blondieme Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 helt overraskende fikk jeg innbydelse til min kjærestes eldre brors bryllup. jeg ble kjempe glad for innbydelsen og takket direkte ja. men så kom problemene! for det første, jeg har aldri vært i brylllup før så jeg aner jo ikke hvordan jeg skal oppføre meg, for det andre så er jeg den første jenta han introduserer for familien, så hvordan kommer de til å ta meg i mot? Å for det tredje så aner jeg ikke hva jeg skal ha på meg, jeg har på følelsen av at det er visse regler for det også ..kan noen hjelpe meg med reglene?? takk
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Det kommer litt ann på hva det står på invitasjonen, pleier å stå stikkor der..... Men et safe valg er kjole nedenfor knærne, ikke for utfordrende, ikke hvit og helst ikke rød. Det kommer veldig ann på hvor disse menneskene bor, for det er ulike skikker i ulike deler av landet. Hva står på invitasjon?
MsRP Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Hvordan de kommer til å ta deg imot kan jeg nok ikke svare deg på, men det er mulig jeg kan hjelpe litt med resten? Den eneste regelen jeg vet om som er for påkledning er at man ikke skal komme i hvitt, for å unngå å ta oppmerksomhet fra bruden eller no... Utenom det så er det bare å finne en pen kjole man føler seg vel i, litt pyntet skal det jo være. Og hvordan du skal oppføre deg? Er det veldig stivt det her, så kan jeg nok ikke hjelpe deg, har aldri vært i noe sånt fryktelig høytidelig... Men å være deg selv, og kanskje legge litt ekstra vekt på å være høflig, gi litt komplimenter til de du treffer. Bare vær normalt hyggelig, så går nok det greit!!
Gjest Catwoman Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Unngå svart kjole og - noen synes det er upassende i et bryllup, og siden du ikke kjenner disse menneskene så godt så vet du jo ikke om de kanskje synes det - og det er det greit å være safe.
mariposa Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 En pen kjole gjør susen. Men ikke hvit,rød eller svart. Litt pyntet må du være, det holder ikke med en kjole du bruker til vanlig. Fine sko som passer til er et must. Husk høye hæler.(Ballerina går til nød, om du absolutt ikke kan ha hæl). Veske som passer er også bra. Sjekk ut motemagasiner som fokuserer på bryllupsting. Ellers er det viktig at du føler deg fin i antrekket. En er som oftest finest i det en føler seg fin i. Du har sikkert noen favorittfasonger/farger på kjoler og sko. Når det gjelder å oppføre seg: Vær deg selv, lytt og følg med på hvordan de andre oppfører seg. Ellers gjelder vanlig høflighet og skikk og bruk. Heldige deg som skal i bryllup
Gjest glamourgirl Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Det er også lurt å forhøre seg med andre som skal angående klær. Slik at du ikke føler deg for pyntet. Jeg ville også passet meg for ikke å bli for utringet eller for bar rundt skuldrene, spesielt i kirka. Har du bunad? Gå med den. Ellers, begynn med det ytterste bestikket og det ytterste glasset og ikke ikke drikk for mye. (spe på med vann og alkoholfritt) Ofte sitter man lenge ved bordet og glemmer at man drikker ganske jevnt, hvis det serveres alkohol... Og det er jo greit å være talefør når du skal møte familien til kjæresten din. Ellers, vær deg selv, smil! Lykke til og kos deg masse!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Hvordan de kommer til å ta deg imot kan jeg nok ikke svare deg på, men det er mulig jeg kan hjelpe litt med resten? Den eneste regelen jeg vet om som er for påkledning er at man ikke skal komme i hvitt, for å unngå å ta oppmerksomhet fra bruden eller no... Utenom det så er det bare å finne en pen kjole man føler seg vel i, litt pyntet skal det jo være. Og hvordan du skal oppføre deg? Er det veldig stivt det her, så kan jeg nok ikke hjelpe deg, har aldri vært i noe sånt fryktelig høytidelig... Men å være deg selv, og kanskje legge litt ekstra vekt på å være høflig, gi litt komplimenter til de du treffer. Bare vær normalt hyggelig, så går nok det greit!! ← Det er noe regler om at kjolen bør være nedenfor knærne, og ikke for utfordrende, det er jo et bryllup, og skal være litt "tekkelig":-)
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 helt overraskende fikk jeg innbydelse til min kjærestes eldre brors bryllup. jeg ble kjempe glad for innbydelsen og takket direkte ja. men så kom problemene! for det første, jeg har aldri vært i brylllup før så jeg aner jo ikke hvordan jeg skal oppføre meg, for det andre så er jeg den første jenta han introduserer for familien, så hvordan kommer de til å ta meg i mot? Å for det tredje så aner jeg ikke hva jeg skal ha på meg, jeg har på følelsen av at det er visse regler for det også ..kan noen hjelpe meg med reglene?? takk ← jeg har villet blitt introdusert for resten av familien før jeg dukket opp i bryllupet. Er redd jeg ble litt tilsidesatt av fam som er litt "redd" for å ta kontakt. dessuten er vel ikke bryllup rette plassen for at du skal bli kjent med resten av fam? da hadde jeg takket nei. Er ikke kleskode oppgitt, så kler man seg pent.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Jeg hadde kun møtt noen av min kjæres familie når vi var i hans søsters bryllup. Jeg hadde blant annet ikke møtt hans far tidligere. Det var ikke noe problem, alle syntes det var kjempekoselig å hilse på meg. Tanken min for å være med var at siden det var hans søsters bryllup så var det dumt å utebli hvis dette faktisk var mannen i mitt liv, selv om vi kun hadde vært sammen i kort tid... Fjernere families bryllup hadde jeg nok takket nei til. Lykke til, går sikkert kjempebra
Fun Light Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Husk at dette er en gledens dag for alle inviterte, kan ikke tenke meg en bedre setting å bli kjent med eller få hilst på familie og venner! Ser mange tipser om pent antrekk her, jeg lurer på det samme siden jeg er invitert i et bryllup i sommer selv.. Ikke vært i bryllup siden jeg var 10 år.. Må man gå med kjole, tro? Lykke til, husk å drikke underveis den dagen, og forbered deg på mange timer ved bordet.. Kos deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå