Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg haaater å prøve bh-er i butikken, og bruker vanligvis 75 b i BH. Leste på Hennes og Maurits's sider, og fant ut at jeg egentlig burde bruke 80 i størrelsen rundt livet, etter at jeg hadde målt meg med målebånd under bysten. Iflg H&M skulle A-cup være for små bryster, B-cup være for middels bryster, C-cup være for store bryster og D-cup var for ekstra store bryster...

Jeg har vel gjerne middels bryster, vil ikke karakterisere de som store selv om de blir større etterhvert. :ler: Kjøpte en BH idag, 75C, men synes den var litt for liten. Cupen gikk liksom ikke helt utenfor brystene, kom liksom en cm innpå brystene ved midten (ikke under armen) om dere skjønner. Vanskelig å forklare dette :tristbla:

Så neste BH jeg kjøper vil jeg da kjøpe større. Tenkte at noen av dere medsammensvorne har hatt samme "problem" i graviditeten, og kanskje har tips å komme med ?

Hvilken str skal jeg kjøpe i BH når jeg skal kjøpe nå neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg gravid, men når det gjelder bh-størrelser er det jo ganske universelt for oss hele hurven.

Det viktigste er at den sitter stramt rundt ryggen. Gå heller ned enn opp hvis du er midt mellom størrelser.

Høres for meg ut som om du kun trenger en større cup. Litt misvisende informasjon på H&M der, cup størrelsen øker med omkretsen, hvilket vil si at en 70B og en 75B ikke har like stor cup. Cup størrelsen på en 75B tilsvarer cupstørrelsen på en 70C, mens cupstørrelsen på en 70B tilsvarer cupstørrelsen på en 75A. Forståelig, eller bare forvirrende?

Gå inn på velværekategorien og søk på bh-størrelser, så får du det hele forklart nøye!

Lykke til :)

Skrevet

Ok, så da bør jeg feks forsøke en 80A?

Tusen takk for svar!!

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Prøve 80C kanskje? Skjønte ikke helt det du skrev om cupen på 75C.

Skrevet (endret)

Eller en 75D? Du sier jo at C-cup'en blir litt for trang? Hvordan sitter bh'n rundt ryggen. Ideelt sett skal du ikke kunne dra den særlig langt ut fra ryggen i det hele tatt, og den skal sitte stramt på ytterste ledd.

Edit: Koppen på en 80C og en 75D vil være lik, men en 75 vil sannsynligvis sitte bedre rundt ryggen din, siden det er det du er vant med å bruke, omkretsen rundt ryggen endrer seg jo ikke selv om puppene dine vokser. Viktig at den sitter stramt :)

Endret av Rainbow Brite
Skrevet

Hei du kan fint finne rett størrelse selv:

1. mål tas rundt bystens høyeste punkt.

2. mål er omkretsen rett under brystet (= din omkretsstørrelse)

Forskjellen mellom de to målene gir din skål eller cup-størrelse.

Regnestykket blir altså:

Brystomfang 1.

- Mål under brystet 2.

= Skålstørrelse

Differanse 12 cm Askål,14 cm Bskål,16cm Cskål,

18cm Dskål,20cm Eskål,22cm Fskål

Lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg bruker 75 D og er gravid. Vokser jeg også men tenkte å kjøpe 75dd da det er selv bysten som vokser og ikke omkretsen under.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...