Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en grundig 2400/2 spiller. Via menyen har jeg valgt sone 0, som jo skal være alle soner? Jeg får nå spilt av sone 2 filmer, men når jeg setter inn sone1-filmen får jeg opp en meny der den vil at jeg skal taste et passord?? Har skrudd spilleren av og på uten at det har hjulpet...

Og til moderator, så er ikke dette hacking eller brudd på noen lover. Jeg har valgt sone via menyfunksjonen med fjernkontrollen.

Dette sone-systemet er jo noe forbanna tull. Jeg kan jo selvsagt spille av filmen på PCen min, men siden jeg har betalt fullpris både på DVDen, TVen og DVD-spilleren, vil jeg gjerne se filmen i best mulig kvalitet. :sur:

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet
Jeg har en grundig 2400/2 spiller. Via menyen har jeg valgt sone 0, som jo skal være alle soner? Jeg får nå spilt av sone 2 filmer, men når jeg setter inn sone1-filmen får jeg opp en meny der den vil at jeg skal taste et passord?? Har skrudd spilleren av og på uten at det har hjulpet...

[...]

Du må vel velge sone1.. ? Mener det der sonesjekksystemet er såpass finurlig laget at det vil merke om du velger sone 0, og nekte avspilling..

Sonesystem og kopibeskyttede CDplater skyter begge over mål, det er designet for å stoppe pirater (*kremt*), men rammer i det alt vesentlige vanlige folk..

Skrevet

Det kan jo godt hende at butikken der du kjøpte DVD-spelaren kan hjelpa deg med å gjera spelaren sonefri? (Det gjorde eg - dei brukte 5 sekund på det. ;))

Skrevet

Kanskje du kan prøve på denne måten?

Ta ut eventuell DVD-plate fra spilleren.

Trykk "i"

Trykk "neste spor"

Trykk "spol bakover"

Trykk "spol forover"

Trykk "0"

Da skal du få opp en melding om at du har valgt sone 0.

Skru spilleren av og så på igjen.

Skrevet
Kanskje du kan prøve på denne måten?

Ta ut eventuell DVD-plate fra spilleren.

Trykk "i"

Trykk "neste spor"

Trykk "spol bakover"

Trykk "spol forover"

Trykk "0"

Da skal du få opp en melding om at du har valgt sone 0.

Skru spilleren av og så på igjen.

Det er akkurat det jeg har gjort!

Og da trodde jeg den skule være sonefri. Men får prøve å stille inn på sone 1 i stedet.

Skrevet
Det er akkurat det jeg har gjort!

Og da trodde jeg den skule være sonefri. Men får prøve å stille inn på sone 1 i stedet.

Ok jeg beklager. Jeg misforstod visst litt :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...