Gå til innhold

Når er det egentlig konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er unger når de konfirmerer seg?

Altså, i hvilket år skal barn som er født i 1993 konfirmere seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våren 2008 kan du begynne å planlegge menyen til konfirmanten din :)

...og kanskje allerede i år kan du begynne å spare penger til bunad f.eks.

Gjest Mayamor
Skrevet

Hos oss kan du ikke si hvilket år lenger da det er konfirmasjon høst og vår for å få alle igjennom. Da jeg konfimerte meg var det i mai i 8 klasse. Snakk med den lokale kirken. :)

Skrevet

Vanligvis er det vel det året de fyller 15? Altså når de går i 9. klasse. Det gjelder vel de som konfirmerer seg på våren.

De som er født i 1993 skal da konfirmeres i 2008.

Tror jeg.

Skrevet

høst og vår er da samme år......

så barn født i 1993 skal konfirmeres i 2008?

Skrevet

Ja, det er det året ungene fyller 15 år de blir konfirmanter. Konfirmasjonsundervisingen starter høsten før. Broren min på 14 (blir 15 i desember i år) skal konfirmere seg 13. mai.

Skrevet

Som alle sier: Niende klasse. På noen kanter av landet er det mest vanlig med vårkonfirmasjon, andre steder er det om høsten. På østlandet er høstkonfirmasjon mest vanlig, men det er variasjoner også der.

Skrevet

Jeg har konfirmant i år, hun er født i 1992.

Skrevet
Våren 2008 kan du begynne å planlegge menyen til konfirmanten din :)

...og kanskje allerede i år kan du begynne å spare penger til bunad f.eks.

Eller kanskje litt tidligere.... Hvis konfirmasjonen skal være i mai, bør du starte planleggingen tidligere. Jeg prøvde å bestille mat til vår konfirmasjon da jeg skjønte at det ble for travelt, da lo de bare av meg og spurte hvilket år jeg bestilte til......

Skrevet

Men hvordan kan man egentlig vite i god tid hvilken dato ens barn skal konfirmeres..? Hvor tidlig vet de det på menighetskontorene...?

Skrevet
Men hvordan kan man egentlig vite i god tid hvilken dato ens barn skal konfirmeres..? Hvor tidlig vet de det på menighetskontorene...?

Dette er akkurat det jeg jobber med. Igjen er det forskjellig hvor tidlig man får vite hvilken dag akkurat din konfirmant skal konfirmeres. De som jobber på men.kontoret setter konfirmasjonsdatoen(e) omtrent et år i forveien, men ofte er det snakk om flere dager med flere gudstjenester på hver. Så hvilke dager som er aktuelle, kan du sikkert få vite i god tid.

Jeg pleier å fastsette dato for hver enkelt så tidlig som mulig, slik at man kan begynne å planlegge. Da deler jeg inn f.eks. alfabetisk, men hvis det er spesielle ønsker om dag kan man komme med det.

Skrevet

Her bruker konfirmajonene å være den samme helgen vært år(altså siste helgen i mai), så da er det greit å finne ut hvilken dato konfirmasjonen skal være.

Skrevet

Her er det skikkelig trøkk på lokaler til konfirmasjon, så da jeg sjekka med flere steder var lokalene utleide 12 år fram i tid. Ja, vi har reservert lokale til poden vår skal konfirmeres, og han blir 3 år til høsten. Helt utrolig....

Gjest Primula
Skrevet
Her er det skikkelig trøkk på lokaler til konfirmasjon, så da jeg sjekka med flere steder var lokalene utleide 12 år fram i tid. Ja, vi har reservert lokale til poden vår skal konfirmeres, og han blir 3 år til høsten. Helt utrolig....

:overrasket: det er jo helt sykt..... Hvordan vet man når konfirmasjonen skal være da? Og hvordan vet man om man i hele tatt skal ha konfirmasjon så langt frem i tid? Jeg har ei jente på fem år, og det kunne ikke falle meg inn å bestille lokale til konfirmasjon nå. Det er jo ikke sikkert hun vil konfirmere seg en gang!

Skrevet

Jeg visste vel konfirmasjonsdatoen min når jeg var 10 eller noe, for å kunne bestille selskapslokaler, men vi skulle ha konfirmasjonen hjemme, så det var ikke noe stress.. Men vi har et lett system da, da kretsene rullerer mellom første og andre helga i mai, så det var bare å sette seg å regne det..

Skrevet
Jeg visste vel konfirmasjonsdatoen min når jeg var 10 eller noe, for å kunne bestille selskapslokaler, men vi skulle ha konfirmasjonen hjemme, så det var ikke noe stress.. Men vi har et lett system da, da kretsene rullerer mellom første og andre helga i mai, så det var bare å sette seg å regne det..

Sånn er det her og så vi vet sånn omtrent. Blir det store forandringer avbestiller vi bare lokalet.

Skrevet

Blir litt kjedelig da hvis poden heller vil konfirmeres borgelig, for det blir der mer og mer av virker det som ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...