Gjest gotmyselfanuzi Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 (endret) Jeg skriver en psykologioppgave om forføring, og håpet kanskje noen her ville hjelpe. Hvorfor er desperate gutter turn-off? Og sjekk denne linken. Fortlest. Hva sier dere til dette? Dette er veldig interessant så håper noen her med menneskelig innsikt kunne tenke seg å dele sine tanker. Edit: For dere som ikke gidder lese hele linken er dette et utdrag: Basic concepts Mystery Method uses the term 'value' to describe the benefit of aligning with a person or group with the potential to improve one's reproductive chances (Replication value) or quality of life (Survival value). A big, alpha male poses a large possible threat to other males' S&R value, where a very attractive woman possesses high R value. According to Mystery, women evaluate potential mates primarily in terms of the Survival value they offer, while men evaluate potential mates in terms of their Replication value. Mystery Method teaches that people have a strong emotional reaction to people with significantly higher value. Men will have an emotional reaction to very attractive women. This emotional reaction causes them to feel an adrenaline rush, and to act in a 'weird' way around the target female. An exceptionally attractive woman causes this reaction in the majority of men, so the method teaches that she will subconsciously believe that any male who appears emotionally unreactive to her is of higher value than she, and she will become attracted to him. Many of the techniques taught as part of the method are ways for the user to demonstrate high 'value'. Examples include story-telling with embedded (but well-concealed) bragging, appearing emotionally unreactive to 'targets', and showing that the user is 'pre-selected' by other women. These techniques, along with many others, are taught as part of the 'M3 Model'. The rhetoric and vocabulary underpinning Mystery Method borrows heavily from Evolutionary Psychology - for instance 'love' as an objective of human sexual relationships is replaced with pair bonding, which he defines as a strong bond between two individuals which is based on the unconscious desire to raise their Survival and Replication values. Endret 19. februar 2007 av dean de luca
Gjest =tentacle= Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Hva er linken mellom artikkelen og spørsmålet om hvorfor desperate gutter er turn off?
Leo Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Desperate gutter/menn er turn-off fordi de oppfattes som krypende og underdanige. Hvis man tar utgangspunkt i artikkelen du linket til, oppfører de seg m.a.o. motsatt av hva en "alfahann" ville ha gjort og "nedskriver" følgelig sin egen "markedsverdi".
Villemarie Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Jeg syns ikke desperate gutter er mer turn off enn disse typene som har den berømte "never mind- jeg er evig singel og elsker det"-holdningen. Men da tenker jeg på gutter som er desperate etter å finne kjærligheten og ikke bare et ligg. De er ikke turn off, de er bare patetiske. :fnis:
minienthe Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg syns ikke desperate gutter er mer turn off enn disse typene som har den berømte "never mind- jeg er evig singel og elsker det"-holdningen. Men da tenker jeg på gutter som er desperate etter å finne kjærligheten og ikke bare et ligg. De er ikke turn off, de er bare patetiske. :fnis: ← delvis enig, gutter som er "desperate" etter å få seg dame er ikke like uff som desperate gutter som vil ha sex. dog... ingen av metodene fungerer på meg
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Uansett hva de er desperate etter, så er det turn-off fordi de bokstavelig talt ville tatt hva som helst - det er ikke noe spesielt med MEG, jeg er bare tilfeldigvis jente og derfor interessant. Jeg vil ha en mann som er interessert i MEG, ikke en hvilken som helst representant for mitt kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Fordi de følger etter deg på byen, de tar ikke nei for ett nei.- de ser på deg med bedende blikk og prøver å overtale deg etter at du har sagt NEI!
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Jeg skriver en psykologioppgave om forføring, og håpet kanskje noen her ville hjelpe. Hvorfor er desperate gutter turn-off? Og sjekk denne linken. Fortlest. Hva sier dere til dette? Dette er veldig interessant så håper noen her med menneskelig innsikt kunne tenke seg å dele sine tanker. Edit: For dere som ikke gidder lese hele linken er dette et utdrag: Basic concepts Mystery Method uses the term 'value' to describe the benefit of aligning with a person or group with the potential to improve one's reproductive chances (Replication value) or quality of life (Survival value). A big, alpha male poses a large possible threat to other males' S&R value, where a very attractive woman possesses high R value. According to Mystery, women evaluate potential mates primarily in terms of the Survival value they offer, while men evaluate potential mates in terms of their Replication value. Mystery Method teaches that people have a strong emotional reaction to people with significantly higher value. Men will have an emotional reaction to very attractive women. This emotional reaction causes them to feel an adrenaline rush, and to act in a 'weird' way around the target female. An exceptionally attractive woman causes this reaction in the majority of men, so the method teaches that she will subconsciously believe that any male who appears emotionally unreactive to her is of higher value than she, and she will become attracted to him. Many of the techniques taught as part of the method are ways for the user to demonstrate high 'value'. Examples include story-telling with embedded (but well-concealed) bragging, appearing emotionally unreactive to 'targets', and showing that the user is 'pre-selected' by other women. These techniques, along with many others, are taught as part of the 'M3 Model'. The rhetoric and vocabulary underpinning Mystery Method borrows heavily from Evolutionary Psychology - for instance 'love' as an objective of human sexual relationships is replaced with pair bonding, which he defines as a strong bond between two individuals which is based on the unconscious desire to raise their Survival and Replication values. ← Velkommen til undergrunnen...
Fønix Skrevet 20. februar 2007 #9 Skrevet 20. februar 2007 Jeg skriver en psykologioppgave om forføring, og håpet kanskje noen her ville hjelpe. Hvorfor er desperate gutter turn-off? ← Tja, kanskje av samme grunn som at desperate jenter er litt turn-off?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå