Respect Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jeg bor i en kjellerleilighet og har litt innsyn til kjøkkenet, men velger å ikke trekke for gardinene pga dagslyset. Tenkte imidlertid at jeg kunne puttet et par planter i vinduet. Hvilke bør jeg velge? De kommer altså til å stå lyst men det trekker litt fra vinduet, så på veldig kalde dager blir det nok i kaldeste laget for dem kanskje.
Saeria Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Svigermors tunge er en ordentlig hardhaus! Jeg er den som dreper det meste av planter (også kaktuser), men svigermors tunge er så fin atte! Dette er en grønn plante da.
Respect Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2007 Problemet er at vinduet ikke er mer enn ca 40 cm høyt, og ved nærmere ettertanke burde jeg nok hatt en henge/liggeutover-plante. Jeg liker godt eføy, men denne er kanskje ikke så hardfør? Andre forslag?
Gjest gjesta Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 (endret) Grønnrenner overlever alt og er en ganske lav, hengende plante. Vi har en på et soverom hvor temperaturen er nede i -2 grader på det verste, og den klarer seg fint. Ville valgt en helt grønn variant, og ikke de hvitstripete som kanskje er litt mindre hardføre. rettelse: +2 grader. Ellers tåler de både litt tørke, mye lys, lite lys og at man glemmer å gjødsle dem. Luftrensende skal de også være. Endret 18. februar 2007 av liteteita
hilli Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Eføy er vel ganske hardfør? Jeg har ihvertfall ikke klart å drepe min ennå. Uansett kan den jo være verdt et forsøk så billig som den er.
Gipsi Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Fake eføy holder seg iallefall veldig bra på veggen min! Ikke så lett å drepe
Trampe Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Jeg er ganske flink med plantene mine, har bare drept to stykker i min "karriere" (bortsett fra julestjerner,da) som jeg kan huske og det var en eføy og en svigermors tunge
Pip Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Kanskje du kan prøve med aloe vera-planter? Dei er vanskelegare å drepe enn kaktus, faktisk, fordi dei tåler både litt for mykje og litt for lite vatn... Dei er dessutan veeeeldig greie å ta stiklingar av når dei byrjar bli for store eller for tjukke eller eit eller anna...
-frøya- Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 Siden du skal ha de i et vindu kan du bruke hva som helst,alle planter trives i vindu. Men hardføre og lettstelte planter så vil jeg anbefale gullranke,hoya og peperomia! Peperomia og hoya finnes i mange varianter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå