Gå til innhold

Skal hårkurer vaskes ut eller bare skylles?

Gjest Fjellsippa

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellsippa

Jeg har aldri brukt hårkur før, og må nok avsløre min uvitenhet her.

Plages med at håret blir fort slitt, og må derfor ha kort hår bestandig. I tillegg har jeg lyse striper, og det sliter nok ganske mye på håret.

Derfor bestilte jeg en hårkur, den rosa flasken et stykke nede på siden her. Den heter deep treatment.

http://www.alternative-beauty.com/healthy-hair-plus.html

Etter å ha hatt den i håret i 5 minutter visste jeg plutselig ikke hva jeg skulle gjøre. Er det meningen at den bare skal skylles ut, eller må jeg vaske den ut med shampo etterpå? For sikkerhets skyld vasket jeg med shampo og brukte balsam, men kanskje jeg har ødelagt effekten av hele kuren??

Jeg har lest i andre tråder her at det er mange av dere som bruker hårkur ofte. Hva gjør dere? Skyller dere bare eller vasker dere med shampo? Jeg synes det virket ganske klissete selv om jeg hadde skyllet en stund.

Hadde glemt å lime inn linken til den jeg hadde kjøpt. :ler:

Endret av Fjellsippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare skyller, jeg. Trodde man ødela effekten om man vaska med shampoo og balsam.. Men nå begynte jeg også å lure. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre av en frisør at det er lurt å ha i balsam etter hårkur...

Så jeg vasker håret vanlig med shampo, tar deretter i hårkur, og så balsam tilslutt. Hvorvidt dette er riktig aner jeg ikke, men det funker da for mitt hår i allefall!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk høre av en frisør at det er lurt å ha i balsam etter hårkur...

Så jeg vasker håret vanlig med shampo, tar deretter i hårkur, og så balsam tilslutt. Hvorvidt dette er riktig aner jeg ikke, men det funker da for mitt hår i allefall!

;)

Det er den beskjeden jeg også har fått på frisørsalongen!

Hårkuren åpner "porene" i håret og trekker seg inn, balsamen lukker "porene" i håret og legger seg som et beskyttende lag utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

vask håret med shampo, håndkletørr det, ha i kur, la sitte og skyll ut. bruk balsam etterpå om nødvendig (etter proteinkurer skal man bruke balsam, det blir ganske trått etter kuren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest

Hei.

Hårkurer kan du gå med i rent hår fra 5- 24 timer.Godt å ligge med over natten. Den skal skylles godt ut av håret. Er ikke nødvendig å ha i balsam etter hårkur, men skader selvsagt ikke.

Hilsen en frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...