Gå til innhold

hvor skal dere på sommerferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann

nå er det snart sommer.... og planlegginga står for dør...

hvor skal dere med barn under 8 år på ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til USA, skal besøke broren min... :)

Skrevet

Jeg har 2 barn under 8 år og et over ;)

Vi skal 2 uker til Bulgaria 25. mai.

I tillegg skal vi til campingvogna vår som har fast plass på en kjekk liten campingplass som ligger ned til sjøen (1 1/2 times kjøring hjemmefra).

Skal også 2 uker til østlandet for å besøke mine forreldre i sommerhuset deres.

Vi pleier også campe 1-2 uker på en kjempeflott campingplass i Strømstad i Sverige som heter Daftø, kjempekjekk plass for ungene....anbefales!!......men i år velger vi sydentur istedet. :)

Skrevet (endret)

Med Lukas 3,5 år og baby ca 4 mnd skal vi kjøre til svigers i nord sverige, 150 mil. Det sier seg selv at selve reisen må bli endel av ferien..mange stopp og noe overnattinger på vei til og fra. Så skal vi vel være der 1,5 uke ( det holder..)Alt er relativt, vi vet jo enda ikke om dette er gjennomførbart..men satser på at det skal gå greit. Kjørte den strekningen med Lukas da han var 1,5 år. For hans del blir det dvd i baksete, lillesøster sover vel endel...

Skal også en tur til Kristiansand, dyrepark og sabeltann..

Endret av Kipa
Skrevet

Vi har ikke helt bestemt oss. Planen så langt er en uke hos familien på Vestlandet, og så dobygging på hytta i Vestfold store deler av sommeren.

Kanskje blir det en tur til et eller annet annet sted.

Skrevet (endret)

Vi har kjøpt oss ny båt og skal på oppdagelsestur langs norskekysten.

Endret av fil
Skrevet

Vi har stort sett fokus på sol og sommer, og skal en uke til syden og en uke på sørlandet. I tillegg skal vi ha en uke i nord, med fisking og det som hører til. Våre barn er 3 og 5.

Skrevet

Vi skal til Kristiansand en ukes tid, og så en uke til Sverige med campingvogn. Satser på bra vær og mye bading! Barna er 3 og 7 år gamle.

Skrevet
Vi skal til Kristiansand en ukes tid, og så en uke til Sverige med campingvogn. Satser på bra vær og mye bading! Barna er 3 og 7 år gamle.

Stikk innom Daftø (i Strømstad) da...anbefales.....ungene elsker plassen!! :)

Skrevet

Vi skal en uke til syden, og så blir det noen turer på hytta til foreldrene mine.

Skrevet
Stikk innom Daftø (i Strømstad) da...anbefales.....ungene elsker plassen!! :)

Nettopp dit vi skal :). Har hørt mye bra om denne campingplassen, så det gleder vi oss til.

Skrevet

Till familjen i Norge... vid havet och med tillgång till stad.

Skrevet

Vi kommer til aa ha en baby paa tre maaneder i sommer og skal til Norge, blir vel mest aa vaere paa hytta i Telemark med foreldrene mine. I tillegg skal vi en uke i Devon i soer-England med foreldrene til mannen min og en uke i Frankrike (er invitert dit i bryllup). Blir spennende aa se hvordan det er aa reise med en baby...

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Lillie
Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Åhhh ble glad nå når jeg så at du skrev at det snart er sommer!!!!

Legger til her jeg: Vesla blir 6 år i løpet av sommeren

Har ikke planlagt sommerferien enda. Vet jeg får lappen i løpet av våren og skal bruke feriepenger/ skattepenger på bilkjøp.

Men vurderer å benytte denne bilen samt venner rundt om i sørnorge. Besøke og campe hos venner som jeg sjeldent har tid til ellers. Vurderer også en fottur i fjellet. Vet turistforeningen har endel ruter som også er egnet for barn.

Vesla skal jo ha (minimum) 14 dager ferie med pappaen- vet at de har planer om å reise til Nord Norge.

Men- tidligere sommere har jeg og vesla vært: I kristiansand, i hellas (Kreta) , i Bulgaria (albena), i spania (grand canaria på våren).

For min egen del blir det i allefall en tur på Norwegian Wood og med stor sannsynlighet også på Hove-festivalen.

Driver å utforsker litt på muligheten av å reise på en "alene-forelder tur". Kunne vært spennende og fint for oss begge å reise med noen i samme situasjon. Bli kjent med nye mennesker.

Sørlige breddegrader frister jo veldig da....

Endret av prestekrage
Skrevet

Vi skal to uker til Italia og en eller to uker til et eller annet sted i syden ;) Mulig en ukes tur til Spania også.

Skrevet

Vi skal 2 uker til Mallorca i august. Barna vil være ca. 5 måneder, 4 år og 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...