Gå til innhold

Kombinert fryse- og kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger et nytt kjøleskap, men mannen og jeg blir ikke helt enige om hva vi trenger. Hvor store kombiskap har dere? (Det er bare oss to) Hvilke merker anbefales? Noe spesielt vi må tenke på?

(Slike amerikanske dobbeltskap er ikke aktuelt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør tenke over hvor mye fryseplass dee vil ha - synes mange har forh. liten frysedel. Men hvis ikke dere fryser ned noe særlig betyr det ikke noe.

De er merket med energiklasser - da er det jo ikke bare mtp. miljø men også "driftskostnader".

Masse forskjellige funksjoner - noen mer nødvendige enn andre. Mange har 2 kompressorer - en for kjøle og en for frys - da kan man avkjøle kjøleskap uten å skru av fryseren. Masse slike ting.

Søk på nett både etter ulike modeller og priser.

Designe er jo også et viktig aspekt .... ;)

Skrevet

Takk for tipset om to kompressorer. Det hadde jeg ikke tenkt på. Vi har surfet litt, men ikke helt klart å bestemme oss.

Hvis noen har gode eller dårlige erfaringer med forskjellige merker/modeller, hadde det vært kjekt å vite!

Gjest -eline-
Skrevet

Electrolux (de dyreste)/AEG/Husqvarna produseres på samme fabrikk i Sverige (de er endel av samme konsern) og er regnet som de beste kombiskapene på markedet. Dette bla. pga oppbygging, der andre har papplate på bakveggen så har disse skapene helsveisede kabinett som gjør skapet mer solid, mindre sjangs for at døra begynner å sige etter mange år med ørten liter melk/brus/etc i døra. I tillegg har disse skapene energiklasse A eller A+, er praktiske inni, stillegående, og siden det er flere merker så har du også mange valgmuligheter. Jeg vil absolutt anbefale to motorer, en ting er det praktiske når man ønsker å vaske kjøleskapet eller avrime fryseren, en annen er at skapet har lengere levetid.

Skrevet

Vi kjøpte et Gorenje kombiskap med 2 kompressorer for et års tid siden. Har vært kjempefornøyd med det!

Den eneste ulempen er at kolben til ismaskinen min ikke får plass.... Det er ikke høyt nok mellom fryserskuffene, til min store, store sorg. Ingen hjemmelaget is... :tristbla:

Så mitt tips; dersom det er noe spesielt du må ha plass til i skuffer/hyller, er det best å måle at de passer. Plutselig står man der og vil lage seg deilig iskrem, men...

Skrevet
Vi kjøpte et Gorenje kombiskap med 2 kompressorer for et års tid siden. Har vært kjempefornøyd med det!

Den eneste ulempen er at kolben til ismaskinen min ikke får plass.... Det er ikke høyt nok mellom fryserskuffene, til min store, store sorg. Ingen hjemmelaget is... :tristbla:

Så mitt tips; dersom det er noe spesielt du må ha plass til i skuffer/hyller, er det best å måle at de passer. Plutselig står man der og vil lage seg deilig iskrem, men...

Ops, målt har vi ikke, men nå har vi bestilt et fra Bosch som bruker lite energi og som hadde den plassen vi trengte i kjøleskapdelen. Prisen var også ok. Men jeg har egentlig ikke noe spesielt som jeg skal fryse, bortsett fra brød og pizza og slikt, så jeg antar det går bra. Selv om jeg jo også hadde lyst på ismaskin en gang. Håper det går bra!

Skrevet

Noen tips

Det har vært noen undersøkelser for ca 1 år siden tror jeg og de fant ut at enkelte kjøeskap som har en sånn hylle for brus, ikke kan stenge døren på kjøleskapet når det er en stor flaske brus inne. Så det er verdt å sjekke at det går an.

Også vil jeg anbefale å ha frysedelen nede og kjøleskapet oppe. Samt stor fryserdel (ca 50 %).

Vi har whirlpool og er veldig fornøyd med den. Husker ikke model. kjøpt for 1,5 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...