Gå til innhold

Babyolje

Gjest Keycha

Anbefalte innlegg

Noen av dere som bruker det på dere selv? Jeg synes det er helt genialt... Får så myk og god hud i tillegg lukter det så godt :) Bruker litt når jeg tar solarium også jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg bruker ikke babyolje fordi den er full av simpleste mineralolje. Jeg bruker oljer på kroppen, men da mandelolje og villroseoljen fra Weleda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Babyolje er simpleste sort, og de gangene jeg har prøvd det, har jeg bare blitt tørr etter en tid. Jeg bruker i stedet mandelolje på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babyolje i dusjen, til barbering, i fotbad, blandet i solkrem ++ Elsker babyolje :sminkedokke::hjerte:

Endret av Lola83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte babyolje før, fra babyline o.l som inneholder planteoljer. Nå bruker jeg stort sett ren vegetabilsk olje på kroppen, f eks mandelolje. Synes det fungerer bra, bedre enn body lotion, egentlig. Brukte billig babyolje før (type natusan o.l), og det fungerte på min hud, men er nok ike så bra over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikke være noe sælig å kline seg inn med det.Kan like godt bruke olivenolje.oljer trekker ikke inn i huden,men blir liggene som en ekkel barriere utenpå.

Nei,hold deg unna produkter med mineralolje og sd alcoholer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping? Jeg forbinder det egentlig med Rune Rudberg heretter.. Såg ut som om det stod en flaske med det på bordet på det bildet.. Yuck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping? Jeg forbinder det egentlig med Rune Rudberg heretter.. Såg ut som om det stod en flaske med det på bordet på det bildet.. Yuck.

Hehe... samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt babygel før (sånn man tar på når man er våt og tørker "bort" etterpå) syns den funka tålelig bra. Nå går det mest i body cream fra Body Shop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å bruke det før, siden jeg hadde en venninne som anbefalte det så veldig. Men jeg skjønte aldri hva som skulle være så fantastisk med det, man får jo bare ett litt klebrig oljelag over hele kroppen av det.

Men hvorfor er babyolje "dårlig" olje egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyolje- aldri i verden som jeg smører denslags dritt på huden med mineralolje som tetter igjen porene. Dere som sliter med tørr hud etter dusjen bør heller bytte til såpe og bodylotion av bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Babyolje- aldri i verden som jeg smører denslags dritt på huden med mineralolje som tetter igjen porene. Dere som sliter med tørr hud etter dusjen bør heller bytte til såpe og bodylotion av bedre kvalitet.

Nåja, det er ikke alltid det er nok. For min del hjelper det betraktelig å ha litt mandelolje under bodylotionen. En av de få bodylotionene som har gitt meg skikkelig rødt utslett, var bodylotionen i tube fra Dermalogica, Body Hydrating Cream, eller hva den nå heter. Huden min takler ikke fruktsyrer, karbamid eller den slags virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Deception
men bra nok for babyer da?

Jeg vil si et klart og tydelig "nei". Men så lenge folk kjøper det reklamen narrer dem til å kjøpe, og stoler blindt på produsentene, vil det nok fortsatt finnes dårlige produkter beregnet på barn. :forvirret:

Til barn vil jeg anbefale ren mandelolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun brukt det til massasje, liker at den er rimelig luktfri og tyntflytende i motsetning til de massasjeoljene jeg har prøvd før.

Måtte jo teste det ut som bodylotion på våt hud en gang da, etter å ha sett reklamen, men synes det tok evig lang tid å trekke inn i huden og hadde ikke noe bedre effekt enn mine vanlige krem-lotions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...