Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker for tiden Clinique hudpleieprodukter og er godt fornøyd med de, men så var jeg og kikket litt i byen i går og ble helt forelsket i Jason sin hudpleieserie ester-c. Prøvde testeren til ansiktskremen og den virket så deilig!

Så lurer egentlig bare på hvilke erfaringer folk har med Jäson? Vil gjerne høre folks erfaringer uansett om dere har prøvd ester-c serien eller noe annet!

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den røde leiremasken fra Jason og den liker jeg veldig godt. Har planer om å prøve flere produkter derfra når jeg er tom for det jeg bruker nå, både den røde serien og ester-c.

Skrevet

Jeg har bare prøvd produktene til kroppen enda. Aloe Vera shampo, bodylotion m Aloe Vera og dusjsåpe med lavendel(kjempegod duft). Er veldig fornøyd med det! Vanligvis blir jeg rødflammete på kroppen når jeg har dusjet, det blir jeg ikke nå. Jeg har også sett litt på Ester.c serien, vurderer å prøve den.

Skrevet

Jeg har body lotion og shampo fra Jäsons aloe vera-serie, og er kjempefornøyd med begge deler. Shampoen er etter min mening ganske mye bedre enn vanlige butikkshampoer, men jeg har ikke særlig erfaring med frisør-produkter, så kan ikke sammenlikne der.

Vurderer også å kjøpe både håndsåpe og dusjsåpe, jeg blir veldig lett tørr og rød på hendene av vanlig såpe. Ansiktspleieproduktene kjenner jeg ikke til i det hele tatt, men ble nysgjerrig nå. Synes generelt Jäson virker bra; ok priser og gode ingredienser.

Skrevet
Jeg har body lotion og shampo fra Jäsons aloe vera-serie, og er kjempefornøyd med begge deler. Shampoen er etter min mening ganske mye bedre enn vanlige butikkshampoer, men jeg har ikke særlig erfaring med frisør-produkter, så kan ikke sammenlikne der.

Vurderer også å kjøpe både håndsåpe og dusjsåpe, jeg blir veldig lett tørr og rød på hendene av vanlig såpe. Ansiktspleieproduktene kjenner jeg ikke til i det hele tatt, men ble nysgjerrig nå. Synes generelt Jäson virker bra; ok priser og gode ingredienser.

Når jeg tenker meg om, har jeg også prøvd håndsåpe (tror det var med aprikos) Den vil jeg gjerne ha igjen! Tørker ikke ut hendene, og en hyperallergisk kollega sier det er noe av det eneste hun kan bruke. Dusjsåpen tørker heller ikke ut huden, slik det meste gjør. Lavendel dufter helt fantastisk

Skrevet

Jeg bruker en e-vitaminkrem fra JASON, den er i krukke og kan visstnok brukes både i ansiktet og på kroppen. Synes den er fin å bruke i ansiktet nå på vinteren, ble litt fet i varmere vær, men er fin nå. Det kostet under 100-lappen for en stor krukke, så prisen har jeg ingenting å utsette på heller.

Har tidligere brukt aloe vera body lotion, denne likte jeg også godt.

Skrevet

JASON fås i helsekostforretninger og Vita har noe.

• 3 uker senere...
Gjest gjesta
Skrevet (endret)

Trekker opp denne, jeg. Nyfrelst som jeg er på Jason-produkter etter å ha brukt dusjsåpe og bodylotion derfra en stund (jeg får faktisk myk hud på albuene bare av dusjsåpa, uten å trenge å smøre dem), måtte jeg sjekke ester-c-produktene. Jeg har ikke vært helt fornøyd med fuktighetskremen(e) jeg har brukt i vinter, huden har blitt litt dehydrert, og jeg har "måttet" bruke mandelolje o.l under. Så da hadde jeg jo en god unnskyldning, syntes jeg. De hadde mange ganske like produkter, synes jeg - med nesten like navn og bruksområde. Og hun som jobbet i butikken hadde ikke så veldig greie på det. Jeg endte med å kjøpe en krem i oransj krukke, som det står anti aging moisturizer på. De hadde også en ganske lik lotion i mer praktisk pumpeflaske, men jeg fant ikke ut hvilket av produktene som ga mest fukt eller hadde andre funksjoner...

Uansett: Jeg er så langt (etter ca to uker) veldig fornøyd. Den gir mye fukt, trekker seg fort inn og jeg kjenner absolutt forskjell på huden, den har blitt mykere og har litt glød i motsetning til når jeg bruker "mineraloljekremer" som f eks Cosmica og Clinique. Og huden ser ikke dehydrert ut. Det eneste minuset er at det lukter litt rart, jeg har vent med til det, men antar at noen vil ha litt problemer med dette...Kremen virker heller ikke spesielt drøy (men prisen er jo ok), og det er litt dumt med krem i krukke, selv om jeg personlig ikke bryr meg så mye om dette.

Nå er min erfaring ellers at man bør bruke kremen _mer_ enn to uker for å kunne si noe sikkert, men så langt er jeg i hvert fall veldig fornøyd :) Nysgjerrig som jeg er har jeg også lyst til å teste vitamin e-kremen deres, men vi får se.

Kan jo legge til at jeg har ganske problemfri hud bortsett fra at den er littegrann tynn og at jeg lett får eksem ved øyet (borte foreløpig, håper det varer) - og at den blir mer dehydrert (midlertidige linjer o.l) enn flassete om den først blir tørr. Så jeg aner jo ikke om dette er noen vidunderkrem, akkurat :)

Endret av liteteita
Skrevet

Det var interessant å høre om ester-c kremen liteteita! Jeg lurer også ltt på den serien, spesielt serum!

Jeg endte opp med å kjøpe Jason Red Elements Daily Moisturizing Creme(normal til tørr hud). Den har nøytral duft, og gir mye fukt og mykhet. Et av problemene mine er fet underhud og knusktørr øverhud. Krem trekker fort inn på meg, og jeg er like tørr utenpå ... Denne holder overhuden fuktig og myk.

Ellers er jeg som deg, veldig fornøyd med shampo, dusjsåpe og bodylotion fra Jason. Jeg trenger jo nesten ikke bruke bodylotion etter å ha dusjet i den såpen. Håndsåpen er også kjempegod!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg for være den andre til å trekke opp denne igjen :)

Må bare dobbelsjekke om det er flere erfaringer på Vit C kremen.

Var på helsekosten å sjekket ingredienser å så at både den og øyekremen i samme serie inneholdt alkohol (kan jeg ha lest feil??).

Jeg er mest interessert i øyekremen.

Skrevet

Sikkert ikke usannsynlig, de fleste naturkosmetikk/hudpleiemerkene bruker alkohol istedet for parabener som konserveringsmiddel. Jeg for min del tåler dårlig alkohol på huden, så har rett og slett problemer med å konvertere helt til naturlig hudpleie.

Skrevet

Er det JASON ULTRA-C EYE LIFT du mener?

Da er i tilfelle dette innholdsfortegnelsen:

Ingredients: Purified soft water, vegetable glycerin, orange extract, ascorbic acid (vitamin C), oleth-20, ester C, tocopherol, sodium hyaluronate, aloe vera gel, dimethicone copolyol. rose hips extract, eye brite extract, hydroxyethylcellulose, green tea extract, polysorbate-20, alpha lipoic acid, methylparaben, propylparaben, natural color, grapefruit extract, and natural fragrance.

Skrevet

Kanskje det var kremen jeg leste på ellers så har jeg bare blingset rett og slett.

Men det var disse parabenene da,,, de utelukker nok jason for meg.

Synd da jeg trenger en god øyenkrem akkurat nå. :sur:

Skrevet

Methylparaben skal være lite skadelig og lett nedbrytbar, men hvorfor må de alltid bruke flere typer..? Noen som vet?

Skrevet (endret)
Jeg for være den andre til å trekke opp denne igjen  :)

Må bare dobbelsjekke om det er flere erfaringer på Vit C kremen.

Var på helsekosten å sjekket ingredienser å så at både den og øyekremen i samme serie inneholdt alkohol  (kan jeg ha lest feil??).

Jeg er mest interessert i øyekremen.

Dobbeltsjekket jeg, det er en annen øyekremting (serum?) også, Ester-c Eye Lift, med følgende ingredienser:

Ultra-C Eye Lift: Aqua (Purified Water), Sclerotium Gum, Vegetable Glycerin, Oleth-20, Ascorbic Acid, Ester C® Sorbitol (and) Glycerine (and) Calcium Ascorbate, Ester-C® Calcium Ascorbate, Ethylhexylglycerin, Tocopheryl Acetate (Vit. E), Citrus Tangeria (Tangerine) Peel Oil, Vanilla Planifolia (Vanilla) Fruit Oil, Euphrasia Officinalis (Eyebright) Extract, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Gel*, Rosa Canina (Rosehips) Fruit Oil, Sodium Hyaluronate, Thioctic Acid, Annatto, Benzyl Alcohol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

Ikke parabener, men benzylalkohol. Ser ut som ingen av Ester-C-produktene inneholder paraben når jeg kikker på ingrediensene, men de har jo flere serier som likner litt.

Endret av dront
Skrevet
Dobbeltsjekket jeg, det er en annen øyekremting (serum?) også, Ester-c Eye Lift, med følgende ingredienser:

Ultra-C Eye Lift: Aqua (Purified Water), Sclerotium Gum, Vegetable Glycerin, Oleth-20, Ascorbic Acid, Ester C® Sorbitol (and) Glycerine (and) Calcium Ascorbate, Ester-C® Calcium Ascorbate, Ethylhexylglycerin, Tocopheryl Acetate (Vit. E), Citrus Tangeria (Tangerine) Peel Oil, Vanilla Planifolia (Vanilla) Fruit Oil, Euphrasia Officinalis (Eyebright) Extract, Camellia Sinensis (Green Tea) Leaf Extract, Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Gel*, Rosa Canina (Rosehips) Fruit Oil, Sodium Hyaluronate, Thioctic Acid, Annatto, Benzyl Alcohol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate

Ikke parabener, men benzylalkohol. Ser ut som ingen av Ester-C-produktene inneholder paraben når jeg kikker på ingrediensene, men de har jo flere serier som likner litt.

Tror det var denne jeg leste på når jeg så alkohol. men på den positive siden var det ikke parabener i denne - såvidt jeg kan se - de første du listet hadde både methylparaben og propylparaben.

Jeg har lest mye skummelt om begge så langt det er mulig holder jeg med unna.

Jeg får ta en google runde på ingrediensene men so far so good - kanskje det blir øyekrem likevel :)

Skrevet

Det var ikke jeg som listet den første, bare var litt forvirra i går kveld :) Rart at det ser ut til å være samme produkt, men man får vel bare sjekke en gang til før man kjøper. Jeg velger også alkohol framfor parabener, men det er ikke alltid huden holder ut i lengden (men har god erfaring med Jasonprodukter, så ville nok tatt sjansen..).

Skrevet

Da har jeg kjøpt øyekrem. Ester-C

Null parabener men alkohol og den første merke kremen jeg har kjøpt på år.

(Manne min kaller meg en sell-out :) )

Har prøvd den eng ang og den lukter kjempegodt men er mye tynnere enn de øyekremen jeg er vant til.

Føltes nesten som ingenting men det er sikker en god ting.

Vi får se hvordan det utarter seg.

Skrevet (endret)

Null parabener men alkohol og den første merke kremen jeg har kjøpt på år.

(Manne min kaller meg en sell-out   :) )

*nysgjerrig* Hva har du brukt i stedet for "merkekrem"? Jason er liksom ikke noe "merke-merke" for meg, pga moderate priser og "billig" design - men for all del gode produkter, men disse hudpleieseriene er litt mer fancy enn det andre de har, så skjønner vel tankegangen (kanskje).

Endret av dront

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...