den største størrelsen. Han er jo bare en halv kilo under, og når du først kjøper en pakke er det greit om du kan bruke dem mer enn en gang.

Skrevet

Jag har aldrig hört det.

När vi gick på babysim hade alla barnen babybadbyxor på sig. De är tätslutande och har stoppning som ska ta upp det barnet kanske gör. Badbyxorna vi har nu är köpta på simhallen och har både knapplås och borrelås i sidan så de är justerbara allt eftersom barnet växer.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt babybadebukser til min 5 mnd gamle baby -i str 6-12 mnd. Han kunne ikke hatt mindre str, de sitter som støpt. Hører flere på babysvømmingen som også sier at babybadebuksene er små i størrelsene..

Skrevet

Vi har alltid brukt babybadebukse vi. Da vi var på babysvømming var det ingen krav om bleier iallefall - og det var heller ingen som brukte det. Det gikk i badebukser og badedrakter.

Skrevet

Anbefaler badebukser. Det som er poenget med babybadebukser er at de er tett rundt lårene og maven, slik at om de skulle være uheldige skal dette fanges opp av buksen. Da vi begynte på babysvømming da barnet vårt var 3 måneder, brukte vi sånne strikkete "babysvømming-badebukser" som vi kjøpte på Bogerud, tror jeg? En 30-lapp eller noe sånn, kostet de og fungerte supert det første kurset. Hvordan de evt skulle ha holdt inne en ruke med bløt morsmelkbæsj, aner jeg ikke, men de var altså godkjent. Senere kjøpte vi badebukser med "innebygde" bleier på Babyshop, til 120,- tror jeg. De funker kjempebra. Nå er vi heldigvis over alderen (la meg være naiv :ler:) at uhell er forventet å skje (har aldri hatt det) men er på jakt etter neste størrelse. Har sett noen på svømming som har brukt badebleier, de ser ut til å funke de, men det blir jo dyrt i lengden om man skal svømme regelmessig som en gang i uken el.

Skrevet

På babysvømmekurset der vi skal begynne med småtten deler de faktisk ut babybadebukser på første kursdag til alle nybegynnere.

Synes det høres deilig ut, for da slipper vi å mase med badebleier til en 3mnd baby. Og så vet vi at det vi får er det de ønsker at vi skal bruke.

Skrevet

Det er veldig sjelden babyer bæsjer i vann, men det kan såklart forekomme - ble vi fortalt av vår babysvømmings"lærer". Hun hadde aldri opplevd uhell iallefall.

Skrevet

I dag har vi vært og badet!!! Stor suksess!!! :) Kjøpte den mellomste pakken, den gikk visst til 15 kilo og de passet kjempebra!!! Vi er ikke så ofte i basseng, derfor har jeg ikke vurdert badebukse enda :)

Tusen takk for alle svar!!!

Til sommeren blir det vel bading i bare baken på stranda, tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...