Gå til innhold

Stålpupper og attitude

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva har de til felles: Madonna, Lara Croft, Sharon Stone (les: Basic Instinct), Erin Brockovich... De er jernkvinner, de spiller uhemmet på sex, men har samtidig full kontroll.

Jeg beundrer dem. Vil være sånn jeg også.

De tar på et vis etter mennene; sømfarer liksom menn med blikket før de med et skjevt smil sier "ikke så verst!" og snur seg og går.

Dette er vi jo fortrolig med at menn "skal" gjøre, det er de som er headhunters og kjønssvesener. Kvinnene har alltid vært små, myke og de har vært der for å beskyttes... (for å sette ting på spissen)

Nå tar enkelte kvinner denne rollen og gjør den til sin. Det er tøft. Det er sexy. Og det er kompromissløst.

Sex + attitude = makt, penger og berømmelse, så jeg i et blad jeg leste for et par dager siden. Det stemmer jo.

Man kan ikke være svak kvinne i dag. Det går bare ikke, dersom man vil noen vei. Opp og frem.

Se på den populære tv serien Sex og Singelliv for eksempel.. Nok et eksempel på kvinner i tiden.

Single, sexy damer, som sitter på barer, hiver innpå Cosmopolitan- drinker og kommenterer frekt og høylytt mennene de ser.

Gimme`, gimme`, gimme` a man after midnight... Det er samme greia.

Jeg elsker den holdningen.

Synes menn at dette er skremmende?

Liker de å være den overlegne?

Og hva kan gjøres for å få flere kvinner til å skjønne hva de må gjøre?

*brainstorming, jenter!!!!!!!!*12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he he he HIKST

icon_lol.gificon_lol.gificon_lol.gif

12

Skrevet

Ojda, Vinga... dette var hard kost... men... jeg minnes ungdommen... hm... icon_biggrin.gif neida - jeg bare tuller... eller kanskje ikke.

Jeg nekter å være nødt til å spille på sex for å få makt - men det er gøy. Jeg nekter å BE om kontroll, jeg tar den - når det passer meg.

Tror at når vi vet hvem vi er, vil være og strever etter å være, så faller de rollemodellene du nevner sørgelig igjennom. Det er på innsiden av hue vi har det vet du - heldigvis.

Men i dag har jeg stålpupper jeg - fordi jeg fortjener det... eehhh... fordi jeg vil ha det.

Det er vel i og for seg dette som ER kontroll... ha stålpupper når man vil, og være myk kattunge når man vil?

12

Skrevet

Du kommer sannelig med gode innfall i blandt Vinga! icon_smile.gif Liker måten du skriver på! Er du journalist ? *mener det*

Fikk oss jenter noe å tenke på..!?

Føler du at du ikke får den makta du burde ha? eller respekta?

Jenter har mye makt, uansett om de "spiller" på sex eller ikke.

Bare prøv.12

Skrevet

Jeg vil absolutt ikke være sånn.Man bør ikke være avhengig av utseende og ha stå pupper for å komme seg opp her i verden.Det du trenger er stå på vilje og egne meninger.

Hva skjer den dagen du ikke er attraktiv nok til å spille på sex mer????

Litt av et slag i tryne.

Man skal være den man er og ingen andre.Det er da man har det best med seg selv også icon_smile.gif

12

Skrevet

De som tydeligvis har størst makt her er media. Dette er jo fiktive kvinner, Vinga. Og showbiz-jenter. Som er kreert, stylet og betalt for å fremstå på en viss måte.

Dette er kvinner som blir fremstilt som "idealer" og som skal selges for alt hva det er verd. Om det så dreier seg om en datamanipulert cyberbabe. Det å tro at å det å ligne på og opptre som en filmhelt automatisk gir makt er det samme som å tro på at hvis du bruker en viss shampo så gir det deg økt utstråling. Tror jeg.

Men jeg liker det du sier om å spille mer på menns banehalvdel når det kommer til dette med å vurdere. Hvis gutta glor, glo tilbake istedet for å fnise som en liten jente. Hvis gutta klyper deg i baken, klyp tilbake. Hvis sjefen avslutter setningen med "jenta mi", så svar med samme mynt. Kall sjefen "gutten min". Og denslags.

Men sex + attitude er IKKE synonymt med makt, penger og berømmelse. Du kommer ikke særlig langt med en image, det er helt sikkert. Og slik skal det heller ikke være. Hvis du vil klatre, Vinga, så begynn med kompetanse og dyktighet i det du driver med. Du vil vel ikke få et stempel som en jente som sex'er seg oppover, eller?

Stålpupper? Jeg kan vel ikke akkurat takke silikonpuppene mine for at jeg har en bra jobb. *fnis* Synes jeg ser ansiktet på kollegaene mine hvis jeg plutselig en dag kom feiende inn dørene med oppkneppet hvit bluse som blottet kløften mellom puppene, håret flagrende bak, trangt, sexy skjørt og danderte leggene slik at de skyhøye stiletthælene kom til sin rett og med dyp røst spurte om de hadde sett gårsdagens episode av Sex og Singleliv for så å strene inn til sjefen og med hvesende, sexy stemme forlangte å få mer makt icon_smile.gif

En annen ting er at før jeg begynner å høylytt kommentere rumpa til mannen som gikk forbi, så ville jeg heller, i motsatt situasjon, feid bort til guttebordet og bedt dem kutte ut å kommentere rumpa mi. Hvorfor skal vi begynne å kopiere det vi i alle de år har sett på som irritasjonsmomenter hos gutta? Da er det vel heller et mål å bidra til å endre holdningene til akkurat disse? Og heller kjøre stil selv. For all del, svar gjerne med samme mynt, men ikke gjør disse tåpelige uvanene til kvinners særtrekk. icon_wink.gif

Nope, dette ser nok tøffere ut på en skjerm.

Maiken1212[ Dette Innlegg er endret av: Maiken den 2002-03-29 14:29 ]

Skrevet

Maiken, jeg bøyer meg i støvet for deg!!!!! icon_smile.gif

Virkelig flott skrevet og jeg kunne ikke vært mere enig !!!!

Nikke.gif

12

Gjest Hilde
Skrevet

Sier som Maiken - dette er "fantasi-mennesker" - i det daglige er de nok temmelig like oss andre. MEN i likhet med mange andre, så har de lykkes i jobben sin, DET er noe vi alle kan gjøre om vi vil - på hver vår måte.

Jeg beundrer mennesker som tør satse og ta sjanser - for å oppnå sine drømmer.12

Skrevet

Ja, av og til hadde det vært godt å vært en gjennomført "bitch" med frekke kommentarer, konstant magnetisk utstråling og et underutviklet følelsesliv...

Vinga, jeg trenger nok ikke fortelle deg at det er fantasi-figurer, det har du skjønt.

Men, det er ganske viktig å huske at dette kun er èn side av disse damene.

De kjører èn stil, som appellerer til oss vanlig dødelige, som ikke kunne drømme om å være slik 24/7 - og hvorfor det? Fordi vi er dårligere?

Nei - fordi vi har et liv.

Si jeg har hele fredagen fri:

ingen gjøremål bortsett fra å trene, dusje, smøre meg inn med alle mulige kremer, legge perfekt sminke, gå til frisøren, kjøpe inn ny garderobe for kvelden.

Uthvilt, avslappet, ingen bekymringer.

Da vet jeg jeg hadde sett like bra ut som en hvilken som helst "stålpupp", og kunne tredd på meg en osende attitude.

Poenget er jo at jeg vet hvordan jeg ser ut om morgenen, med håret til alle umulige kanter. Jeg vet godt om de første fem suicidale minuttene om morgenen, og jeg vet også hvor seksuelt attraktiv jeg ser ut når jeg siger inntil vinduet på bussen etter en travel dag.

Det som er så fint er jo at vi har lov til å veksle mellom å være en vridd vaskeklut og vakre, frekke man-eaters icon_wink.gif

Du er sikkert "jernkvinne" på byen av og til selv, Vinga.

Kanskje ikke neste morgen, men for menn du omgås den kvelden så er du da akkurat slik som ideal-damene våre.

Om du prøver å leve opp til idealet hver dag derimot, så taper du.

Madonna er jo rå på image, men hun er så klart ikke slik privat.

Image is everything, for det skal selge, og det gjør det jo, nettopp derfor vi har denne debatten.

Jeg tror noen menn digger holdningen, men jeg tror også at de fleste er modne nok i hodet sitt til å forstå at det ikke er realistisk å være slik hele tiden.

Så jeg tror nok ikke vi bør prøve å få til noen revolusjon blant damene - det blir bare mas.

Ikke prøv å kopier eller å utstråle noe som ikke ligger naturlig for deg.

Vær tøff i trynet når du føler for det, det er da du får utstråling.

- og det merker gutta.

12

Skrevet

Just a ques...hva har denne tråden å gjøre på forumet seksualitet ?

Disse damene du snakker om er på jobb, de får betalt, de spiller en rolle.

Sex + attitude = makt, penger og berømmelse..nei.....absolutt ikke.

Hvor har de det fra ? Sprøyt, man trenger hverken å spille på sex eller ha en uvanlig attitude for å oppnå makt, penger og berømmelse.

Wannabe-mennesker liker vi ikke, alle mennesker har også en myk side, og de som spiller "jernkvinnen" hele tiden, kan umulig ha det spesielt godt med seg selv.

And, by the way, jeg synes ikke disse single damene i sex & singelliv er sexy...not at all.

Er dette en holdning å elske, denne rollen de spiller ?

Når du tenker på at de får betalt for å spille nettopp slik ?

Jeg kan ikke si jeg syns det er så beundringsverdig jeg Vinga.

Vær deg selv til det fulle, ikke prøv å vær noe du ikke er, å ha en personlighet du ikke har, det fungerer sjelden bra

(dessuten får du ikke betalt for det)

1212[ Dette Innlegg er endret av: loretta den 2002-04-02 04:15 ]

• 18 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser egentlig stålpupper ut?

Anonymkode: 882de...272

AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2002 den 15.06, Gjest Anonymous skrev:

Hva har de til felles: Madonna, Lara Croft, Sharon Stone (les: Basic Instinct), Erin Brockovich... De er jernkvinner, de spiller uhemmet på sex, men har samtidig full kontroll.

Jeg beundrer dem. Vil være sånn jeg også.

De tar på et vis etter mennene; sømfarer liksom menn med blikket før de med et skjevt smil sier "ikke så verst!" og snur seg og går.

Dette er vi jo fortrolig med at menn "skal" gjøre, det er de som er headhunters og kjønssvesener. Kvinnene har alltid vært små, myke og de har vært der for å beskyttes... (for å sette ting på spissen)

Nå tar enkelte kvinner denne rollen og gjør den til sin. Det er tøft. Det er sexy. Og det er kompromissløst.

Sex + attitude = makt, penger og berømmelse, så jeg i et blad jeg leste for et par dager siden. Det stemmer jo.

Man kan ikke være svak kvinne i dag. Det går bare ikke, dersom man vil noen vei. Opp og frem.

Se på den populære tv serien Sex og Singelliv for eksempel.. Nok et eksempel på kvinner i tiden.

Single, sexy damer, som sitter på barer, hiver innpå Cosmopolitan- drinker og kommenterer frekt og høylytt mennene de ser.

Gimme`, gimme`, gimme` a man after midnight... Det er samme greia.

Jeg elsker den holdningen.

Synes menn at dette er skremmende?

Liker de å være den overlegne?

Og hva kan gjøres for å få flere kvinner til å skjønne hva de må gjøre?

*brainstorming, jenter!!!!!!!!*12

Problemet er at du ikke er sånn...... Derfor vil det ikke fungerer for deg. Men prøv gjerne.

Anonymkode: 95d02...044

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og tull

Monstrum, mod.

AnonymBruker
Skrevet

En tråd som er 18 år!!! gammel? Dere burde få en funksjon der alle tråder lukkes når det har vært uten nye innlegg etter maks et år.

Anonymkode: 26396...2f6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En tråd som er 18 år!!! gammel? Dere burde få en funksjon der alle tråder lukkes når det har vært uten nye innlegg etter maks et år.

Anonymkode: 26396...2f6

Det er ofte relevant å diskutere en sak som skjedde tilbake i tid. Et eksempel kan være klimakrisen, da slipper man å lage en ny tråd om den samme saken. 

Anonymkode: 024cc...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...