Gå til innhold

Krangling pga. lufting i leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg og sambo har en egentlig rar ting å krangle om, føler at jeg snart blir sprø, vi har en liten leilighet og i kjøkken og gangen og stua er slik at de ikke har dører som vi kan lukke, og i stua sover vi i en sovealkove.... han mener at jeg ikke tar hensyn om jeg lufter om morgenen fordi det er kaldt, jeg på min side mener at det er dårlig luft og lukter rart etter en natt med soving, så jeg må lufte.

Dette blir han sur og irritert over og mener at jeg må ta hensyn, men jeg klarer ikke å leve i så dårlig luft... hva hadde dere gjort?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vente en halvtime med å lufte..?

Tror jeg hadde blitt sur selv, dersom samboer flashet opp vinduene før jeg hadde rukket å få søvnen ut av øynene. Jeg ville foretrukket å lufte etter at jeg var ferdig med morgenritualet. Trengs uansett ikke å gjennomluftes mer enn i et par minutter dersom man setter opp til gjennomtrekk.

Skrevet

Luft riktig. Sjokkluft i tre minutter et par ganger om dagen.

Skrevet

Mm. sjokkluft skikkelig i et par minutter etter at han har våknet/stått opp.

Skrevet

Luft rett etter at han har gått inn på badet om morgenen.

Hmm. Nei, vent. Da blir du jo ikke kvitt den aller verste lukta...

Skrevet

ok, nå er det sånn da at jeg står opp veldig tidlig og han sover til langt på formiddagen, og når jeg da er ferdig på badet i 10- tiden klør jeg etter å lufte!

Skal jeg da irritere meg i flere timer?..... jeg sjokklufter også, maks 3 min, og så lukker jeg, men likevel hører jeg sure oppgitte sukk fra senga..... :overrasket:

Skrevet

Han pleier å kalle meg for psycho også , og smeller igjen badedøra når han har ferdigdusjet, slik at jeg må gå inn på et klamt varmt bad, bare for å irritere meg..... :sur::tristbla:

Skrevet

Når vi krangler skikkelig, sier han at jeg har tvangstanker og kaller meg psykobitch og psyko..... han er helt klikk

Skrevet

Virker som om dere har større problemer enn selve luftingen...

Skrevet

ja, vi har det men det med luftingen irriterer meg bare mer og mer...... hva skal jeg si da?

Skrevet

Er det rart det er krig i verden?

Tror dere skal ta tak i de virkelige problemene jeg.

Luft mens han er i dusjen,

Skrevet

ok, han dusjer ikke før langt på ettermiddagen........... :overrasket:

Skrevet
ok, han dusjer ikke før langt på ettermiddagen........... :overrasket:

Isted var det formiddagen??

Skrevet

Hva med å skaffe seg en leilighet med adskilt soverom? Boforholdene deres vil være uutholdelige i lengden, man blir jo tråkkende oppå hverandre hele tiden. Og jeg syns ihvertfall det er godt å kunne lukke soveromsdøra når jeg legger meg først, da får jeg ro og det blir mørkt i rommet.

Skrevet

:tommel: underholdningsverdi her ja. :ler:

Tviler egentlig på at det er luftinga som er det største problemet her.

Skrevet

Vi skal skaffe oss ny leilighet, men det blir vel ikke før om ett par år, han har ME en kronisk trøtthetssyndrom sykdom, og orker ikke å flytte nå.... han blir mere irritert av dette også, hører til sykdommen......

Skrevet
Vi skal skaffe oss ny leilighet, men det blir vel ikke før om ett par år, han har ME en kronisk trøtthetssyndrom sykdom, og orker ikke å flytte nå.... han blir mere irritert av dette også, hører til sykdommen......

Virker som han orker temmelig mye til å ha denne sykdommen...

Skrevet

Ja du sier noe der, men det er forskjellige grader av ME da som folk har, er ikke den hardest rammede da......

Han sier han må bli frisk først.......

Skrevet

Dersom han har ME må du faktisk ta en del hensyn. Og det hører med til den sykdommen å lett bli irritert (hvordan reagerer du på ting når du konstant er sliten og kroppen gjør vondt og nekter å lystre?). Og det at han har ME er faktisk en grunn i seg selv til å flytte til noe større. Dere vil sikkert merke bedring på han, da, for sånn som dere bor nå får han aldri den roen han som ME-pasient trenger.

Han trenger ikke nødvendigvis å være kjempedelaktig i flytteprosessen - dere har vel venner og familie som kan hjelpe.

Skrevet

Selvfølgelig tar jeg hensyn! gjør alt av husarbeid, kan ikke finne på noe sammen lenger, men lufte må jeg jo få lov til...... vet du hvordan det er å leve sammen med en person som har dette?

Og jeg må finne meg i at han er irritert over bagateller.

Han tok ikke noe husarbeid selv før heller, men han gjør jo ingenting, men å se fotball og heie og banne har han energi til, det er det jeg ikke forstår, han sier at han må bruke energien på ting som er god energi.... :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...