Gjest AceOrKings Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hei Dette blir mitt første innlegg. Jeg har vært sammen med en fantastisk jente i litt over et år. Vi flyttet sammen nesten med en gang vi ble sammen, siden jeg bodde i en annen by. Nå bor vi i en felles leilighet som vi leier. Det første året har ikke vært akkurat rosenrødt. Vi har kranglet veldig mye. Jeg har oppført meg som en fullstendig tulling. Da mener jeg alt fra og ha vært sjalu til å sagt veldig stygge ting når vi kranglet. Vi hadde jo også gode perioder da vi hadde det skikkelig godt. For ca en mnd siden hadde vi en krangel og jeg ble sur og sa stygge ting, hun gjorde det slutt og jeg innså at jeg måtte forandre meg kraftig. Vi snakket sammen og ble enig i å gi det en sjanse til, jeg har forandret meg fullstendig og behandlet hun som den prinsessen hun er. Men ting har ikke vært det samme, hun vil ikke lengre kysse og kose. I perioder er det som før, men så plutselig virker hun usikker.Jeg tror hun er usikker og tørr ikke slippe seg løs i frykt for at jeg skal såre henne igjen. Noe som er forståelig. Jeg er sikkert ikke den eneste gutten som har sagt til en jente at jeg aldri skal såre henne igjen og være snill. Men jeg mener det fra bunnen av hjertet mitt. Jeg har til og med beklaget meg til familien og venninnene hennes. Noe som trygt kan sies å stikke halen mellom beina. De ville gi meg en ny sjanse og jeg er begynt å bli godt kjent med de. Poenget er at jeg elsker denne jenten og vil så gjerne få det til å funke. Hva kan jeg gjøre for at hun skal bli kvitt usikkerheten? Jeg vet at følelser ikke forsvinner sånn over natten, og jeg vet også at følelser kan komme tilbake. Men jeg skjønner jo at hun er usikker.... Jeg vil bare så gjerne få dette til å funke... På forhånd takk Ace
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Sorry mac, men her har du driti deg ut. Har du oppført deg så ille så fortjener du ikke flere sjanser, og det vet nok hun også. Likevel så syntes hun nok det var vanskelig å stå imot når du lovet bot og bedring, men nå venter hun bare på en endelig sjanse / manner seg opp til å gjøre det slutt for godt.
Varda Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 ....hun vil ikke lengre kysse og kose. I perioder er det som før, men så plutselig virker hun usikker.Jeg tror hun er usikker og tørr ikke slippe seg løs i frykt for at jeg skal såre henne igjen. Noe som er forståelig. ← For meg er en slik oppførsel ensbetydet med "Ikke rør meg, jeg er ferdig med deg, og fordi jeg tar på deg i ny og ne så er det for å være hyggelig". Sikkert ikke det du ville høre, men det var ærlige ord fra meg. (Men jeg sier ikke at det jeg sa her stemmer i ditt tilfelle)
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Forhold går opp og ned. Du kan ikke forvente at hun blir den samme som før med en gang. Du må jobbe for å vise at du har forandret deg. Likevel skal du ikke krype for henne og behandle henne som en prinsesse. Da mister hun respekt for deg og dumper deg garantert. En partner som enten sier stygge ting eller kryper er ikke attraktiv. Husk at du er under vurdering nå. Da må vise deg ydmyk samtidig som du må få henne til å på nytt respektere og begjære deg. Det er ingen lett oppgave, men ikke umulig. På den positive siden, hvis dere klarer dere, kommer dere sterkere ut av det. Og ikke la disse KGske "alt kommer til å gå til helvete"-utsagnene gå inn på deg.
messy Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Poenget med slike situasjoner er at ord er bare ord. Og det som er den beste indikatoren på kommende oppførsel er å henvise til tidligere oppførsel. Vil du virkelig vise at du elsker henne må du slutte å prate, og begynne å handle. Bite i deg ting du ikke før ville akseptert, undertrykke sjalusi, være blid- fornøyd og gjøre små ting for kjæresten din i dagliglivet. Vis at du har forandret oppførsel. Skjønner godt a hun er reservert hvis du ikke har gitt henne noe annet bevis en prat.
Gjest AceOrKings Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 takker for svarene Er ikke en lett situasjon for noen av oss. For det første så spurte jeg om hva jeg eller vi kunne gjøre for å få dette til funke. Jeg VET godt at jeg har driti meg ut, det trenger ingen å fortelle meg. Vi har nå bestemt oss for å prøve å gjøre alt som normalt og la det få litt tid. Slik at hun kan finne ut om hva hun vil. Så om en månede og hun ikke føler dette er rett kan hun gjøre det slutt med god samvittighet og slippe usikkerheten. Dette vil gjøre det lettere for meg også for da vet jeg at vi begge har prøvd og gjort vårt. Nå gjelder det bare for meg å bevise at jeg virkelig er annerledes. Ace
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 takker for svarene Er ikke en lett situasjon for noen av oss. For det første så spurte jeg om hva jeg eller vi kunne gjøre for å få dette til funke. Jeg VET godt at jeg har driti meg ut, det trenger ingen å fortelle meg. Vi har nå bestemt oss for å prøve å gjøre alt som normalt og la det få litt tid. Slik at hun kan finne ut om hva hun vil. Så om en månede og hun ikke føler dette er rett kan hun gjøre det slutt med god samvittighet og slippe usikkerheten. Dette vil gjøre det lettere for meg også for da vet jeg at vi begge har prøvd og gjort vårt. Nå gjelder det bare for meg å bevise at jeg virkelig er annerledes. Ace ← Igjen minner jeg om at du ikke må krype for henne. At hun skal bestemme om dere skal fortsette forholdet eller ikke mens du bare nikker med, er uakseptabelt. Du bør si at du ikke vet om hun er den rette for deg ettersom hun har fått deg til å oppføre deg slik du gjorde. Hvis dere har kranglet i over et år, er hun neppe helt plettfri. Sett krav, ellers mister hun respekten for deg.
Gjest Hansogså av den oppfatningen e m Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Forhold går opp og ned. Husk at du er under vurdering nå. Da må vise deg ydmyk samtidig som du må få henne til å på nytt respektere og begjære deg. Det er ingen lett oppgave, men ikke umulig. På den positive siden, hvis dere klarer dere, kommer dere sterkere ut av det. Og ikke la disse KGske "alt kommer til å gå til helvete"-utsagnene gå inn på deg. ← Jeg er også av den oppfatningen hvis dere klarer og komme ut av dette, blir forholdet mye mye sterkere. Dere har nå virkelig blitt kjent med hverandre, både på godt og vondt å da vet dere jo hvor skoen trykker...arbeid med forholdet ut i fra dette og hold heller kjeften igjen hvis det begynner og bli usakelige diskusjoner. Det tjener dere begge to på i lengden...og jeg går utfra at hun har sikkert vært medvirkende til at dere har startet en krangel eller kall det diskusjoner.
Gjest AceOrKings Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Forhold går opp og ned. Du kan ikke forvente at hun blir den samme som før med en gang. Du må jobbe for å vise at du har forandret deg. Likevel skal du ikke krype for henne og behandle henne som en prinsesse. Da mister hun respekt for deg og dumper deg garantert. En partner som enten sier stygge ting eller kryper er ikke attraktiv. Husk at du er under vurdering nå. Da må vise deg ydmyk samtidig som du må få henne til å på nytt respektere og begjære deg. Det er ingen lett oppgave, men ikke umulig. På den positive siden, hvis dere klarer dere, kommer dere sterkere ut av det. Og ikke la disse KGske "alt kommer til å gå til helvete"-utsagnene gå inn på deg. ← Jeg er ikke en person som gir lett opp, og spesielt ikke med en jente som jeg elsker. Er også av den oppfatningen at hvis vi kommer igjennom dette kommer vi til å bli sterkere.
Gjest ~Alwa~ Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Det beste rådet jeg kan gi deg er å virkelig vise at du har/vil forandre deg og ikke falle tilbake til gamle synder, så må nesten resten være opp til henne. Om hun ser at du virkelig har endret deg er det godt mulig følelsene hennes også vil bli litt sterkere og at hun kanskje klarer å slippe deg litt innpå seg igjen. Gjør hun det ikke så er det ikke mye annet å gjøre enn å lære til neste gang. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 Hvis kranglingen har sin årsak i din ubegrunnede sjalusi, så er jeg redd løpet er kjørt. Tror du har en personlighet som er sjalu av natur, og da vil man som regel slite et forhold i filler.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 Igjen minner jeg om at du ikke må krype for henne. At hun skal bestemme om dere skal fortsette forholdet eller ikke mens du bare nikker med, er uakseptabelt. Du bør si at du ikke vet om hun er den rette for deg ettersom hun har fått deg til å oppføre deg slik du gjorde. Hvis dere har kranglet i over et år, er hun neppe helt plettfri. Sett krav, ellers mister hun respekten for deg. ← Hun er helt sikkert ikke plettfri, hvem er vel det? Reagerer på formuleringen "ettersom hun har fått deg til å oppføre deg slik du gjorde". Alle påvirker hverandre gjennom sine handlinger, men det er uriktig at det er et entydig forhold mellom den enes handling og den andres respons. Det er ytterst sjelden at man ikke har noen som helst slags valgmuligheter, og de valgene man tar, står man ansvarlig for.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #13 Skrevet 18. februar 2007 Hun er helt sikkert ikke plettfri, hvem er vel det? Reagerer på formuleringen "ettersom hun har fått deg til å oppføre deg slik du gjorde". Alle påvirker hverandre gjennom sine handlinger, men det er uriktig at det er et entydig forhold mellom den enes handling og den andres respons. Det er ytterst sjelden at man ikke har noen som helst slags valgmuligheter, og de valgene man tar, står man ansvarlig for. ← Det virker som om ts har påtatt seg all skyld for det som er skjedd. Mitt innlegg er er en motvekt til hans og - hvis jeg har forstått rett - hennes oppfatning av skyldfordelingen. Det jeg sier er i praksis det samme som deg, men med motsatt fortegn. Hvorfor oppførte hun seg slik at han responderte med stygge ord. Hun hadde trolig valgmuligheter hun også.
Gjest =tentacle= Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 Det virker som om ts har påtatt seg all skyld for det som er skjedd. Mitt innlegg er er en motvekt til hans og - hvis jeg har forstått rett - hennes oppfatning av skyldfordelingen. Det jeg sier er i praksis det samme som deg, men med motsatt fortegn. Hvorfor oppførte hun seg slik at han responderte med stygge ord. Hun hadde trolig valgmuligheter hun også. ← Jeg tror ham når han sier at han har oppført seg som en fullstendig tulling Blant annet sier han at han sier stygge og sårende ting til henne. Å være åpen og ærlig om frustrasjoner kan gjøres uten å være stygg, hvis man respekterer den man er sammen med.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 Hvis to legobiter ikke passer sammen, er det ikke bare pga. den enes form... Noen mennesker er riktignok fullstendig sosialt mistilpassede, men de fleste finner en de går greit sammen med. Jeg antar at både ts og hans partner er relativt vanlige og ikke sosiale særlinger. Det jeg legger vekt på er at de har kranglet i over ett år. De passer kanskje ikke sammen. Dette bør ts være oppmerksom på. Og han bør si til henne at han er klar over at det beste for dem begge kanskje er at går hvert til sitt. Man bør ikke ha en partner som man til stadighet krangler med uansett om det er fordi partneren er provoserende eller om hun rett og slett er for snill.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 Og han bør si til henne at han er klar over at det beste for dem begge kanskje er at går hvert til sitt. (og at han vil vurdere det på lik linje med henne)
Gjest Jon Are Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 Du skulle behandlet henne som en prinsesse fra starten av. Å si stygge ting til en dame bare fordi du er sint, er usmakelig. Jeg tror hun har innsett at det finnes bedre der ute. Med hilsen fra Jon Are
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Du skulle behandlet henne som en prinsesse fra starten av. Å si stygge ting til en dame bare fordi du er sint, er usmakelig. Enig. Den man elsker, tukter man. Han skulle slengt dritt til henne fra starten av.
Villemarie Skrevet 19. februar 2007 #19 Skrevet 19. februar 2007 Herrefred, her var det mye usaklige og sinnsyke råd! At hun trekker seg bort er normalt, etter at du har såret henne. Hun er jo usikker på om du blir den samme gamle igjen, så fort hun slipper guarden ned og lar deg slippe innpå seg igjen. Du er bare nødt til å være tålmodig og la henne finne ut av det selv, mens du jobber hardt med deg selv for å ikke falle tilbake i det gamle sporet. Vær nær henne, men ikke press henne. Det står respekt av en gutt/mann som innrømmer sine feil og som evner å endre sine handlinger. Det at dere jar kranglet mye det første året ser jeg ikke nødvendigvis på som et tydelig tegn på at dere ikke passer sammen. Dere flyttet sammen fort, sier du, og det er sannelig ikke rart at det oppstår gnisninger når to nesten fremmede mennesker blir kastet sammen og skal leve oppå hverandre hver eneste dag. Kranglingen kan kanskje komme av at dere har brukt bli kjent-fasen på helt andre ting enn det som antagelig er mye sunnere, nemlig å ta det rolig og ikke forhaste seg, og ha muligheten til å trekke seg litt tilbake og tenke og kjenne litt på ting underveis. Jeg håper det løser seg til det beste for dere begge, men husk at om dette ikke går den veien du vil at det skal gå, så har du fått med deg en dyrekjøpt lekse til neste gang. Og da bør du i så fall unngå å flytte sammen med den nye kjæresten din så fort, og heller la ting utvikle seg i et roligere tempo, slik at ikke hverdagen kommer som et sjokk på dere.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2007 #20 Skrevet 19. februar 2007 Det står respekt av en gutt/mann som innrømmer sine feil og som evner å endre sine handlinger. Absolutt. Men dessverre må damer oftest komme i 30-årene før de forstår at "tøflene" de dumpet i 20-årene var dem som fortjente respekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå