Gjest Chrizzy Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg føler meg skikkelig dårlig. Har vondt i hodet, nesa renner og øynene renner. Er trøtt, fryser, nyser osv, men jeg har ingen feber? Går det ann å være syk uten å ha feber? Noen som vet...
Gjest =tentacle= Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Ja, det kan man. Feber får man hvis temperatursenteret i hjernen er påvirket av sykdommen.
Gjest Tweek Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Jeg pleier å bli sånn. Vet ikke om jeg har feber for har ikke sånn måler, men det går ann. Jeg blir varm/kald, og får vondt i nakken og ned ryggen, huden blir sår og vond og jeg får tett nese og snufser som en gal. Så man trenger ikke få feber..
billie Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Jeg føler meg skikkelig dårlig. Har vondt i hodet, nesa renner og øynene renner. Er trøtt, fryser, nyser osv, men jeg har ingen feber? Går det ann å være syk uten å ha feber? Noen som vet... ← Urk..sitter å har det nøyaktig sånn nå. Også skal jeg på jobb om et par timer.. *synd på Hater å være syk..
tuji Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg får aldri feber, selv ikke da jeg hadde kyssesyken - og da var det ingen tvil om at jeg var syk!
Malama Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Jeg pleier å bli sånn. Vet ikke om jeg har feber for har ikke sånn måler, men det går ann. Jeg blir varm/kald, og får vondt i nakken og ned ryggen, huden blir sår og vond og jeg får tett nese og snufser som en gal. Så man trenger ikke få feber.. ← Litt merkelig å konkludere med at "man ikke trenger å få feber" fordi du er "slik" (=syk) uten å vite om du har feber... Du kan jo meget sannsynlig ha feber selv om du ikke vet det, fordi du ikke måler. Men ja, selvsagt kan man bli syk uten å ha feber,så konklusjonen var jo rett da, selv om grunnlaget var meget sviktende...
Gjest Tweek Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Litt merkelig å konkludere med at "man ikke trenger å få feber" fordi du er "slik" (=syk) uten å vite om du har feber... Du kan jo meget sannsynlig ha feber selv om du ikke vet det, fordi du ikke måler. Men ja, selvsagt kan man bli syk uten å ha feber,så konklusjonen var jo rett da, selv om grunnlaget var meget sviktende... ← Ja, vet. Men jeg har aldri pleid å ha det (målte da jeg bodde hjemme) Uansett om man har feber eller ikke så er det ubefagelig
Gjest Kitten Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Nei, man må ikke ha feber for å være syk...
Malama Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Ja, vet. Men jeg har aldri pleid å ha det (målte da jeg bodde hjemme) Uansett om man har feber eller ikke så er det ubefagelig ← Det er sant, det er uansett ikke gøy å være syk.
Gjest Chrizzy Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Hei og takk for svar alle. Feberen kom, nå har jeg snart 38,5 (den øker visst hele tiden nå). Derfor lurer jeg på en ting, når er det anbefalelig å ta febernedsettende, jeg har hørt at kroppen har godt av feber, og at man blir fortere frisk om man lar feberen gå sin gang uforstyrret? Men jeg har jo to barn og er alene her, så jeg tenker at om den blir for høy burde jeg kanskje ta noe, det er ikke bra med for høy feber heller? Takker for svar!
lillesky Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Sambo har influensa, og han tar febernedsettende når han føler seg veldig dårlig. På kvelden blir man ofte dårligere, og det passer kanskje dårlig for deg å være skikkelig tufs mitt i leggetiden. Da ville jeg tatt en smertestillende. Og mens vi er inne på dette, er det paracet som er best mot feber? :klø:
Fakse Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 Voksne mennesker skal i alle fall være veldig forsiktige om feberen blir nærmere 40. Dette er litt forskjellig fra person til person, jeg har aldri så høy feber, så jeg er "døden nær" om jeg har 39, og tar da gjerne smertestillende, ikke så mye for å senke feberen, men fordi det som regel gjør vond samtidig. Du er i alle fall ikke i nærheten av farlige tall enda, så du kan sikkert bare kjenne på formen. Det viktigste er uansett å drikke nok, du svetter og mister mye væske når du har feber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå