Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lyst til å lese en skikkelig skummel roman! har dere noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen spesiell bok å anbefale, men de fleste bøkene av Stephen King er ganske greie. De finnes stort sett i pocket utgave både på norsk og engelsk.

Skrevet

Jeg synes Phillip Shelbys Svart arv var utrolig spennende ellers kan jeg anbefale Dean R Koontz Redningsmannen veldig spennende, men forferdelig grotesk.

Gjest *Magica*
Skrevet

Rosemary's baby er den eneste jeg kommer på.

Skrevet

Stephen Kings "The Shining". Satt alene hjemme en påskeferie og leste den.. DET var skummelt det.

Skrevet

Ja Stephen King.. Også mye bra av Dean Koontz! Jeg leste "In the corner of his eye" når jeg var 15

Skrevet

"Sort messe" av Carter Dixon eller Dixon Carr - alt etter som.

Leste den da jeg var 6 år, var vel ca 20 år fortidlig...

Skrevet

Prøv "La den rette komme inn" og "Håndtering av udøde" av John Ajvide Lindquist. Donna Tartt er også ganske bra. Ellers er jo Stephen King, som de andre sier, konge når det gjelder skumle bøker :)

Gjest Deception
Skrevet

Enig i at Sort Messe er skummel. Jeg synes også at De dødes tjern av André Bjerke er dødsskummel.

Har Donna Tartt andre bra bøker enn The Secret History?

Skrevet

Den andre boken hun har skrevet, den lille vennen, likte iallfall ikke jeg så godt, den var ganske tung og helt annerledes enn den hemmelige historien. Helt annen sjanger også.

Skrevet
Den andre boken hun har skrevet, den lille vennen, likte iallfall ikke jeg så godt, den var ganske tung og helt annerledes enn den hemmelige historien. Helt annen sjanger også.

Det var det de het, ja .. Jepp, jeg er enig. Gå for The Secret History! :)

Gjest Deception
Skrevet
Det var det de het, ja .. Jepp, jeg er enig. Gå for The Secret History! :)

Men når man allerede har lest den? :sjenert: (mente ikke å kuppe tråden her.) Egentlig er jeg ikke stor fan av spenningsbøker, men The Secret History var jo super fra begynnelse til slutt.

Skrevet
Men når man allerede har lest den? :sjenert: (mente ikke å kuppe tråden her.) Egentlig er jeg ikke stor fan av spenningsbøker, men The Secret History var jo super fra begynnelse til slutt.

Hvis du foretrekker Tarrt-spenning fremover King-spenning, kan kanskje klassikeren Rebecca av Daphne du Maurier være noe?

Jeg har også hørt at The Lake of Dead Languages av Carol Goodman skal være bra. jeg har ikke rukket å lese den selv ennå, men jeg har fått den anbefalt av andre som liker The Secret History.

Skrevet
Hvis du foretrekker Tarrt-spenning fremover King-spenning, kan kanskje klassikeren Rebecca av Daphne du Maurier være noe?

Den har jeg husket i alle år siden jeg leste den. Utrolig spennende!

Skrevet (endret)

En av mine favoritter, spennende bok.

Endret av Talula
Gjest Miss Guided
Skrevet
Jeg synes Phillip Shelbys Svart arv var utrolig spennende ellers kan jeg anbefale Dean R Koontz Redningsmannen veldig spennende, men forferdelig grotesk.

Jeg har lest de fleste av Dean Koontz og liker dem bedre enn Stephen Kings bøker.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg drar opp denne litt jeg, for å se om flere har noen forslag? Jeg er på jakt etter skumle bøker, men da helst bøker som gir en litt skummel stemning, ikke at det er skummelt fordi det skjer ekle ting nødvendigvis... Er ikke noen fan av Stephen King, det blir ikke skummelt på riktig måte for min del...:P Skummel er for meg ikke nødvendigvis synonymt med spennende.

Så noen ideer...?:)

Skrevet
Enig i at Sort Messe er skummel. Jeg synes også at De dødes tjern av André Bjerke er dødsskummel.

Jeg tenkte også på Andrè Bjerke når jeg leste overskriften, jeg er akkurat ferdig med boken. Bra bok, anbefales.

Ikke så mange bøker som er skikkelig skumle (som jeg har lest), husker ei, litt usikker på hva den heter nå. Kan finne det ut i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...