Gå til innhold

fryse ned mat,og ta opp igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

pleier dere fryse ned mat som blr igjen for så å ta dte opp igjen en annen gang? vi er kun to stk, og da sier det seg selv at ikke alt blir spist opp. men jeg er litt usikker på hvordan dette er, feks vi hadde stroganoff i går med kjøttdeig, dette ble det masse igjen av og jeg la det i frysern, kan man trygt varme opp dette igjen og spise det en annen dag, uten å bli syk? litt småekkelt med kjøtt synes jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi fryser mat og tar det oppigjen, og man blir ikke syk av det!

Du skal ikke fryse innigjen mat som hr vært frosset og tint før, men generelt er det ikke noe problem å fryse mat. (jeg synder litt mot den også jeg, for om jeg kjøper frossen svinesteik, tiner, tilbereder, og SELVSAGT ikke spiser hele, så fryser jeg resten. Og DEFINTIVT når vi kjøpte kalkun før jul, vi kunne jo umulig spise hele, selv om vi hadde gjester. Restene ble frosset, og vi har spist av det senere)

Hvorfor er det skumlere for deg å fryse stroganoff og varme det igjen, enn å kjøpe frosne hamburgere og tilberede? Det er kjøtt som har vært frosset, og deretter tines og varmes for å spises.

Skrevet

kun skummelt fordi jeg er litt pysete... nemlig brent meg på det engang før, og skal ikke gå i de detaljene..ææsj..hehe

Skrevet
Du skal ikke fryse innigjen mat som hr vært frosset og tint før, men generelt er det ikke noe problem å fryse mat. (jeg synder litt mot den også jeg, for om jeg kjøper frossen svinesteik, tiner, tilbereder, og SELVSAGT ikke spiser hele, så fryser jeg resten. Og DEFINTIVT når vi kjøpte kalkun før jul, vi kunne jo umulig spise hele, selv om vi hadde gjester. Restene ble frosset, og vi har spist av det senere)

Jeg har også at du ikke kan fryse, tine og fryse igjen. Men hvis du tilbereder det i mellomtiden går det greit.

Dvs at en frossen kalkun, steik eller lignende kan godt fryses igjen etter at den er stekt. Men den bør ikke fryses igjen hvis du ikke har rukket å tilberede den.

Den gryteretten kan du trygt spise, treningsjenta. Jeg pleier å være et veldig godt termometer på om det er noe galt med maten, har aldri hatt problemer med noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...