Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Hvor vanlig er det rundt omkring? På min jobb og min samboers jobb skjer det aldri. Noe jeg synes er rart, for det kunne være hyggelig om jobben viste såpass interesse for de ansattes liv at de ønsket å hilse på partnerne og spandere noe på de innimellom. Det er jo slik at hvordan de ansatte har det hjemme påvirker jobben, og føler man at partners jobb en vennlig innstilt til deg blir jo du også mer innstilt andre veien. Jeg tror en bedrift tjener på å feks ha et arrangement i året hvor partner er invitert. JEg ser jo de bruker massevis av penger på mye annet rart, så det er jo snakk om prioriteringer. Og jeg synes iallefall det hadde vært hyggelig å bli invitert med på noe av hans jobb.
Gjest Elfrida Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Der jeg jobber nå skjer det aldri. Andre steder har det vært en sjelden gang kanskje, men jeg har ikke inntrykk av at det er særlig vanlig. Jeg liker å holde jobben og privatlivet atskilt til en viss grad, så for meg er det helt greit
Gjest baby-E Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Det skjer aldri, men kunne ønske at det skjedde med samb`s jobb innimellom. De har ofte arangement, og jeg syns det er ganske trist at samboere/koner etc aldri får vært med.
mariposa Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Tror dette varierer veldig etter hvilken type jobb en har. Er en ansatt i det offentlige så er det vel ikke mye sosialt som inkluderer samboer/ektefelle. Men i det private næringsliv er det mer åpent sånn.Så alt er egentlig opp til bedriftsledelsen. Hvor mye penger de vil legge i det sosiale. Jeg har gode erfaringer fra min jobb. Der er det en selvfølge at samboer/ektefelle er med på feks. Julebord, sommerfest,tur i teater,opera,konserter etc.
Gjest Eir Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg tror ikke det ene er mere vanlig enn det andre. Og det kommer mye an på hva slags arbeidsplass det er også. Store firmaer har oftere ikke følge, både fordi det blir en større utgift og fordi de gjerne er så store at alle de ansatte ikke kjenner hverandre heller. Små firmaer har oftere med følge, siden man da gjerne har ett nærmere forhold til hver enkelt ansatt, og dermed også større interesse for partnere. Endret 19. februar 2007 av Eir
Arkana Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 I firmaet til samboeren min skjer det så godt som aldri. Men han jobber i et stort IT-firma og det hadde nok blitt dyrt om de skulle hatt alle ansattes partnere med på arrangementer. De har derimot ofte arrangementer for de ansatte, alt fra julebord til årlig skitur i Hemsedal, de drar på restaurant, sommerfest med båttur og grilling, "teambuilding" hvor de reiser bort o.l. Han har jobbet der i 8 år og jeg har vel vært med på 2-3 arrangementer og alle gangene var middager på restaurant. En gang i året hadde det vært koselig å treffe dem (i allefall dem han jobber med daglig), men noe mer enn det føler i allefall ikke jeg behov for. Jeg har ingen spesielt stor interesse av å bli kjent med hans kollegaer, de som har blitt mer enn bare kollegaer treffer vi jo allerede utenfor arbeid.
Malama Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Som offentlig ansatt, må jeg nok si at det har jeg aldri opplevd. Ettersom min forlvoede også er offentlig ansatt, og det heller ikke er aktuelt på hans jobb... ja så har jeg truffet sjefens hans fordi vi traff vedkommende på butikken en gang, og vi har tatt toget sammen med en kollega av ham, og han har truffet et par av mine kollegaer da han har vært innom mitt kontor på ettermiddagen (møte meg etter jobb, eller levert mat til meg når jeg har jobba overtid) Aldri i sosiale sammenhenger. Det ER ikke mange sosiale sammenhenger heller, uansett, så... I det private (særlig mindre sammenkomster) er det vel mer vanlig.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Der jeg jobbet var det ikke engang sosiale arrangement som innebar noen som helst form for påspandering av de ansatte, kun fester og julebord initiert og betalt av de ansatte. Og ikke et kort til jul eller når man sluttet som gikk inn i budsjettet, alt slikt måtte spleises på av kolleger.
mariposa Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Der jeg jobbet var det ikke engang sosiale arrangement som innebar noen som helst form for påspandering av de ansatte, kun fester og julebord initiert og betalt av de ansatte. Og ikke et kort til jul eller når man sluttet som gikk inn i budsjettet, alt slikt måtte spleises på av kolleger. ← Stakkars deg, du må ha vært svært uheldig med arbeidsted. Trodde det var ganske så vanlig med at firmaet betalte for sosiale sammenkomster i løpet av året. Og selvfølgelig gave/blomst/god vin til jul eller bursdag. Jeg snakker her om det private næringsliv.
Sun Mei Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Der jeg jobbet var det ikke engang sosiale arrangement som innebar noen som helst form for påspandering av de ansatte, kun fester og julebord initiert og betalt av de ansatte. Og ikke et kort til jul eller når man sluttet som gikk inn i budsjettet, alt slikt måtte spleises på av kolleger. ← Samme her
Gjest Deception Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Der jeg jobbet var det ikke engang sosiale arrangement som innebar noen som helst form for påspandering av de ansatte, kun fester og julebord initiert og betalt av de ansatte. Og ikke et kort til jul eller når man sluttet som gikk inn i budsjettet, alt slikt måtte spleises på av kolleger. ← Det høres ut som en offentlig jobb? Sambos jobb har julebord med følge, alt betalt av bedriften (privat), i min forrige jobb måtte man betale en egenandel, og det var uten følge (offentlig). Nå jobber jeg utenfor Norge, i en offentlig jobb, og samme policy gjelder.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 Det høres ut som en offentlig jobb? ← Lønnen var ikke en fest heller
mariposa Skrevet 19. februar 2007 #13 Skrevet 19. februar 2007 Lønnen var ikke en fest heller ← Du skal være sjeleglad du ikke er ansatt der lengre!
Gjest =tentacle= Skrevet 19. februar 2007 #14 Skrevet 19. februar 2007 Du skal være sjeleglad du ikke er ansatt der lengre! ← For meg var det en deltidsjobb under studier, men det var det ikke for alle, og det er jo litt kjedelig at en jobb skal være halvt jobb, halvt veldedighet for en god sak
Gjest niomi Skrevet 19. februar 2007 #15 Skrevet 19. februar 2007 Vi har ikke følge med på fester og julebord. Og helt ærlig syns jeg det er veldig greit - har ingen interesse av å blande jobb og privatliv.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2007 #16 Skrevet 19. februar 2007 Jeg synes det kunne vært hyggelig og naturlig å invitere med følge enten på julebord eller sommerfest jeg da. Synes det hadde vært hyggelig å kunne vite hvem han jobber med og prate med de av og til, det er jo folk han omgås hverdag 5 dager i uken, 8 timer hver dag. Så jobben er en stor del av hans liv, og jeg er en stor del av hans liv. Samme andre veien, og da kunne det jo vært hyggelig om de to livene av og til krysset veier i hyggelig lag. Føler det unaturlig at partner ikke skal ha innpass og ikke hilse på en gang mennesker som er en så stor del av ens liv.
Gjest jodi Skrevet 19. februar 2007 #17 Skrevet 19. februar 2007 Det sies at 1 av 4 finner hverandre på jobb... Det er jo egentlig ikke så rart når så mange bedrifter ikke arrangerer sammenkomster med følge. Jeg har tro på at bedrifter som arrangerer fester ol. med følge innvolvert, reduserer utroskap i bedriften. Er egentlig litt overrasket hvor mye utroskap det egentlig finnes på jobbene....
Ulva Skrevet 19. februar 2007 #18 Skrevet 19. februar 2007 På mine jobber skjer det ein gong i blandt, vi skal faktisk på revy og sosialtsamvær med partner om ca 14 dager
Gjest Tweek Skrevet 19. februar 2007 #19 Skrevet 19. februar 2007 Vi har en del sosiale arrangementer i låpet av året. Sist var nå i dag sånn halvveis (skulle gå gjennom nyt ting og vi skulle spise og kose oss litt) Blir sånn også på fredag og da får vi ta med 2 st. hver Jeg syntes det er hyggelig, og jeg tror at bedriften tjener på det.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #20 Skrevet 20. februar 2007 På jobben min er det så godt som aldri sammenkomster. Bare hvis vi har et faglig seminar, blir detservert kaffe og kaker etterpå og i pausen. Ellers har vi noen ganger sammenkomster som er åpne for offentligheten, og da kan alle komme, men da kommer sjelden så mange av oss som jobber der. På samboers jobb er det annerledes. De har julebord. Annethvert år er det med følge og annethvert år uten. Men siden firmaet går bra for tiden, har det de to siste årene vært med følge begge gangene. De har også en sommerfest. Først er det sykkeltur for de som vil, og så er det grilling. Da kan partnere og barn alltid være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå