treningsjenta Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 lit inspirert av tråden om at katten min legger lekene sine i vannskåla, hva slags rare vaner har ditt dyr? er morsomt å lese vel som sagt mi lille pus tar lekene sine i vannskåla han kommer løpende på badet når vi går dit, og hopper oppi dusjen ogskal dusje sammen oss når vi går på do sitter han under og lurer på hva som egentlig skjer, og hvor dette blir av. ellers så gå han løs på vannkranene, skjønner at vannet renner igjennom og undrer påhvor det egntlig er ellers så elsker han å hoppe oppi kjøkkenskuffen og forsvinne inni skapet joda, og litt rampestreker..han klatrer i gardinene!! helt opp!!! ellers så er det veldig arti å rive ned klesvasken som henger for tørk, helst sokkene...... legger jeg fra meg sokker ved siden av senga om natta er de garantert spredt for alle vinder om morran og om natta skal han ligge under dyna, ikke oppi, ikke ved siden av men under...... kommer han ikke under, går han opp og ned langs siden og lager små rare lyder.. løfter på dyna så kryper han under tett inntil og legger seg:) såå søt:) sikkert mye mer, men dette var det jeg kom på nå, dere da?
Gjest beekeeper Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Jeg tror jeg har verdens rareste katt.. Den gjør mye rart, og tar med seg den andre katten så de blir to raringer på tokt. Det som er det rareste av alt, det må være når jeg synger, spesielt i dusjen! Da blir rarekatten heeelt på trynet og begynner å mjaue noe så innmari! Det er så utrolig komisk.. ellers så mjauer hun mye til vanlig, særlig når hun vil ha kos. Da kommer hun til meg og mjauer, og så stryker jeg henne, så går hun. Så mjauer hun enda mer fordi hun vil ha kos, men hun går igjen.. :klø:
Arkana Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Den eldste (Truly Scrumptious) må alltid gjemme ansiktet sitt når man koser med henne, hun begraver det godt ned i genseren eller i armkroken, men må av og til opp for luft. En periode ville hun bare drikke vann fra badekaret, nå vil hun bare drikke vann fra én bestemt skål og den må stå på stua rett innenfor balkongdøren. Hun var også en periode veldig interessert i toalettet, stod på setet med hodet laaangt nedi og elsket bevegelsene når vi trakk ned. Dessuten elsker hun å ligge på lur og nappe i buksa til folk som går forbi. Og hun elsker doruller, tørkeruller og papirlommetørklær. Det hender rett som det er at hun har funnet tørkerullen forlatt på gulvet og sitter der som et lite ekorn og river papir fra rullen og spiser. Og flere morgener har vi kommet på badet og funnet toalettpapiret dratt ut og revet i fillebiter utover stuegulvet, eller hun har funnet esken med papirlommetørklær på skrivebordet mitt og har gjort det samme med den. Hun er også veldig glad i esker, har vi kjøpt noe som kommer i esker må vi la eska være på stuegulvet til Truly har "brukt den opp". Hun sover i den hele tiden og klorer den i stykker. Den yngste (Emmelina) er veldig glad i Truly, noe Truly ikke alltid setter pris på. Hun vil nemlig være litt i fred av og til, så får hun får sjansen gjemmer hun seg et sted uten at Emmelina ser det, og da blir Emmelina helt fortvilet og vandrer rundt på leting etter henne med et fortvilet uttrykk i ansiktet. Hun skal alltid være der hvor Truly er, ligger alltid i nærheten av henne og følger henne overalt. Hun er ganske uskikkelig i grunn, for hun vil gjerne leke med Truly og når Truly ikke vil må hun provosere litt. F.eks. hvis Truly spiser og ikke reagerer på at Emmelina kommer og vil leke, så pleier Emmelina å slå til henne med poten eller på annen måte provosere fram en reaksjon som gjør at Truly springer etter henne. Hun er ellers veldig glad i å bære rundt på ting. Hun har bl.a. en liten kosekanin som hun liker å bære rundt på og passer på som om det var barnet hennes, og ellers stjeler hun hva som helst (twistbiter, penner, garnøster, papirbiter, lypsyler osv) bærer rundt på det en stund før hun dumper det et sted vi ikke finner det igjen. Hun er også veldig glad i å rive ned klesvasken. Og av en eller annen grunn er favorittsovestedet hennes dørmatta i gangen. Der kan hun godt ligge helt alene og sove. Og hun elsker sko, og får vi gjester må hun alltid stikke hodet godt nedi og sniffe skikkelig.
treningsjenta Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 hihihi katter er nydelige:)
Trampe Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg bare må fortelle om et marsvin jeg hadde da jeg var rundt ti år. Hun så helt pussig ut, blanding av virvelmarsvin og angoramarsvin - som ga henne lang pels som sto til alle kanter. Hun var flerfarget med null mønster, og så egentlig ut som en utvasket vrengt vott. En periode hadde hun alt for lange tenner, hadde trøbbel med å få i seg mat, og vi bodde på et sted uten veterinær. Vi fikk råd om å gi henne brød oppbløtet i melk en periode. Hun ble dermed helt hekta på melk, og bare måtte ha det minst en gang om dagen selv etter at hun ble frisk. Vi brukte å gi henne melk på et tefat som sto ved søppelbøtta på kjøkkenet. Broren min var alltid litt sein med å helle melka på fatet, så dyret sto utålmodig der og hoppet, og fikk alltid melka i hodet. Han var seks år på den tiden, og dytta henne bak bøtta slik at han akkurat fikk sjenket melk i fatet til hun kom rundt på andre sida. Dette gjorde at hun trodde at melka kom på fatet på mystisk vis bare hun gikk rundt bøtta.. Rare dyret hadde en festlig gå-lyd. Hun hørtes ut som en pipeleke. Om hun kom til tomt fat gikk hun rundt søppelbøtta en gang, sjekka fatet igjen, og om det da var tomt gikk hun rundt en gang til. Dere ser for dere en vrengt vott som går rundt og rundt og rundt søppelbøtta og sier tut-tut-tut-tut-tut-tut-tut.. vi kunne stå der og le oss skakke av henne, hun var så skjønn!! Hun var helt herlig
Trampe Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Samme nevnte marsvin hadde også en forkjærlighet for lillebrors plastleketraktor. Den var nemlig akkurat stor nok til at hun kunne krype under den. Hun reiste seg da opp og gikk videre med traktoren over seg. Tut-tut-tut-tut-tut-tut der kommer lillebrors gule leketraktor tassende Sånn gikk hun rundt til hun ble lei, og krøp frem fra traktoren igjen. Jeg savner henne kjenner jeg!
Mary_H Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har verdens rareste katt tror jeg! Hver morgen i 6-7 tiden kommer hun opp på rommet mitt for å vekke meg. Da står hun og lager verdens mest irriterende lyder for å få meg til å følge henne ned, inn på badet slik at hun kan legge seg. Og det til tross for at alle dører står opne! Har opplevd at hun har holdt på sånn i opptil en time(jeg er ekstremt b-menneske, og er imponert over hvor lenge jeg faktisk kan holde ut med den klagem mjauingen hennes!). Hun prater også ekstremt mye, og hver gang vi nevner ordet fisk blir hun helt tullete! Springer rundt og mjauer, og klatrer opp etter beina våres. Hun elsker også å ligge på skuldrene våres. Der kan hun ligge å sove lenge, blir gjerne litt tungt da hun er en en mildt overvektig katt på 6 år, men som oppfører seg som en liten kattunge. Hun har også en ting med at hun mener hun fortjener mat hver gang hun har vært ute. Det trenger ikke vere mer en to min, alikavel mener hun at nå burde hun få mat. Elsker katter, artige dyr!
Mary_H Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Jeg bare må fortelle om et marsvin jeg hadde da jeg var rundt ti år. Hun så helt pussig ut, blanding av virvelmarsvin og angoramarsvin - som ga henne lang pels som sto til alle kanter. Hun var flerfarget med null mønster, og så egentlig ut som en utvasket vrengt vott. En periode hadde hun alt for lange tenner, hadde trøbbel med å få i seg mat, og vi bodde på et sted uten veterinær. Vi fikk råd om å gi henne brød oppbløtet i melk en periode. Hun ble dermed helt hekta på melk, og bare måtte ha det minst en gang om dagen selv etter at hun ble frisk. Vi brukte å gi henne melk på et tefat som sto ved søppelbøtta på kjøkkenet. Broren min var alltid litt sein med å helle melka på fatet, så dyret sto utålmodig der og hoppet, og fikk alltid melka i hodet. Han var seks år på den tiden, og dytta henne bak bøtta slik at han akkurat fikk sjenket melk i fatet til hun kom rundt på andre sida. Dette gjorde at hun trodde at melka kom på fatet på mystisk vis bare hun gikk rundt bøtta.. Rare dyret hadde en festlig gå-lyd. Hun hørtes ut som en pipeleke. Om hun kom til tomt fat gikk hun rundt søppelbøtta en gang, sjekka fatet igjen, og om det da var tomt gikk hun rundt en gang til. Dere ser for dere en vrengt vott som går rundt og rundt og rundt søppelbøtta og sier tut-tut-tut-tut-tut-tut-tut.. vi kunne stå der og le oss skakke av henne, hun var så skjønn!! Hun var helt herlig ← Så søtt!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Vel, bikkja mi gjør mye rart, men det rareste kan hun vel egentlig ikke noe for. Hun er nå 4 år gammel, og fortsatt tror alle hun er valp. Jeg fikk henne gjennom omplassering på den dagen hun ble 9 mnd, da var hun veldig liten for alderen/rasene, og etter en stund viste det seg at hun var syk. Hun ble bare tynnere og tynnere, og hun har setter i seg så hun er tynn fra før av. Vi dro til dyrlegen og hun fikk sprøyte for å ta opp næringen i maten sin. Hun vokste kanskje en eller 2 cm etter dette, ikke mer. Men hun er fin i formen da, ser ikke for tynn ut, med tanke på setterblodet. I tillegg virker det som om hjernen hennes stoppet litt opp, for hun er fortsatt like valpete i oppførsel også! Alle vennene hennes vokser fra henne og blir voksne, men hun er like barnslig Hopper rundt og skal leke til selv 4mnd gamle valper er drittlei, og andre hunder reagerer som om det var en valp dem treffer. Til og med de som hater andre tisper godtar henne, har faktisk enda til gode å treffe en hund som har et problem med henne. Ikke at det er noe problem da I tillegg så har hun mange rare vaner. Hver gang "pappaen" hennes setter seg i sofaen, så kommer hun og setter seg ved armlenet. Ser veeeeeeldig hardt på han, nesten hypnotisk, helt til hun får kos. Hvis han sier at det er nok, så går hun en gang rundt nærmeste bordben og setter seg tilbake med akkurat samme blikket I tillegg så er hun veldig glad i alt som er lite (bortsett fra hårløse rotteunger *dritskummelt!*), og da spesielt insekter. Hun skal ikke skade dem da, skal bare ha dem som venner! Sommeren for 2 år siden hadde en gresshoppe forvvillet seg inn i stua, og hun voktet den med livet! Jeg fikk ikke se på den engang, for da la hun seg bare over den. Men den vill jo gjerne hoppe bort, da, og det kunne vi ikke ha noe av, så hun tygde av den bakbeina. BARE bakbeina, sånn at den ikke hoppet ås mye rundt. Hun bar den med seg overalt den dagen, men siden hun sover i bur hadde den klart og stikke av dagen etterpå Også er det en ting hun ikke liker, og det er hvis det ligger noe i vannet hennes når hun skal drikke (insekter, blader, jord o.s.v.). Det er kjempeskummelt, så da står hun og pirker det inn til kanten med labben, for så å forte seg og drikke litt. Deretter pirker man litt igjen, drikker, pirker, drikker o.s.v. Kunne sikkert fortsatt i det uendelige om henne, men skal gi meg med det. Men sånn apropos marsvin... Ei venninne av meg hadde et marsvin med det klingende navnet Hamse. Hun var helt sprø og beit og var egentlig veldig uhyggelig, men hadde en utrolig personlighet som vi elsket *RIP* Hamse hadde en kjempestor forkjærlighet for rizla! Ja nettopp, rullepapir. Hvis noen satte seg ned for å rulle en røyk gikk hun helt bananas og peip og skreik helt til hun fikk et! Det var tydeligvis veldig godt...
Gjest Deception Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Vi har en hund som ikke kan gjøre fra seg på normalt vis. Om sommeren gjemmer han rumpa godt inne i et kratt eller noe, eller setter seg oppå en tue, for så å gjøre sitt. Nå om vinteren er det snøskavlene som skal bekjempes. Her om dagen klatret han godt opp, satte seg til rette med rumpa opp og hodet ned, og fikk panikk da tyngdekraften gjorde så han fikk resultatet mellom forbeina. Ellers så roper han når han gjesper, men det er vel bare normal hundeoppførsel.
monikabrx Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 (endret) jeg har newfoundlender.. de sikkler en del, og han har for vane å gå til senga mi å tørke seg når han har drukket. det gjorde den forige nuffen vår også.. Han går bort til senga, uten unntak på MIN side og gnir seg frem og tilbake virkelig gnir seg rundt munn. irriterende vane. ikke akkurat vane, men morsomt. Den forige nuffen vår var utrolig modig, det var kun en eneste ting hun var redd.....fluer.. den svære bikja var absolutt livredd fluer. så hun en flue spratt hun opp, og kom løpende for å gjemme seg bak meg. en gang prøvde hun å klattre opp i hattehylla i bilen. Endret 19. februar 2007 av monikabrx
Barbazoo Skrevet 20. februar 2007 #13 Skrevet 20. februar 2007 Dyr er jammen festlige! Hunden vår elsker å slikke føttene til samboeren min(!) Han slikker og slikker og slikker helt til han blir anpusten og må ta en pause før han setter igang igjen. Hvis samboeren min erter ham litt, og gjemmer føttene, f.eks under dyna blir han sur og setter igang med å hyle. Når han synes han har slikket nok legger han seg på gulvet med et fornøyd sukk og sovner søtt. Ellers kan han "synge" for maten og for å vise at han er ekstra lykkelig. (vil gjerne få påpeke at samboeren min er normalt renslig, og føttene stinker ikke.... aner ikke hvorfor hunden liker hans føtter bedre enn mine...)
gizmoo Skrevet 20. februar 2007 #14 Skrevet 20. februar 2007 Hadde en kattunge før som var veldig glad i vann Hvis vi ikke lukket igjen toalettet, så kunne hun godt hoppe oppi.... Skulle vaske potene hennes en gang i vasken (som jeg hadde fylt opp med litt vann), og da la hun seg likesågodt ned. Hvis noen trakk ned i do, så løp hun bort for å titte nedi... Hvis noen slo på springen, hoppet hun opp på vasken for å se.... En veldig merkelig katt... Søte lille pusen min som har blitt borte
Mediocre Skrevet 20. februar 2007 #15 Skrevet 20. februar 2007 Min katt drikker fra doen.. Festlig når man kommer inn å ser en pelsdott henge over kanten Hadde et marsvin for ikke så lenge siden som begynte å "skrike" når vi åpnet kjøleskapet. Da ville han ha agurk
Gjest niomi Skrevet 20. februar 2007 #16 Skrevet 20. februar 2007 Ååååee, for en fantastisk feel good-tråd!
MiniMjau Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 Pusen min elsker å se på dvd og video. Altså PÅ selve spiller-boksen, ikke på skjermen. Når jeg trykker på Eject og skuffen kommer ut, så kommer hun løpende langveis fra og skal følge med på hva som skjer! Jeg kan ha mye moro med å åpne og lukke dvd-skuffen med fjernkontrollen! hehehe!
gizmoo Skrevet 20. februar 2007 #18 Skrevet 20. februar 2007 Min katt drikker fra doen.. Festlig når man kommer inn å ser en pelsdott henge over kanten Hadde et marsvin for ikke så lenge siden som begynte å "skrike" når vi åpnet kjøleskapet. Da ville han ha agurk ← Har hatt tre marsvin! De er så søte De jeg har hatt har også vært veldig glad i agurk. De begynte også å hyle skikkelig når vi åpnet kjøleskapet, eller knitret med plastposer...
Mediocre Skrevet 20. februar 2007 #19 Skrevet 20. februar 2007 Har hatt tre marsvin! De er så søte De jeg har hatt har også vært veldig glad i agurk. De begynte også å hyle skikkelig når vi åpnet kjøleskapet, eller knitret med plastposer... ← De er kjempefine! Katten min kommer ofte løpende når vi åpner kjøleskapet også, merkelig at de vet hvor maten befinner seg
treningsjenta Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #20 Skrevet 20. februar 2007 er en skikkelig god tråd dette, blir i godt humør av å lese denne mye rare lyder på dyr, men også mye lyder de reagerer sterkt på. min utekatt tar fullstendig av hvis printern kommer på, han kan ligge i andre enden av huset og dersom printern kommer på, kommr han i hundre og sitter under og virkelig studerer!!! frem og tilbake, frem og tilbake..... ser helt koko ut der han sitter. ellers malte jeg forrige dagen med lille pus hjemme (dette er innekatt) med rulle på vegge, gjett om det var spennende, han satt der nede han og hodet bevegt seg opp og ned, opp og ned.. det var nok en trening for nakkemusklene det der ja men, da det gikk en liten f** i han, tok han en runde i rommet, og hoppet rett opp i male/rullebrettet, da stod han stille da. bomstille, med maling på alle føttene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå