Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har begynt å irritere meg over pc'en min. Den fungerer tregt nå. Dette merkes kanskje spesielt når jeg surfer. Vi har adsl; ikke den kjappeste linja, men helt greit for vårt bruk. Det er uansett nå i senere tid at det har blitt et problem at ting går tregt..

For noen få år siden, fant jeg en "oppskrift" over ting man kunne gjøre på pc'en, for å fjerne alle ulumskheter og lignende.

I dag brukes kun en gammel versjon av ad aware. Har selvfølgelig også virusprogram; Norman antivirus. Jeg bruker forresten windows XP..home edition..tror jeg..

Pcen min har masse plass igjen på harddisken, så det kan ikke være der problemene ligger.

Kom gjerne med tips jeg kan prøve ut :)

Endret av Eføy
Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet

Prøv denne, og ta gjerne en omgang med Spybot og ny versjon av Ad-aware i tillegg.

Hmm.. og så kanskje en runde med ccleaner helt til slutt.. ? CCLEANER

Skrevet

Avinstaller alle programmer du ikke bruker.

Har du mye musikk, bilder e.l. på harddisken, så kan det være en idè å brenne disse på en CD/DVD eller flytte dem over på en ekstern disk.

Ta en rydderunde og slett filer/dokumenter du er ferdig med.

Kjør en virussjekk og evt. søk etter spyware.

Defragmenter disken(e) dine.

Om det ikke blir en del bedre av dette, så hjelper det som regel å installere Windowns helt på nytt. Men da bør du selvsagt ha en skikkelig backup.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...