Gå til innhold

Sinnsyk hodepine på 4 dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt influensa med dobbeltsiig lungebetennelse og fikk antibiotika for dette. ble fort bedre. Men da startet en helt grusom hodepine over venste øye ganske langt oppe i pannen. Den er stikkende og skjærende og altoppslukende og ingenting hjelper. Jeg har forsøkt Paracet, Ibux, Paralgin forte og Voltaren (som skal være mot muskler) Voltaren hjalp noe igår, men ikke idag i det hele tatt. Jeg våkner ikke med den, men den kommer snikende etter noen timer og da er den der. Jeg legger meg ca 19 for jeg orker ikke mer. Er ikke trøtt, men klarer ikke smerten, så gjennom søvnen unnslipper jeg jo litt. Ringte legen og han skriver ut resept på somadril til meg. Det er jo veldig sterkt sentralnervestimulerende, så jeg håper det tar årsaken til at jeg er slik. Min mann har massert og massert meg uten at det hjelper. Jeg hadde veldig muskelvondt så det kan være at jeg fortsatt har en muskelspenning som gjør dette. Er det noen som har noen råd til meg? jeg sitter bare og slår hodet i bordplata og fungerer ikke. Har aldri hatt migrene forresten, og lys plager meg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bihulebetennelse?

Nei, det er ikke sånn i det hele tatt.... dette kommer nok fra nakken.

Skrevet
Nei, det er ikke sånn i det hele tatt.... dette kommer nok fra nakken.

Hvis det er spenningshodepine skal du IKKE ta smertestillende så lenge det ikke har en tydelig effekt i hvert fall.

Varme, avslapping og bevegelse er vel de beste tipsene. :)

Jeg hadde en periode i januar hvor jeg var sånn i 14 dager i tillegg at jeg blei lyssky. Slitsomme greier. :sur:

Skrevet

Jeg har hatt mye prolemer med nakken, og somadril er det eneste som hjelper kombinert med Ibux.

Men vær forsiktig med somadril for de er ekstremt vanedannende.

Skrevet

Jeg blir plaget av spenningshodepine inni mellom. Det er fryktelig vondt.. Hos meg kommer det liksom over hodet og avsluttes bak øyet eller i ganen. Her er et tips som hjelper meg i alle fall:

Ligg på rygg i senga eller på et flatt underlag. Ha hodet på en lav pute. Så trekker du haka inn og rett bak om du forstår. Hodet skal ikke tilte fram eller bak. Dvs nakken skal ikke bøye seg. Du bare trekker/trykker hodet forsiktig loddrett ned i puta. Dette skal gjøres så forsiktig at du knapt kjenner at du gjør det. Det tar litt øvelse å gjøre det forsiktig nok. Gjør f eks 50 repetisjoner. 15 - pause - 15 - pause - 20 - ferdig. Dette tøyer veldig forsiktig på nakkemusklene og hjelper deg å "spenne av".

Dette hjalp i alle fall meg overraskende mye. Og så er det en enkel og avslappende øvelse. Håper det kan hjelpe deg :)

Skrevet

Jeg sleit med det samme før jul rundt eksamen da jeg var ufattelig stressa og oppkjørt, så jeg fikk denne doseringen av legen: 200 mg ibux 2-3 tabletter 3-4 ganger daglig. Mye tabletter på en dag men for en liten periode og for å få musklene til å slippe så går det fint, og det fungerte på meg.

Skrevet (endret)
Jeg sleit med det samme før jul rundt eksamen da jeg var ufattelig stressa og oppkjørt, så jeg fikk denne doseringen av legen: 200 mg ibux 2-3 tabletter 3-4 ganger daglig. Mye tabletter på en dag men for en liten periode og for å få musklene til å slippe så går det fint, og det fungerte på meg.

Ingen smertestillende hjalp på meg. her om dagen spiste jeg en eske ibux, paralgin forte, panodil, paracet....alt på en dag, var helt desperat. Nei, jeg vet det ikke er bra, men visste ikke hva jeg skulle gjøre. Følte virkelig jeg ble invalidisert av denne hodepinen. Brukte varmeflaske i nakken igår kveld også for å prøve å løse opp.

Men idag slapp den :) Hadde den ille fra jeg stod opp 0630 til 1130. Da la jeg meg og spv til 1430 for å få litt smertepause. Når jeg våknet var den ikke der. Jeg var lenge mistenksom for den slår ikke alltid til før en time etter jeg har våknet, men nå har den fortsatt ikke kommet. Så jeg tror jeg er kvitt den :) Da slapp jeg bruke somadril også. Er velødig skeptisk til det (blir jo helt invalid av de også, drita full), men kjekt å ha hvis det skulle skje igjen. Om det var nakken eller en del av influensaen jeg akkurat har blitt bra av, vites ikke, men jeg følte at det var nakken. Og ja det hjelper å ligge helt flatt fant jeg ut. Måtte bygge meg opp med puter pga stygg hoste om natten, men idag kunne jeg ligge flatt og tror det hjalp endel :)

Fy søen, jeg håper jeg aldri mer får sånn vondt i hodet i flere døgn. Guttungen trodde jeg ble gal for jeg hylte nesten bare han snakket til meg. Taklet jo ingenting...:(

Endret av kitekatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...