aimee Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Hvor lenge kan sæden overleve? Er det sånn at hvis vi har sex lørdag natt, og jeg har eggløsningen på søndag, kan jeg da bli gravid dagen etter? Og hva er denne "forskvetten"? Når kommer den egentlig?
Smashing Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Gå inn på www.babyverden.no. Der finner du ut mer om slike ting!
aimee Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 Tusen takk, det skal jeg sjekke opp med en gang!
Malama Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Men svaret er at JA, med sex lørdagsnatta og EL søndag kan du fint bli gravid,. Optimal tid for sengekos er 1-2 dager før eggløsningen visstnok, og sædcellene kan leve inni deg i opptil 3-5 døgn.
aimee Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Wow! Opptil 5 døgn?? Det er jo helt utrolig. Så da må jeg sexe meg litt opp et par dager før eggløsningen da Er det noen som vet noe om denne "forskvetten" da?
Malama Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har lest opptil 5 døgn ja "under optimale forhold" (som visstnok er nær eggløsningen, når du har EL-slim) I praksis dog at de som forsøker å unngå å bli gravid (det er jo det jeg bruker denne kunnskapen til) skal unngå ubeskyttet sex i minst 5 døgn fra det tidligste man forventer EL, for å være sikker) Usikker på hva du mener med "forskvetten", du mener det med at "hoppe av i svingen" ikke er helt trygt fordi noe kommer "før svingen"? Tja, når? Det kan jeg ikke si at jeg har undersøkt... Det vet jeg nok ikke. Men kanskje noen andre vet...
aimee Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 Ja, det som kommer ut før selve utløsningen. Jeg lurer på når det kommer, har nemlig hørt at det kan komme når som helst. :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå