Kvist Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Skulle ha sovet nå... men får ikke til. Har så fryktelig fryktelig vondt i ørene. Det sprenger og dunker og banker og piper. Auauau. Det begynnte å gjøre litt vondt i høyreøret i ettermiddag, økte raskt til veldig vondt i høyreøret, så jeg tok noe smertestillende og prøvde å legge meg tidlig. Ingen effekt Begynnte å gjøre vondt i venstre også... og nå er det grusomt. Føles som om hodet skal sprenges. Hva kan jeg gjøre? Tatt en Paralgin Major for en halvtime siden men merker ikke noe til den. Hjelp?
Leo Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Det høres ut som ørebetennelse! Jeg har hatt det utallige ganger, også som voksen, og det er sinnsykt vondt! Som du nå erfarer, hjelper smertestillende heller lite. Det som kan hjelpe er imidlertid å sørge for at trommehinnene blir varme. Som barn fikk jeg låne min fars hørselvern som ble stappet fulle av bomull. Siden har jeg, i mangel av hørselvern, stappet ørene fulle av bomull og surret et ullskjerf rundt hodet til jeg har kommet meg til legen. Begge deler ser mildt sagt underlig ut, men med de smertene spiller ikke det noen som helst rolle! Jeg aner ikke hvorfor det hjelper, men hjelper gjør det! Du har min dypeste medfølelse og du bør komme deg til lege så snart som mulig. Legene unngår gjerne penicilin til barn, men som voksen har jeg alltid fått det og da går det fort over! God bedring!
Kvist Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 Takk, nå sitter jeg her med skjerf rundt hodet og pledd over bena... Får håpe det lindrer litt. Skal ringe legen så for de åpne i morra. Har hatt ørebetennelse før også, men sånn som dette har det ikke vært før. Synes fryktelig synd på meg selv nå
Gjest Silmarill Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Stakkar deg øreværk er bare sååå uutholdelig vondt Har hatt det mange ganger selv også som voksen og sønnen min på nå 15 har alltid vært et "ørebarn" Legen gir deg nok penicilin siden du er voksen som Leo skriver, barn får som oftest beskjed om å bruke nesespray! Ibux hjelper best på sånne smerter. Varme mot øret er også lindrende slik Leo skriver. Jeg har alltid tatt kjempevarmt vann i en tom brusflaske og holdt mot øret. Da jeg var liten husker jeg pappa alltid ristet brød, pakket det inn i kjøkkenpapir, så holdt jeg det mot øret! Mens du venter på legetime, så kan du bruke alle disse "kjærringrådene" fra meg og Leo på en gang - det blir litt av et syn tenker jeg men alt for å ha mindre vondt Lykke til hos legen
Kvist Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Fikk ikke legetime Dama sa jeg kunne ta en ibux og en paracet, evt en paracet til om det ikke hjalp. Og hvis det ikke hadde sprekt og rent ut innen torsdag skulle jeg få time. Så da sitter jeg her da, med varmeflaske mot hodet... Takk for gode råd.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Fikk ikke legetime Dama sa jeg kunne ta en ibux og en paracet, evt en paracet til om det ikke hjalp. Og hvis det ikke hadde sprekt og rent ut innen torsdag skulle jeg få time. Så da sitter jeg her da, med varmeflaske mot hodet... Takk for gode råd. ← Stakkars deg! Var det lege du snakket med eller hun i skranken? Usj dette var ille, men det er jo sant at når trommehinnen sprekker så letter det jo på tykket da, men allikevel Nesespray er viktig ved øreværk.
Gjest B n Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Har en lillebror på 5 år med øreverk han gråter og gråter og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre . Noen tips til et barn?
Giacomo_P Skrevet 13. juli 2011 #8 Skrevet 13. juli 2011 Pkt. 1 Hvis du ikke har vært hos lege med gutten - gå til lege. Pkt. 2 Skyll nesen med saltvann, og bruk gjerne en slimhinneavsvellende nesespray efterpå. Det kan få forbindelsen mellom nesehulen og mellomøret til å åbne seg litt, og lette litt på trykket. Smertetsillende til barn kan være vanskelig. Jeg har noen tanker om hva som kan hjelpe, men siden vi helst ikke skal gi slike råd her i hht. forumreglene, tenker jeg at du kan ringe til nærmeste legevakt og spørre hva de synes du skal gi. Du får nok et raskt og adekvat svar, og barnet får det sikkert bedre.
Giacomo_P Skrevet 13. juli 2011 #10 Skrevet 13. juli 2011 Det var da så lite. God bedring til pjokken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå