karrie Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Når jeg poster et brev på formiddagen en dag, kan jeg regne med at det er framme hos mottaker allerede neste dag? Eller er det noe jeg kan gjøre så det eventuelt går fortere enn vanlig? Dette gjelder brev sendt innenfor Oslo. Håper noen kan svare
Gjest Cosette Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Brevet (A-post) skal normalt være i adressatens postkasse dagen etter. Ellers er det vel også muligheter for å sende express, men det koster ekstra i tillegg til vanlig porto. Hva med å sende mail? (Scanne brevet)?
karrie Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har ikke tilgang til scanner, ellers hadde mail vært det beste. Men takk for svar, jeg får satse på at gode gamle Posten ikke svikter
Malama Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Internt i oslo gjør de vel stort sett det (bortsett fra at de visst ikke leverer alt pga for få. dårlige opplærte vikarer da, ifølge nyhetene) Derimot, når jeg sender post fra meg til min familie, MÅ jeg regne to døgn, det slår ikke feil, det tar rett og slett to døgn (postlagt onsdag før åtte skal etter postens lovnader være levert torsdag, men det er umulig, fredag er det tidligste jeg kan håpe på. Hver gang (det er melom bergen og Ålesund, ikke akkurat verdens navle, men ikke alaska heller da...) Internt i olso burde det gå fint.
Anneline80 Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Kanskje du kan få sendt det med bud, feks Box? Vet ikke om de leverer for privatkunder sånn uten videre, men det går i hvert fall raskt...
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Derimot, når jeg sender post fra meg til min familie, MÅ jeg regne to døgn, det slår ikke feil, det tar rett og slett to døgn (postlagt onsdag før åtte skal etter postens lovnader være levert torsdag, men det er umulig, fredag er det tidligste jeg kan håpe på. Hver gang (det er melom bergen og Ålesund, ikke akkurat verdens navle, men ikke alaska heller da...) Internt i olso burde det gå fint. ← Brevene skal vel egentlig komme fram like raskt til f eks Ålesund, og jeg har fått brev fra Oslo som har kommet fram til Trondheim og ut i distriktet på èn dag. Men det blir nok litt mer sårbart når de er avhengige av kanskje flere fly-etapper. Stoler ellers ikke veldig på Posten, det er en grunn til at de ikke stempler frimerkene lenger, og det er at man da ikke kan "ta" dem på når brevene er sendt. Men man kan bruke konvolutten og frimerket omigjen da *Sunnmørsgener*
Malama Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Hehe. Vel, det er irriterende, når jeg sender ting så tidelig at jeg mener det skal komme frem i tide og sender til min mor og min kommende svigermor samtidig (til morsdag) og min kommende svigermor får pakken sin lørdag, og min mor får kortet sitt (min bror kjøpte gave fra oss begge, han bor der) på mandag... Ja, jeg vet det var min egen feil, for jeg sendte det fredag (før åtte om morgenen, på postkontoret, de hadde ikke hatt morgentømminga si enda) og sånnsett 8 timer før deres "siste frist for garantert levering lørdag", men jeg visste jo at jeg var et døgn for sent ute. og jada. sånn gikk det. Men, de stempler da mine frimerker... bare uten dato og sted, bare streker, men de stempler. Ellers hadde jeg unektelig med mine sunnmørsgener ikke tvilt et sekund på å bruke igjen ja! De HAR garanti for levering av post mellom bergen og Ålesund også, og at de har valgt å sende det via oslo (slik de begynte med for en god del år siden, det var da denne ekstra dagen oppsto...) er ikke egentlig min feil, men jeg må betale full pris for en vare de aldri leverer. Forresten, det er ikke sant. Jeg har bodd i Bergen i 8,5 år og en eller to ganger har post fra mamma kommet frem allerede dagen etter sending. Og en gang har faktsik post fra meg kommet frem til mamma til dagen etter også. Alle de andre gangene, så er det 2-3 dager som er gjeldende. De SKAL komme like fort frem, men... dengang ei. en gang mamma skulle sende bundaskoa mine gkk hun inn på postkontoret og sa at diss MÅTTE være fremme innen to dager (jeg oppdaga litt i senste laget hvor bunadskoa var, rett før 17. mai...) og mannen smilte og sa at all post (A post som skal være det innen garantien da) er da fremme til neste dag. "Nei, disse skal til BERGEN, skjønner du" sa mamma. Han skjønte ikke ha hun mente, og lo da hun sa at det tar jo minst en dag ekstra dit. Han trodde ikke det nei, men hun sendte det med sånn over-natta-ekspress likevel, og jeg fikk i alle fall skola mine 16. mai, så det funka. Men, det tråden skulle handle om, intert i Oslo, så er det neppe noe problem. Fra Bergen til Oslo er det heller ikke noe problem. Ikke fra oslo til Ålesund heller. Men fra Bergen til Ålesund eller motsatt... ja da er det kjappere å sende det med bussen enn å sende det med posten...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå