Gå til innhold

Hva tenker dere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kåting?

Og teller det utelukkende negativt?

Hilsen usikker gutt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg tenker at "heeeeyyy, han satte definitivt pris på det jeg gjorde" :)

Det er ingen negativ ting at en gutt kommer etter 5 minutter, slike ting kan også treneres ved å stoppe opp innimellom slik at det varer lengre.

:)

Skrevet
Kåting?

Og teller det utelukkende negativt?

Hilsen usikker gutt

kommer helt an på hva han er villig til å gjøre videre. :sjarmor:

dersom han kommer etter fem min også snur seg rundt og sovner, da er det utelukkende negativt for min del, og kåting ville ikke falt meg inn å tenke, heller ord som ego.

ser forøvrig på en kåting som noe positivt, så dersom han kom etter fem min også fortsatte, DA ville jeg tenkt kåting, med ett positivt glis rundt munnen og med gode forventninger til en mann som både nyter og holder på en stund.

en ting som er viktig å tenke på om man "sliter" med å komme tidlig, er at DEN ANDRE kanskje ikke er ferdig, så dersom man kan gjøre noe for å fortsette til tross for den første utløsningen, så gjør det.

det å få en orgasme/komme, betyr ikke slutten på akten dersom man er åpen for mer selv, være seg kvinne eller mann.

Og når det gjelder menn som kommer tidlig og kvinner som ser seg ferdige etter SIN orgasme.. det er bare egoisme i mine øyne, man er to og man bør ta hensyn til både seg selv OG den andre, og da er man ikke ferdig før begge kan si seg ferdig.

Skrevet

Hmm, så det trenger ikke virker som jeg er en som ikke har fått meg på leenge. For det er det som er sannheten :ler: Og dét kan ikke være særlig attraktivt :)

Skrevet

Hvis du kom etter 5 minutters penetrering, ville jeg syntes du varte lenge. I Norge er snittet under 4 minutter.

Skrevet

Jeg ville tenk: "Jeg håper det varer litt lenger neste gang."

Skrevet

Et par innspill....

Orgasmer bør utelukkende ses på som noe positivt. En gave som man faktisk kan få gi av og til.

Jeg synes generelt at mange menn blir stigmatisert negativt hvis de kommer (for?) fort i forhold til partnerens forventninger. For den gamle diskusjonen om det er han som er for kjapp, eller hun som er for treg bør vel fortsatt holdes levende??

Nå er det jo også slik at enkelte menn blir overamnnnet av kroppens naturlige sovemiddel så snart spruten har stått. Så litt slakk kan vel disse gutta få?

Alle,- både kvinner og menn trenger den tiden de trenger for å få orgasme. I en annen tråd her inne var temaet en mann som brukte (for?) lang tid. Blir menn egentlig helt feil uansett?? Man kan jo lure.

Det er etter min mening bare en måte å forholde seg til ulik tidsforbruk. Godta og aksepter gjensidig at det er slik det er, og ta hensyn til det når man har sex. Egoisme passer ikke inn, det er jeg enig i. Har man fått, bør man jo gi. Men det bør det jo ikke være noe problem å få til?

Gjest Gjest_Fanny_*
Skrevet
Alle,- både kvinner og menn trenger den tiden de trenger for å få orgasme. I en annen tråd her inne var temaet en mann som brukte (for?) lang tid. Blir menn egentlig helt feil uansett?? Man kan jo lure.

De fleste aksepterer at ulike mennesker bruker ulik tid på å få orgasme. Men det blir problemer hvis mannen bruker 2 sekunder eller 2 timer. Det å bli frustrert hvis det er ekstremt i den ene eller den andre retningen betyr da ikke at man ikke aksepterer naturlig variasjon mellom menn (og kvinner).

Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg synes generelt at mange menn blir stigmatisert negativt hvis de kommer (for?) fort i forhold til partnerens forventninger. For den gamle diskusjonen om det er han som er for kjapp, eller hun som er for treg bør vel fortsatt holdes levende??

Nå er det jo også slik at enkelte menn blir overamnnnet av kroppens naturlige sovemiddel så snart spruten har stått. Så litt slakk kan vel disse gutta få?

Til en: Ja, det er helt hårreisende å ønske at et samleie skal vare til man har kommet. Det irriterer meg veldig når en partner ser på det som en selvfølge. Derfor har jeg begynt å dytte ham vekk når jeg ser at han er på vei til å bygge seg opp. Til pass for ham når han er så treg :)

Til to: En meget klok liten tekst på nett handlet om nettopp dette. Den påpekte at den overmannede med letthet ville klare å holde seg våken om f.eks damens ektemann dukket opp i døråpningen... Motivasjon er en stor del av alle spørsmål om hva man klarer og ikke ;)

Skrevet

Jeg har, takk og lov, aldri vært utsatt for en mann som sovner umiddelbart etter sex. Da er det nemlig tid for kos og prat før man sovner, kanskje litt mer sex, kanskje litt mat, musikk, tv, eller det er morgen, så man må stå opp.

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Er bare flott når det skjer av og til, et hurtig kjappt nummer er kjempebra. At man er kåt er jo bare en bra ting (om man ikke blir helt tullete da :ler: ), men om man aldri klarer å vare lengre enn 5 minutter, da må man kanskje øve seg opp litt.

Edit: Leif

Endret av Chrizzy
Skrevet

Marerittet er japanske varianten...

etter fem minutter er du vel klar for en ny runde etter en liten pustepause? Kjempebra...

:)

Skrevet

etter 2 år kan samboeren min fortsatt komme på 5 min... ikke noe stress det

Skrevet

Vi kan lett gå fra null til hundre på et par minutter samtidig, vi, og det etter mange års samliv............... :sjarmor:

Skrevet

Jeg har ikke tenkt på det slik før, men en mann som varer "for lenge" blir mye lettere sett på som utilstrekkelig enn det en kvinne som bruker like lang tid blir. Om en tråd hadde handlet om at gutten var dritlei av at det altid tok lang tid før dama kom, så hadde han fått en helt annen behanlding en de damene som starter tilsvarende tråder. Gutten ville fått kjeft for å være hensynsløs og ego og blitt anklaget for å være dårlig i senga, mens jenter som starter slike tråder får forsikringer om at det ikke er dem det er noe galt med og at det er forståelig at hun ikke orker i lengden.

Skrevet (endret)

Sitat =tentacle=:

Til to: En meget klok liten tekst på nett handlet om nettopp dette. Den påpekte at den overmannede med letthet ville klare å holde seg våken om f.eks damens ektemann dukket opp i døråpningen... Motivasjon er en stor del av alle spørsmål om hva man klarer og ikke ;)

Helt enig i det med motivasjon. Og jeg antar ar de motiverte heller aldri får problemer med søvntrang år man har godt selskap. Ellers er det sikkert slik at de kjappe gutta forlengst er ferdig og har forduftet når ektemannen kommer hjem ;)

Endret av Jalp
Skrevet

Sitat Gjest:

Jeg har ikke tenkt på det slik før, men en mann som varer "for lenge" blir mye lettere sett på som utilstrekkelig enn det en kvinne som bruker like lang tid blir. Om en tråd hadde handlet om at gutten var dritlei av at det altid tok lang tid før dama kom, så hadde han fått en helt annen behanlding en de damene som starter tilsvarende tråder. Gutten ville fått kjeft for å være hensynsløs og ego og blitt anklaget for å være dårlig i senga, mens jenter som starter slike tråder får forsikringer om at det ikke er dem det er noe galt med og at det er forståelig at hun ikke orker i lengden.

Det er også mitt poeng. Jeg mener generelt at kvinner klager mer over menn enn menn klager over kvinner. Men jeg tror egentlig ikke kvinner er mer feilfrie av den grunn. Det er bare ikke politisk korrekt av menn å klage på kvinner og ønske om at de skal endre seg for å tilpasse seg menns behov bedre. Det blir fort sett på som mannssjåvinisme.

Mitt inntrykk fra dette forum er at det i hovedsak er kvinner som tar opp problemer de oppfatter å ha med sine menn. I seg selv kanskje ikke så unaturlig ettersom dette er KG. Men tendensen er ganske lik også i andre tilsvarende fora.

Kanskje dette skyldes at kvinner er "flinkere" til å snakke om sånt? Selv synes jeg det problamtiseres for mye over menns egenart og at det gis for liten plass til den menneskelige maskulinitet og seksualitet. Men det har vi menn forsåvidt mye av skylden for selv. Stadig flere menn begynner nå å gjøre som kvinnene,- nemlig å kvitte seg med endel åk og negative vedheng som fester ved vår seksualitet. Vi kommer nok etter. Jeg håper vi er velkomne :)

Skrevet

Menn som ikke kan kontrollere når de kommer og gjøre det når det passer best for kvinnas nytelse fortjener ikke å få pult, langt mindre ha tilgang på fast fitte.

Ærlig talt, noen minstekrav synes jeg da kvinner burde få stille! Vi lever tross alt i 2007.

Skrevet
Sitat Gjest:

Det er også mitt poeng. Jeg mener generelt at kvinner klager mer over menn enn menn klager over kvinner. Men jeg tror egentlig ikke kvinner er mer feilfrie av den grunn. Det er bare ikke politisk korrekt av menn å klage på kvinner og ønske om at de skal endre seg for å tilpasse seg menns behov bedre. Det blir fort sett på som mannssjåvinisme.

Mitt inntrykk fra dette forum er at det i hovedsak er kvinner som tar opp problemer de oppfatter å ha med sine menn. I seg selv kanskje ikke så unaturlig ettersom dette er KG. Men tendensen er ganske lik også i andre tilsvarende fora.

Kanskje dette skyldes at kvinner er "flinkere" til å snakke om sånt? Selv synes jeg det problamtiseres for mye over menns egenart og at det gis for liten plass til den menneskelige maskulinitet og seksualitet. Men det har vi menn forsåvidt mye av skylden for selv. Stadig flere menn begynner nå å gjøre som kvinnene,- nemlig å kvitte seg med endel åk og negative vedheng som fester ved vår seksualitet. Vi kommer nok etter. Jeg håper vi er velkomne  :)

Du kan da ikke legge skylden på kvinner for at du, og sikkert flere med deg, opplever at dere blir ranet for egen seksualitet?

Som du sier; kvinner er flinkere til å snakke om ting.

Menns og kvinners samtaler er ofte svært forskjellig av innhold og karakter.

jeg spurte for en stund siden min kjære om han hadde foretrukket at vi hadde samme samtaleform som han har med sine kompiser, etter at vi hadde hatt en diskusjon om hvor vanskelig det av og til kan være for en mann å tolke betydningen av kvinnens utsagn.

Han svarte umiddelbart nei. Og dette forbauset meg litt, for om vi er vanskelige å forstå, mens menn er enkle, hvorfor ikke da fortrekke den "maskuline" måten å omgås på?

Svaret han ga var at selv om det kan være mer krevende å kommunisere med en kvinne, så har også han behov for å kunne snakke på den "kvinnelige" måten, selv om det ofte sitter lengre inne for han enn for meg. Å miste den delen av kommunikasjonen ville medføre at en av dimensjonene i vårt forhold ble borte, og den dimensjonen er jo noe av det som binder oss sammen. Nemlig det å være sårbar og blottlagt for den man elsker.

Forøvrig kan jeg heller ikke forstå at du kan gruppere behovene på den måten, altså etter kjønn.

Jeg har truffet menn som har et svært egoistisk syn på sex, og når deres behov er dekket, så er verden i balanse.. Samtidig som jeg har møtt menn som mener det totalt motsatte, altså som foretreker å tilfredstille kvinnen, og ser det som en lang mer ultimat tilfredstillelse for seg selv enn bare å få tømt rognposen.

Jeg tror rett og slett ikke at menns og kvinners seksualitet er to forskjellige ting.

Jeg tror at modenhet og erfaring og individualitet spiller en stor rolle.

Forøvrig har sympati for de kvinner som føler at mennene bruker for lang tid på å komme. Samtidig som jeg har sympati for de mennene som føler det samme når de opplever at kvinnen sjeldent eller aldri kommer i det heletatt.

Det går til syvende og sist mest på følelse av utilstrekkelighet hos begge kjønn.

"Er jeg ikke god nok? Er jeg ikke attraktiv nok? Gjør jeg noe galt? Hvorfor går det ikke?"

Nå er det jo en viss forskell på hvorfor menn og kvinner har problemer med å oppnå orgasme. Det er kjent at dette er et svært vanlig problem for mange, mange kvinner, mens det i mindre grad pleier å være et problem for menn, rett og slett fordi vi er "designet" forskjellig anatomisk. Det betyr allikevel ikke at problemet ikke er reelt for begge kjønn, uansett årsak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...